Billy Idol: «Έκλεψα τις master κασέτες για το Rebel Yell και τις έδωσα στον έμπορο ηρωίνης μου»
Ο punk του συγκροτήματος Generation X που έγινε arena rocker απαντά στις ερωτήσεις αναγνωστών της βρετανικής Guardian.
-Είναι αλήθεια ότι κλέψατε τις master κασέτες του άλμπουμ Rebel Yell κατά τη διάρκεια μιας διαμάχης με τη δισκογραφική εταιρεία; (VerulamiumParkRanger)
Ήταν εξαιτίας του εξώφυλλου. Έλεγα συνέχεια: «Υπάρχει ένα ελάττωμα σε αυτή την εικόνα, και αν το ανατινάξουμε θα γίνει χειρότερο». Η δισκογραφική εταιρεία άρχισε να λέει: «Το αφήνουμε. Δεν είναι τόσο κακό». Απλά σκέφτηκα: «Δεν θα το αφήσω να συμβεί. Είναι τόσο ανόητο. Απλά πρέπει να αναδημοσιεύσουν την εικόνα. Δεν ακούω τι λένε οι τύποι της δισκογραφικής εταιρείας. Στην πραγματικότητα, θα τους εκβιάσω». Έτσι κατέβηκα στην Electric Lady μέσα στη νύχτα και έφτασα εκεί που ήξερα ότι ήταν τα κουτιά με τις κασέτες. Τα πήρα και έφυγα από το στούντιο και τα έδωσα στον έμπορο ηρωίνης μου. Και μετά τηλεφώνησα στη δισκογραφική εταιρεία και είπα: «Αυτός ο τύπος στον οποίο τις έδωσα, θα τις βγάλει στο δρόμο του λαθρεμπόριου σε λίγες μέρες αν δεν αλλάξετε αυτή την εικόνα». Και υποχώρησαν. Μην τους αφήσεις να σε ξεπεράσουν.
-Το ατύχημα με τη μοτοσικλέτα σας το 1990 σας εμπόδισε να πρωταγωνιστήσετε ως T-1000 στην ταινία Terminator 2: Judgment Day (αν και, κατά κάποιο ειρωνικό τρόπο, η χειρουργική επέμβαση που κάνατε μετά το ατύχημα σας έδωσε το δικό σας ατσάλινο σκελετό). Υποφέρετε ακόμη τακτικά από πόνους και ενοχλήσεις ως αποτέλεσμα του ατυχήματος στο Λος Άντζελες; (McScootikins)
Όχι και τόσο άσχημα. Κάτι συμβαίνει με το δεξί μου πόδι. Δεν είναι το ίδιο με το αριστερό μου πόδι. Οπότε υπάρχουν προεκτάσεις από αυτό, αλλά μπορείς να τις διορθώσεις φορώντας συγκεκριμένους πάτους στα παπούτσια σου και τέτοια πράγματα. Ο τραυματισμός ήταν στη μέση του κάτω μέρους του δεξιού μου ποδιού, οπότε ήταν κάτι που μπορούσαν να διορθώσουν. Αγαπούσα τον σκηνοθέτη Jim Cameron. Απλά ξέρω ότι θα έβγαζε την καλύτερη απόδοση από μένα. Θα έκανα ό,τι μου έλεγε. Θα μπορούσε να είχε ανοίξει πολύ περισσότερες πόρτες και είναι κρίμα. Αλλά μερικές φορές ο εθισμός στα ναρκωτικά μπερδεύει τα πράγματα. Αυτό ήταν που οδήγησε στο ατύχημα με τη μοτοσικλέτα, πραγματικά.
Όταν πρωτογνώρισα τη Siouxsie, ένιωσα ότι ήταν σταρ. Είχε τόσο ισχυρή προσωπικότητα
-Είδα για πρώτη φορά τους Generation X στην τηλεοπτική εκπομπή του Marc Bolan. Ποια είναι η ανάμνησή σας από εκείνη τη μέρα; (lotusblue)
Είχαμε φτάσει στο Μάντσεστερ, αλλά ο εξοπλισμός μας είχε κολλήσει στα μισά του αυτοκινητόδρομου. Στεκόμασταν εκεί και μιλούσαμε με τον Marc, όταν η Muriel Young, η παραγωγός, ήρθε και είπε: «Αυτοί οι νεαροί δεν έχουν τον εξοπλισμό τους. Δεν μπορούν να συμμετέχουν στην εκπομπή». Ο Marc είπε: «Λοιπόν, αν δεν είναι στην εκπομπή, δεν την κάνω εγώ». Εκείνη φρίκαρε, αλλά ο Marc πραγματικά, μου έδειξε πού βρισκόταν η καρδιά του. Και τότε, δύο εβδομάδες αργότερα, πριν βγει στον αέρα, πέθανε. Έτσι, 15 εκατομμύρια άνθρωποι το παρακολούθησαν και όλοι μας είδαμε, κάτι που ήταν απίστευτο.
Δείτε το βίντεο
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Billy Idol (@billyidol)
-Έχετε πει ότι έχετε εκπλαγεί με την καριέρα της Siouxsie Sioux. Πότε καταλάβατε ότι θα γινόταν μεγάλο θέμα στη μουσική σκηνή; (Matt48)
Όταν πρωτογνώρισα τη Siouxsie, ένιωσα ότι ήταν σταρ. Είχε τόσο ισχυρή προσωπικότητα. Δεν ήξερα ακριβώς πώς θα το έκαναν, αυτή και ο (συνιδρυτής των Siouxsie and the Banshees) Steve Severin – Steve Bailey όπως ήταν τότε – αλλά ήξερα ότι ασχολούνταν με το punk όσο κι εγώ, αν όχι περισσότερο. Αρχικά, υπήρχαν μόνο μερικές εκατοντάδες άνθρωποι στη χώρα που ασχολούνταν με αυτό. Είχα μερικές συναντήσεις και ήμουν πραγματικά τυχερός. Μια μέρα πέρασα τη γέφυρα Hammersmith και έπεσα πάνω σε 15 teds. Στην αρχή έλεγαν: «Ω, τι έχουμε εδώ; Έναν μικρό πανκ ροκά;» Εγώ προφανώς χέστηκα πάνω μου, σκεπτόμενος ότι την είχα πατήσει και μετά όλοι ξέσπασαν σε γέλια και είπαν: «Ω, είναι εντάξει φίλε.» Αλλά οι άνθρωποι πραγματικά ξυλοκοπήθηκαν.
-Το Sweet Sixteen και το Eyes Without a Face είναι μουσικά ξεχωριστά και στοιχειωτικά όμορφα. Αποτυπώνουν άτυπα το στυλ σας. Ποιο είναι το υπόβαθρο της σύνθεσής τους; (eamonmcc)
Με το Eyes Without a Face, προσπαθούσα απλώς να μη γράψω ένα προφανές ερωτικό τραγούδι. Και με το Sweet Sixteen, μερικά χρόνια αργότερα, είχα χωρίσει με την Perri Lister [τραγουδίστρια και χορεύτρια των Hot Gossip], με την οποία ήμουν πολύ ερωτευμένος. Έτσι τραγουδούσα πραγματικά ένα τραγούδι γι’ αυτήν. Και χρησιμοποίησα την ιστορία αυτού του τύπου από τη Λετονία που λεγόταν Edward Leedskalnin, τον οποίο είχε εγκαταλείψει η αγαπημένη του στην εκκλησία. Ήρθε στην Αμερική, έχτισε ένα κτήμα και μετά άρχισε να χτίζει αυτό το μεγάλο μέρος που λεγόταν Coral Castle, φτιαγμένο από τεράστιες πλάκες γρανίτη. Και όταν πήγαινε τους ανθρώπους γύρω του, έλεγαν: «Γιατί έχτισες αυτό το μέρος;» Και εκείνος έλεγε: «Είναι για τα γλυκά μου δεκαέξι».
-Παρατήσατε το πανεπιστήμιο του Sussex μετά από ένα χρόνο. Τι σας οδήγησε σε αυτό και τι αναμνήσεις έχετε από το μέρος; (viennesewaltzer)
Ναι, ήμουν σε ένα μικρό γκρουπ εκεί κάτω. Δεν μπόρεσα να τους πείσω να κάνουν punk rock μουσική, αλλά ήθελα πραγματικά να είμαι σε ένα punk rock γκρουπ. Και τότε πήρα μια κάρτα από τον Steve Severin που έλεγε: «Είδαμε το συγκρότημα που περιμέναμε. Γύρνα πίσω στο Λονδίνο». Έτσι άρχισα να ανεβαίνω με το τρένο στο Λονδίνο για να παρακολουθήσω τους Sex Pistols. Οι Pistols και αυτή η μικρή σκηνή άνοιξαν αυτή την πόρτα και μπορούσαμε όλοι να περάσουμε.
Δείτε το βίντεο
-Πώς σας φάνηκε το γεγονός ότι ο πρώην συνεργάτης σας στο συγκρότημα Generation X, Tony James, δημιούργησε τους Sigue Sigue Sputnik και αργότερα εντάχθηκε στους Sisters of Mercy; (deelman)
Το βρήκα φανταστικό. Μου άρεσε πολύ αυτό που έκανε ο Tony με το είδος των τρανσέξουαλ roadies που είχε στους Sigue Sigue Sputnik, το οποίο ήταν πολύ φουτουριστικό – και λατρεύω εκείνο το άλμπουμ των Sisters of Mercy, το Vision Thing. Είχα πάει στην Αμερική και τα πήγαινα αρκετά καλά, οπότε ήταν υπέροχο να βλέπω ότι ο Tony τα πήγαινε πολύ καλά στην Αγγλία. Παίζουμε το Vision Thing πριν από κάθε σόου μου.
-Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τη Miley Cyrus; Φαινόταν ότι διασκεδάζατε πολύ στη σκηνή. (VerulamiumParkRanger)
Λοιπόν, γνωρίζω τον παραγωγό της Andrew Watt εδώ και πολύ καιρό. Η Miley του είπε: «Θα ήθελα πολύ να κάνω ένα κομμάτι του Billy Idol». Και εκείνος είπε: «Ξέρω τον Billy. Γιατί δεν το κάνουμε μαζί του;» Έτσι, βρεθήκαμε μαζί και καταλήξαμε στο Night Crawling, και ήταν πολύ διασκεδαστικό. Η Miley είναι τέτοιος χαρακτήρας. Είχαμε επίσης τραγουδήσει μαζί το Rebel Yell το 2016 – η Miley ήθελε να το κάνει αυτό.
Δείτε το βίντεο
-Είστε πιο ευτυχισμένος τώρα ή όταν ξεκινούσατε; (davidabsalom)
Ήμουν ευτυχισμένος τότε γιατί έκανα αυτό που ονειρευόμουν από παιδί- ερωτεύτηκα τους Beatles όταν ήμουν έξι ετών. Αλλά είμαι σούπερ χαρούμενος που καταφέραμε να συνεχίσουμε και ενδεχομένως να βρίσκομαι σε μια νέα φάση της καριέρας μου αυτή τη στιγμή. Ποτέ δεν ήταν εντελώς εύκολο. Είναι πάντα κάτι με το οποίο πρέπει να παλεύεις λίγο. Αλλά αυτό είναι μέρος της διαδικασίας.
*Η πολυτελής διευρυμένη έκδοση για την 40η επέτειο του Rebel Yell κυκλοφορεί τώρα από την UMe. Η περιοδεία Rebel Yell του Billy Idol στον Καναδά αρχίζει στις 30 Ιουλίου στο Rogers Arena του Βανκούβερ.
*Με στοιχεία από theguardian.com
- Αμαλιάδα: Νέες αποκαλύψεις για τους θανάτους βρεφών
- Αταμάν: «Ο Ολυμπιακός άξιζε 100% τη νίκη»
- Μπαρτζώκας: «Κάναμε σπουδαία εμφάνιση – Χαίρομαι που έχω τον Φουρνιέ»
- Πατινάζ σε glass floor – Το αριστούργημα του Ολυμπιακού στο ΟΑΚΑ ήρθε την κατάλληλη στιγμή
- Τα μεγάλα σουτ του Φουρνιέ στο ΟΑΚΑ – Έτσι «εκτέλεσε» τον Παναθηναϊκό (vids)
- Ινδονησία: Μεγάλες ζημιές από το ηφαίστειο – Περίπου 10.000 εκτοπισμένοι έως τώρα