Ένα απολαυστικό ταξίδι στο αεροπλάνο συνδυάζεται με έναν γευστικό καφέ. Σπάνια όμως θα συμβεί να σερβίρουν το αγαπημένο σου ρόφημα στην τέλεια γεύση. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας 3 παραγόντων που συντελούν στην κακή ποιότητά του στα αεροπλάνα, που είναι: το νερό, η διαδικασία παρασκευής και οι γευστικοί μας κάλυκες.

Αναλυτικότερα:

Το νερό που χρησιμοποιείται αποθηκεύεται για πολύ καιρό σε δεξαμενές, και αυτή η στασιμότητα του δίνει μια απαίσια γεύση. Δεύτερον όταν ο καφές φτιάχνεται κατά τη διάρκεια της πτήσης, το βράσιμο επιτυγχάνεται νωρίτερα, κάτι που αγνοούν οι αεροσυνοδοί, με αποτέλεσμα ο καφές να έχει γεύση καμμένου.

Τρίτον, η αντίληψη της γεύσης μας αλλάζει κατά περίπου 30% όταν πετάμε, χάρη στην πίεση της καμπίνας, την ξηρότητα του αέρα και το υψόμετρο. Ωστόσο, υπάρχει μια λύση σε αυτό το πρόβλημα. Αν ο καφές σας στο αεροπλάνο είναι πολύ πικρός, οι ειδικοί συστήνουν να ρίξετε λίγο αλάτι μέσα, το οποίο θα του δώσει λίγο καλύτερη γεύση.

@katkamalani Just promise me you won’t 🤢 #flightattendantlife #travelhacks #traveler #cleaninghacks #influencers #foodhack ♬ original sound – Kat Kamalani

Αεροπορική εταιρεία βρήκε τη λύση

Τη λύση υποστηρίζει ότι βρήκε η αεροπορική εταιρεία Alaska Airlines, δημιουργώντας ένα ειδικά προσαρμοσμένο χαρμάνι που δεν επηρεάζεται από τις επιπτώσεις της αλλαγής στο υψόμετρο, που κάνουν τη γεύση του καφέ πιο πικρή και αδύναμη.

Η γεύση και η όσφρηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένες, και η αίσθηση της όσφρησης των ανθρώπων μεταβάλλεται σημαντικά στον ουρανό. Τα τρόφιμα και τα ποτά έχουν διαφορετική γεύση επειδή οι συμπιεσμένες καμπίνες των αεροπλάνων μειώνουν τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα, γεγονός που με τη σειρά του μειώνει την ικανότητα των οσφρητικών υποδοχέων (δηλαδή την ικανότητα όσφρησης). Ο εξαιρετικά ξηρός αέρας της καμπίνας, με επίπεδα υγρασίας χαμηλότερα από αυτά της ερήμου Σαχάρα, επηρεάζει επίσης τη μύτη.

Για να καταπολεμήσει τις επιδράσεις που αναφέραμε και πιο πάνω, η Alaska Airlines πειραματίστηκε εδώ και έναν χρόνο με διαφορετικούς καφέδες καταλήγοντας στο χαρμάνι Holler Mountain της εταιρείας Stumptown ως βάση, το οποίο στη συνέχεια εμπλούτισε με πιο έντονες νότες που έχουν γεύση ζαχαρωτού, καβουρδισμένου βουτύρου και καραμέλας, καθώς και ένα ίχνος αιθέριων ελαίων εσπεριδοειδών και εσάνς κερασιού. Ως αποτέλεσμα, οι νότες του καφέ έχουν μια πιο «σύνθετη» γεύση όταν καταναλώνονται στον αέρα.

Για να καταλήξει στον συγκεκριμένο καφέ, η εταιρεία δοκίμασε 20 διαφορετικές εκδοχές κατά τη διάρκεια πτήσεων.