Σε μια προσπάθεια να συνδυάσει την ευελιξία των ελικοπτέρων με τις υψηλές ταχύτητες των αεροπλάνων, η Airbus Helicopters παρουσίασε το πρωτότυπο ενός υβριδικού αεροσκάφους που συνδυάζει χαρακτηριστικά και των δύο.

Το Racer, όπως ονομάζεται, συνδυάζει τη συμβατική έλικα ενός ελικοπτέρου με δύο κοντά φτερά στα οποία βρίσκονται δύο ακόμα έλικες που κοιτούν προς τα πίσω.

Το αεροσκάφος ήταν προγραμματισμένο να πραγματοποιήσει την Τετάρτη πτήση επίδειξης πάνω από τις εγκαταστάσεις της Airbus Helicopters έξω από τη Μασσαλία παρουσία 150 εκπροσώπων της βιομηχανίας, πολιτικών και εκπροσώπων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία προσέφερε στήριξη στο σχέδιο μέσω του προγράμματος Clean Sky 2 για τις βιώσιμες αερομεταφορές.

Το Racer σταθμευμένο έξω από τις εγκαταστάσεις του κατασκευαστή στη Γαλλία (Airbus Helicopters)

Τα ελικόπτερα μπορούν να προσγειώνονται και να απογειώνονται κατακόρυφα, κάτι που επιτρέπει πτήσεις σε χώρους που τα αεροπλάνα δεν μπορούν να προσεγγίσουν.

Υστερούν όμως σε ταχύτητα, με το μέσο ελικόπτερο να μην ξεπερνά τα 260 χιλιόμετρα ανά ώρα. Το όριο αυτό επιβάλλεται από την έλικα, η οποία προκαλεί αεροδυναμική αστάθεια όταν η ταχύτητα περιστροφής ξεπερνά την ταχύτητα του ήχου.

Το Racer υπερβαίνει αυτόν τον περιορισμό και πιάνει ταχύτητα άνω των 400 χιλιομέτρων ανά ώρα.

Κι αυτό χάρη στις δύο κοντές πτέρυγες που προσφέρουν μεγαλύτερη άνωση και τους δύο πρόσθετους κινητήρες που ανεβάζουν την ταχύτητα πτήσης χωρίς να φέρνουν την κύρια έλικα στα όριά της.

Το νέο αεροσκάφος, βασισμένο στην εμπειρία του πειραματικού Eurocopter X της Airbus Helicopters (πρώην Eurocopter) προορίζεται σε πρώτη φάση για επείγουσες αποστολές έρευνες και διάσωσης, ανέφερε η εταιρεία.

«Υπάρχουν αποστολές όπου έχει ζωτική σημασία η όσο γίνεται ταχύτερη πρόσβαση» είπε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Helicopters Μπρούνο Ίβεν.

Η πρώτη πτήση προγραμματίζεται για το 2020. Πέντε με δέκα χρόνια αργότερα μπορεί να αρχίσουν και τα εμπορικά δρομολόγια.