Προσεκτικό μάρκετινγκ για αλκοολούχα ποτά σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας
Εκστρατεία ενημέρωσης για τους περιορισμούς στη χρήση αλκοολούχων ποτών από νέους, αποφυγή της οδήγησης και επισήμανση των ποσοτήτων που καταναλώνουμε
Υπεύθυνη ενημέρωση για την κατανάλωση ποτών με αλκοόλ προωθούν οι επιχειρήσεις που παράγουν ή διαθέτουν αλκοολούχα ποτά στην αγορά, μετά και την συνυπογραφή με το υπουργείο Υγείας των νέων αναθεωρημένων οδηγιών επικοινωνίας μάρκετινγκ των ποτών με αλκοόλη.
Την ίδια στιγμή, η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕνΕΑΠ) σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, ξεκινά εκστρατεία επικοινωνίας με στόχο την προώθηση της υπεύθυνης στάσης και συμπεριφοράς ως προς το αλκοόλ, ιδιαίτερα στους νέους.
Η νέα επικοινωνιακή εκστρατεία «RETHINK DRINK», παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στο Μουσείο Μπενάκη την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, στη διάρκεια της οποίας, συνυπογράφηκε και το ανανεωμένο κείμενο των «Κατευθυντήριων Οδηγιών υπεύθυνης επικοινωνίας marketing των ποτών με αλκοόλη», μεταξύ του Υπουργείου Υγείας, της ΕνΕΑΠ, του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) και του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) καταδεικνύοντας τη δέσμευση όλων των φορέων για υπεύθυνη επικοινωνία και διαφήμιση των αλκοολούχων ποτών.
Την εκδήλωση προλόγισαν ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν o Πρόεδρος της ΕνΕΑΠ Ισίδωρος Ρεβάχ, ο Πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ Χάρης Μαυράκης και – μέσω video – ο Γενικός Διευθυντής του spiritsEUROPE Ulrich Adam.
Τα μηνύματα της νέας εκστρατείας επικοινωνίας και τα κυριότερα σημεία των οδηγιών επικοινωνίας για τα αλκοολούχα ποτά ανέλυσαν η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΕ Ελένη Δοντά και η Γενική Διευθύντρια της ΕνΕΑΠ Σοφίκα Παπανικολάου. Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Απόστολος Μαγγηριάδης.
Η καμπάνια με τίτλο «RETHINK DRINK», επιστρατεύει δημιουργικά μία σύγχρονη, άμεση και ευρηματική προσέγγιση, αλλά και τη χρήση διαδεδομένων «ιδιότυπων» εκφράσεων που συνδέονται με την αλόγιστη κατανάλωση αλκοόλ.
Η καμπάνια
Η ενημερωτική καμπάνια, «RETHINK DRINK», θα ξεκινήσει στις αρχές του καλοκαιριού 2024, αρχικά με παρουσία σε κοινωνικά δίκτυα, σε ψηφιακά και έντυπα μέσα, ενώ θα επεκταθεί στο μέλλον τόσο σε επίπεδο μηνυμάτων, όσο και σε κανάλια επικοινωνίας.
Έχει στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού και ειδικά των νέων 18-35 ετών, τονίζοντας ότι τα αλκοολούχα ποτά απευθύνονται σε ενήλικες.
Προάγει την υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά γύρω από την κατανάλωση αλκοόλ, εστιάζοντας σε τρεις πυλώνες:
- όλα τα ποτά είναι ίσα,
- αλκοόλ και οδήγηση και
- αλκοόλ και ανήλικοι.
Η ανανεωμένη έκδοση των «Κατευθυντήριων Οδηγιών υπεύθυνης επικοινωνίας marketing των ποτών με αλκοόλη», λαμβάνει υπόψη όλες τις σύγχρονες πρακτικές marketing, καθώς και όλα τα κανάλια επικοινωνίας, έντυπα, ηλεκτρονικά και ψηφιακά, ενώ παράλληλα προβλέπει και παρέχει κατευθύνσεις για την εμπορική προβολή που κάνει η βιομηχανία στα social media, τόσο απευθείας όσο και μέσω τρίτων (influencers).
Νέες οδηγίες
Οι νέες Κατευθυντήριες Οδηγίες στοχεύουν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις παραγωγής και εμπορίας, την αλυσίδα διάθεσης, καθώς και τους προμηθευτές, στην ενσωμάτωση και την αποτελεσματική εφαρμογή των κανόνων της υπεύθυνης επικοινωνίας στη διαφήμιση και προώθηση των ποτών με αλκοόλη. Οι Οδηγίες αντανακλούν τις δεσμεύσεις και αρχές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Spirits Europe για την Υπεύθυνη Επικοινωνία Μάρκετινγκ, όπως αυτή ορίζεται στο πλαίσιο του ICC (International Chamber of Commerce) για Υπεύθυνη Επικοινωνία Μάρκετινγκ Αλκοόλ (2019), αλλά και αυτές της Διεθνούς Συμμαχίας για την Υπεύθυνη Κατανάλωση Αλκοόλ (IARD).
Χαιρετίζοντας ο Υπουργός Υγείας, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ανέφερε: «Η αλόγιστη κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα με αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία, την οικογένεια, την εργασία και την κοινωνική ζωή των ατόμων. Η υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά γύρω από την κατανάλωση αλκοόλ απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες από την κοινωνία, την Κυβέρνηση και τους φορείς υγείας. Η εκπαίδευση και η σωστή ενημέρωση είναι το πρώτο βήμα προς την αλλαγή της νοοτροπίας και της συμπεριφοράς, ειδικά για την ηλικιακή ομάδα των νέων. Με την καμπάνια «RETHINK DRINK» ενισχύουμε τις προσπάθειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με τους κινδύνους που προκύπτουν από την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Μέσα από αυτές τις συντονισμένες προσπάθειες, μπορούμε να οικοδομήσουμε μια πιο υγιή και ασφαλή κοινωνία που προάγει την υγεία και την ευεξία».
Ο Υφυπουργός Υγείας κ. Δημήτρης Βαρτζόπουλος, από την πλευρά του χαρακτήρισε τη συνέργεια ως πρωτοποριακή «τόσο σε θεσμικό, όσο και σε δημιουργικό επίπεδο» Πρόσθεσε ότι «αφενός, σε αυτή την προσπάθεια το Υπουργείο Υγείας ενώνει τις δυνάμεις του με την ίδια τη βιομηχανία, και μαζί συνυπογράφουμε ένα δεσμευτικό πλαίσιο που οριοθετεί τον τρόπο με τον οποίο διαφημίζονται τα αλκοολούχα ποτά και στα νέα ψηφιακά μέσα. Αφετέρου, η εξαιρετικά ευρηματική καμπάνια που υλοποιούμε σε συνέργεια με την ΕνΕΑΠ, πιστεύουμε ότι μπορεί να αγγίξει πραγματικά τους νέους, αφού με τη σύγχρονη ματιά της κατορθώνει να μιλήσει στη γλώσσα τους».
Ο Πρόεδρος της ΕνΕΑΠ κ. Ισίδωρος Ρεβάχ, δήλωσε: «Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών συνεχίζει να λειτουργεί με υπευθυνότητα και να πρωτοπορεί στην υιοθέτηση καλών πρακτικών και τη δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών για την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης και πώλησης αλκοόλ. Αντιλαμβανόμαστε ως χρέος μας να ενημερώνουμε, να εκπαιδεύουμε, να αποθαρρύνουμε και να βοηθάμε στην πρόληψη της αλόγιστης κατανάλωσής του, προωθώντας μέσα από τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες μας την υπεύθυνη κατανάλωση των προϊόντων μας. Επιδιώκοντας να μεταβάλλουμε τη νοοτροπία και τη συμπεριφορά των καταναλωτών, αναζητούμε διαρκώς ευκαιρίες ανάπτυξης συνεργασιών με φορείς που προσδίδουν δυναμική και αξιοπιστία το μήνυμά μας. Στην κατεύθυνση αυτή, λειτουργήσαμε συλλογικά, ως κλάδος, για την επικαιροποίηση των «Κατευθυντήριων Οδηγιών», ενώ συνεργαστήκαμε με το Υπουργείο Υγείας για τη δημιουργία της επικοινωνιακής εκστρατείας υπεύθυνης κατανάλωσης RETHINK DRINK».
Η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΕ κα Ελένη Δοντά, ανέφερε: «Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα αυτορρύθμισης: προέρχεται από την αγορά και ρυθμίζει την αγορά, αυτοδεσμεύοντας τις επιχειρήσεις και προστατεύοντας των καταναλωτές. Η σύμπραξη με το ΣΕΕ θέτει τους κανόνες αυτούς σε ευρύτερο πλαίσιο, δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης της τήρησης τους, εξασφαλίζει τον έλεγχο και προάγει την εκπαίδευση των επαγγελματιών του κλάδου».
Ο Πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ κ. Χάρης Μαυράκης, δήλωσε: «Οι Έλληνες παραγωγοί παραμένουμε αφοσιωμένοι στον κοινό στόχο του κλάδου των αποσταγμάτων και αλκοολούχων ποτών, να προάγουμε τη γνώση γύρω από το αλκοόλ και να προωθούμε μέσα από τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες μας την υπεύθυνη κατανάλωση των προϊόντων μας. Τα ελληνικά αλκοολούχα ποτά αποτελούν το «απόσταγμα» της γεύσης και της κουλτούρας του τόπου μας. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που είναι για εμάς κρίσιμο, το ενήλικο κοινό να τα απολαμβάνει με ποιοτικό και υπεύθυνο τρόπο. Επίσης, υποδεχόμαστε με χαρά την πρωτοβουλία αυτής τής καμπάνιας, η οποία πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει στην καλλιέργεια κουλτούρας υπεύθυνης κατανάλωσης στο καταναλωτικό κοινό».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις