Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
«Ένας άνδρας δεν πρέπει ποτέ να φοράει σορτς» – αλλά μήπως έφτασε η στιγμή να δείξει κι αυτός λίγο πόδι;

«Ένας άνδρας δεν πρέπει ποτέ να φοράει σορτς» – αλλά μήπως έφτασε η στιγμή να δείξει κι αυτός λίγο πόδι;

Υπάρχει κάτι ανατρεπτικό σε έναν ενήλικα άνδρα με κοντό παντελόνι: Πολύ σέξι, πολύ παιδικό, πολύ αθλητικό.

Οι πρόσφατες εμφανίσεις του Paul Mescal, του Jacob Elordi και του Pedro Pascal, μεταξύ άλλων, αποδεικνύουν ότι βρισκόμαστε σε μια νέα χρυσή εποχή των σορτς.

Η μόδα είναι ένας κόσμος γεμάτος άγραφους κανόνες, αλλά μερικοί από αυτούς έχουν αποτυπωθεί στο χαρτί. Στο βιβλίο του ABC of Men’s Fashion, ο Βρετανός σχεδιαστής Hardy Amies – ο οποίος ήταν ο επίσημος σχεδιαστής της βασίλισσας Ελισάβετ Β’ και ένας από τους σημαντικότερους υποστηρικτές του στυλ Savile Row – έθεσε τον νόμο: «Ένας άνδρας δεν πρέπει ποτέ να φοράει σορτς, εκτός εάν βρίσκεται πραγματικά στην παραλία ή σε περιήγηση με τα πόδια».

Έτσι αποτυπώθηκε μια πεποίθηση που προέκυψε πολύ νωρίτερα και εξακολουθεί να υπάρχει μέχρι σήμερα: Τα κοντά παντελόνια δεν είναι επιτρεπτά στο ανδρικό στυλ πέρα από μερικές ιδρωμένες περιστάσεις.

«Η φυσική επιθυμία για χαλάρωση είναι συχνά η αιτία της εγκατάλειψης όλων των προτύπων γούστου», έγραφε ο Amies στο ίδιο βιβλίο

Ο Pedro Pascal στο περσινό Met Gala 

Με κοντοπαντέλονο, μπάλα και ξυλίκι

«Η φυσική επιθυμία για χαλάρωση είναι συχνά η αιτία της εγκατάλειψης όλων των προτύπων γούστου», έγραφε ο Amies στο ίδιο βιβλίο. Με άλλα λόγια, το να φοράτε σορτς πέρα από λίγες συγκεκριμένες στιγμές ισοδυναμεί με το να γίνεστε ένα ατιμέλητο άτομο που στερείται την παραμικρή αίσθηση κομψότητας.

Αλλά η μόδα, από την άλλη πλευρά, είναι επίσης ένας κόσμος στον οποίο κανένας κανόνας δεν είναι ασφαλής -κάποια στιγμή θα παραβιαστεί. Πρόσφατα, ορισμένοι άνδρες τόλμησαν να δείξουν τα πόδια τους σε περιστάσεις που θα προκαλούσαν το αποδοκιμαστικό βλέμμα του Amies ή του Tom Ford, ο οποίος το 2011 δήλωσε σε συνέντευξή του ότι τα κοντά παντελόνια επιτρέπονται μόνο «στο γήπεδο του τένις ή στην παραλία».

O Jacob Elordi με σορτς και δερμάτινο σακάκι 

Έχει επιτέλους αρθεί η απαγόρευση των ανδρών με σορτς;

Η εμφάνιση του Pedro Pascal στο Met Gala πέρυσι, με κόκκινο Valentino και μαύρο σορτς, ή εκείνη του Jacob Elordi κατά τη διάρκεια της πιο πρόσφατης Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου, με μαύρη βερμούδα συνδυασμένη με ένα δερμάτινο σακάκι, δια χειρός Pierpaolo Piccioli, μάλλον θα λάμβαναν αρνητικά σχόλια αν γυρίζαμε τον χρόνο προς τα πίσω.

Ο Pharrell Williams, ο οποίος στο παρελθόν είχε επιδείξει μια tailored εκδοχή της τάσης, συμπεριέλαβε σορτς διαφορετικών σχημάτων και μηκών στην τελευταία του συλλογή για τη Louis Vuitton, ενώ το fashion icon A$AP Rocky έχει γίνει ειδικός στο να συνδυάζει σορτς με σακάκια και παπούτσια με τακούνι.

Παράλληλα, ο Paul Mescal αποκαλύπτει τα πόδια του κάθε φορά που βγαίνει από το σπίτι. Και έτσι, το ερώτημα μοιάζει εύστοχο: Έχει επιτέλους αρθεί η απαγόρευση των ανδρών με σορτς;

Αλλά η μόδα, από την άλλη πλευρά, είναι επίσης ένας κόσμος στον οποίο κανένας κανόνας δεν είναι ασφαλής -κάποια στιγμή θα παραβιαστεί

O Paul Mescal αποκαλύπτει τα πόδια του

Τα σορτς στο στόχαστρο της ταξικής πάλης

Για να καταλάβουμε γιατί τα κοντά παντελόνια έχουν παραδοσιακά συνδεθεί με το κακό γούστο, πρέπει να ανατρέξουμε σε μια ιστορία πουριτανισμού, ταξικής πάλης και τύχης.

Μέχρι τη Γαλλική Επανάσταση, η ανδρική ενδυμασία της ανώτερης τάξης ήταν η παντελόνα, η οποία συνήθως συμπληρωνόταν από κάλτσες. Η χρήση μακρύ παντελονιού περιοριζόταν στις κατώτερες τάξεις, δημιουργώντας έτσι τον όρο sans-culotte. Αργότερα, με την άνοδο της αστικής τάξης, το παντελόνι μέχρι τον αστράγαλο έγινε η προεπιλεγμένη εμφάνιση σε όλες τις περιπτώσεις εκτός από λίγες.

Τα αποικιοκρατικά βρετανικά στρατεύματα υιοθέτησαν τη μπεζ βαμβακερή βερμούδα ως μέρος της στολής τους, προκειμένου να καταπολεμήσουν τις υψηλές θερμοκρασίες και την υγρασία.

O John F. Kennedy αγαπούσε τα σορτς και τον αγαπούσαν κι αυτά

Η μετάβαση στην ωριμότητα

Ωστόσο το κοντό παντελόνι ήταν αποδεκτό στη στολή των μαθητών. Και πάλι, η βρετανική επιρροή ήταν το κλειδί, καθώς τα ιδιωτικά σχολεία της χώρας είχαν υιοθετήσει το ένδυμα ως μέρος του ενδυματολογικού τους κώδικα.

Το να αφήνετε τους αστραγάλους σας να βλέπουν τον ήλιο, ανεξαρτήτως εποχής, ήταν αποκλειστικά για τα παιδιά, τα οποία εξαιρούνταν από τους κανόνες συμπεριφοράς των ενηλίκων, μετατρέποντας τη στιγμή της προσθήκης έξτρα υφάσματος στα πόδια σας σε τελετή μετάβασης στην ωριμότητα.

Σε αντίθεση με τις βερμούδες, η σύνδεση του σορτς με την παιδική ηλικία έχει διαρκέσει μέχρι σήμερα. Ως εκ τούτου, οι δεσμοί τους με την επανάσταση είναι λογικοί: Πολλοί ροκ σταρ, ίσως επικαλούμενοι την ενδυματολογική κληρονομιά τυπικά εφηβικών χόμπι όπως το skateboarding, επέλεξαν και κομμένα παντελόνια. Αρκετά μουσικά συγκροτήματα της δεκαετίας του 1980 μοιράστηκαν με την ομοφυλοφιλική κοινότητα μια συγγένεια για τα πιο κοντά και στενά σορτς που μπορούσαν να αγοράσουν γιατί ήταν φτηνά.

Τα σορτς αγαπήθηκαν τρελά στα 70s

Οι σχεδιαστές που τα αγάπησαν

Η Carlota Barerra, μία από τις λίγες Ισπανίδες σχεδιάστριες ανδρικής μόδας, προχωρά λίγο περισσότερο στην ανάλυσή της: «Από τη μία πλευρά, τα κοντά παντελόνια μας φέρνουν λίγο πίσω στη σχολική στολή, αλλά νομίζω ότι υπάρχει επίσης εκείνο το κομμάτι του παραδοσιακού, στερεοτυπικού ανδρισμού στο οποίο οι άνδρες δεν δείχνουν δέρμα, κάτι που σχετίζεται περισσότερο με τις γυναίκες».

Η Barrera σχεδιάζει σορτς σε διάφορες εκδοχές, από σχέδια που είναι «πολύ κοντά, πολύ βασισμένα στη δεκαετία του ’70 και συνδέονται περισσότερο με τον γυναικείο κόσμο, μέχρι μάλλινα που είναι μέχρι το γόνατο, που παίζουν με την έννοια της ραπτικής».

Ένας άλλος σχεδιαστής που αναβίωσε τη χρήση των κοντών παντελονιών στις συλλογές του είναι ο Archie Alled-Martínez. «Άρχισα να χρησιμοποιώ το πιο σπορ στυλ ως λυδία λίθο της queer κοινότητας, και μου άρεσε ότι ήταν μια επιβεβαίωση, δηλαδή ότι ήταν τόσο κοντά όσο χρειαζόταν να είναι. Ο ράφτης μου, μάλιστα, τα αποκαλεί εσώρουχα», λέει γελώντας. Η οπτική του για τα κοντά παντελόνια και τη χρήση τους είναι απαλλαγμένη από προκαταλήψεις: «Νομίζω ότι πρέπει να γιορτάζουμε τη διαφορετικότητα, όχι μόνο αυτή των σωμάτων, αλλά και όταν πρόκειται να μη μιλάμε τόσο πολύ για τις αποφάσεις των άλλων».

«Δεδομένου ότι η χρήση των αυτοκινήτων μειώνεται και αυτή των ποδηλάτων αυξάνεται, οι άνθρωποι πιθανώς θα αρχίσουν να πηγαίνουν στη δουλειά τους με κοντό σορτς»

Εντάξει η μόδα, αλλά στην καθημερινή ζωή τι γίνεται;

Η μόδα σπάει τα στερεότυπα και οι σταρ του κινηματογράφου και της μουσικής τολμούν να φορέσουν κοντά παντελόνια σε παραδοσιακά απαγορευμένες καταστάσεις. Τι γίνεται όμως με τον πραγματικό κόσμο;

«Πιστεύω ότι κάτι αλλάζει, επειδή οι άνθρωποι που προκαλούν αλλαγές σε όλους τους τομείς είναι οι δημιουργικοί άνθρωποι» επισημαίνει η Barrera.

Η Alled-Martínez τολμά να ονειρεύεται: «Δεδομένου ότι η χρήση των αυτοκινήτων μειώνεται και αυτή των ποδηλάτων αυξάνεται, οι άνθρωποι πιθανώς θα αρχίσουν να πηγαίνουν στη δουλειά τους με κοντό σορτς».

Προς το παρόν, συμβουλεύει μια λιγότερο τολμηρή εμφάνιση: «Θα έπαιρνα το τυπικό επίσημο παντελόνι που κάνει τα οπίσθια να φαίνεται ωραία και θα το έκοβα, κυριολεκτικά. Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να το κάνεις όσο μακρύ θέλεις, τελεία και παύλα».

Η Barrera συνηγορεί υπέρ του να παίζεις, αναμειγνύοντάς τα με πιο επίσημα στοιχεία. «Νομίζω ότι έχει πλάκα να τα συνδυάζεις με κάτι πολύ καλοστημένο, που μοιάζει σαν να μην ταιριάζει. Με ένα ραμμένο σακάκι, ένα καλοφτιαγμένο πουκάμισο. Αυτό και κάποια κομψά παπούτσια. Δημιουργώντας μια εμφάνιση πολύ συγκροτημένη, ώστε το ρούχο, που παραδοσιακά είναι πιο ανεπίσημο, να αναβαθμιστεί και να λειτουργήσει».

Φυσικά, ακόμα κι αν δεν μπορείτε ή δεν τολμάτε, μην ανησυχείτε: Έρχονται οι καλοκαιρινές διακοπές.

*Με στοιχεία από elpais.com

Must in

Φαβορί για να κατακτήσει το Conference League η Τσέλσι – Πόσες πιθανότητες έχει ο Παναθηναϊκός (pic)

Η Τσέλσι και οι… άλλοι στις προβλέψεις για την κατάκτηση του Conference League. Μόλις στο 2% οι πιθανότητες του Παναθηναϊκού.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο