ΗΠΑ: Τα επικίνδυνα υλικά που υπάρχουν σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα – «Απελευθερώνουν επιβλαβείς χημικές ουσίες»
Μελέτη που διεξήχθη από μια κοινή ερευνητική ομάδα των ΗΠΑ και του Καναδά έχει εγείρει ανησυχίες.
Όταν σκεφτόμαστε την ατμοσφαιρική ρύπανση που προέρχεται από τα οχήματα στους περισσότερες από εμάς πάει το μυαλό στα καυσαέρια και το καουτσούκ από φθαρμένα ελαστικά. Όμως, σύμφωνα με νέα έρευνα, το 99% των αυτοκινήτων περιέχουν δυνητικά καρκινογόνα χημικά σε εσωτερικές επιφάνειες.
Πρόκειται για επιβραδυντικά φλόγας που προστίθενται στον αφρό των καθισμάτων αυτοκινήτου για να πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας που έχουν θεσπιστεί από την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ. Μια νέα μελέτη που ήρθε στο φως της δημοσιότητας αναδεικνύει το ζήτημα που παραμονεύει μέσα σε σχεδόν κάθε αυτοκίνητο.
Επιβλαβείς χημικές ουσίες στον αέρα της καμπίνας του 99% των αυτοκινήτων
Η εν λόγω μελέτη διεξήχθη από μια κοινή ερευνητική ομάδα των ΗΠΑ και του Καναδά και έχει εγείρει ανησυχίες. Τα χημικά ανιχνεύονται στα περισσότερα οχήματα που κατασκευάζονται από το 2015 και μετά. Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Environmental Science & Technology, βρήκε επιβλαβείς χημικές ουσίες στον αέρα της καμπίνας του 99% των αυτοκινήτων που αναλύθηκαν. Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν 101 διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων που είχαν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ.
«Ένα σημαντικό ζήτημα δημόσιας υγείας»
«Η έρευνά μας διαπίστωσε ότι εσωτερικά υλικά απελευθερώνουν επιβλαβείς χημικές ουσίες στον αέρα της καμπίνας των αυτοκινήτων», ανέφερε σε δήλωσή της η επικεφαλής της μελέτης Rebecca Hoehn, επιστήμονας στο Πανεπιστήμιο Duke.
«Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο μέσος οδηγός περνάει περίπου μία ώρα στο αυτοκίνητο κάθε μέρα, αυτό είναι ένα σημαντικό ζήτημα δημόσιας υγείας. Είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για τους οδηγούς με μεγαλύτερη παραμονή στο όχημα, καθώς και για τα παιδιά», προσθέτει.
Οι επιβλαβείς χημικές ουσίες που εντοπίστηκαν περιλαμβάνουν το TCIPP (1-χλωρο-ισοπροπυλο), το TDCIPP (1,3-διχλωρο-2-προπυλο) και το TCEP (2-χλωροαιθυλο). Αυτά τα χημικά λειτουργούν σαν επιβραδυντικά φλόγας. Μάλιστα, έχει διαπιστωθεί πως έχουν πιθανές συνδέσεις με τον καρκίνο και βλάβες στα νευρολογικά και αναπαραγωγικά συστήματα.
Το πρόβλημα είναι πιο σοβαρό το καλοκαίρι από ό,τι το χειμώνα, αφού η συγκέντρωση αυτών των χημικών ουσιών τείνει να αυξάνεται εντός της καμπίνας των αυτοκινήτων σε θερμότερες καιρικές συνθήκες.
Αναγκαία η επικαιροποίηση των σχετικών κανονισμών ασφαλείας
Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι οι ουσίες αυτές, ενώ χρειάζονται για να πληρούν τα οχήματα τα πρότυπα ασφαλείας για τα επιβραδυντικά φλόγας, μπορεί εν τέλει να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό.
Όμως, «η πλήρωση των προϊόντων με αυτές τις επιβλαβείς χημικές ουσίες ελάχιστα συμβάλλει στην πρόληψη των πυρκαγιών για τις περισσότερες χρήσεις και, αντίθετα, κάνει τις πυρκαγιές πιο δύσοσμες και πιο τοξικές για τα θύματα», λέει ο Patrick Morrison, υπεύθυνος ασφαλείας για την υγεία και την ασφάλεια των πυροσβεστών σε ΗΠΑ και Καναδά.
«Προτρέπω την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας να επικαιροποιήσει το πρότυπο αναφλεξιμότητας ώστε να πληρούνται χωρίς χημικά επιβραδυντικά φλόγας στο εσωτερικό των οχημάτων», προσθέτει.
Μετά την δημοσίευση των αποτελεσμάτων της έρευνας, πολλοί εμπειρογνώμονες έχουν αρχίσει να ζητούν την επικαιροποίηση των σχετικών κανονισμών ασφαλείας που παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητοι από τη δεκαετία του 1970.
- LIVE: Αστέρας Τρίπολης – ΠΑΟΚ
- Washington Post: «Αιμοραγεί» ο Ισραηλινός στρατός – «Προτιμώ την οικογένειά μου από τον πόλεμο»
- Oreshnik: Φωτογραφίες από τα θραύσματα του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου που έπληξε την πόλη Ντνίπρο
- Υπουργικό συμβούλιο τη Δευτέρα υπό τον Μητσοτάκη – Τα θέματα της συνεδρίασης
- Παναιτωλικός – Παναθηναϊκός 1-2: «Απόδραση» με Αράο στο 90+2′ (vid)
- Ο Σαλάχ θέλει να φύγει πρωταθλητής από την Λίβερπουλ