Κλιματική αλλαγή και στεγαστική κρίση – Οι μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές πόλεις
Η κλιματική αλλαγή και η στεγαστική κρίση αποτελούν δύο από τα κυριότερα ζητήματα που απασχολούν τους Ευρωπαίους πολίτες
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Κλιματική αλλαγή και η στεγαστική κρίση φαίνεται να κρατούν ξύπνιους τα βράδια τους κατοίκους της Ευρώπης οι οποίοι αγχώνονται τόσο για το μέλλον του πλανήτη όσο και την αύξηση στις τιμές των κατοικιών.
Το γεγονός αυτό βεβαίως δεν είναι κάτι που πρέπει να σοκάρει, με την θερμοκρασία του πλανήτη να αυξάνεται συνεχώς ενώ παράλληλα, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, πάνω από 2,8 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ζουν σε ανεπαρκή στέγαση.
Η κλιματική αλλαγή και η στεγαστική κρίση αποτελούν δύο από τα κυριότερα ζητήματα που απασχολούν τους Ευρωπαίους πολίτες
Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις βλέπουμε άλλωστε διαδηλώσεις με πολίτες να ζητούν να ληφθούν επαρκή μέτρα για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, τη μείωση της χρήσης αυτοκινήτων και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευμα του Politico από έρευνα που διεξήχθη από την Eurocities Pulse Mayors Survey, Περισσότεροι από το ένα τέταρτο των δημάρχων των ευρωπαϊκών πόλεων δήλωσαν ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη ήταν η μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζει η πόλη τους.
Η στεγαστική κρίση
Το ζήτημα μιας προσιτής στέγασης φαίνεται να έχει γίνει το νούμερο ένα πρόβλημα στην Ευρώπη. Πάνω από το ένα τρίτο ανέφεραν στην έρευνα πως η στέγαση είναι μια από τις βασικές ανησυχίες, ποσοστό που το 2023 ήταν μόλις στο 15%.
Και ενώ το πρόβλημα συνήθως εντοπίζονταν σε εργαζόμενους χαμηλού εισοδήματος, τώρα παρατηρείται και στην μεσαία τάξη, σύμφωνα με το Politico.
«Αντιμετωπίζουμε σοβαρή έλλειψη αξιοπρεπών, προσιτών και επαρκών κατοικιών», δήλωσε ο Renaud Payre, αντιπρόεδρος της Métropole de Lyon.
«Οι εργαζόμενοι πρώτης γραμμής που παρέχουν υπηρεσίες που είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία της κοινωνίας μας — κοινωνικοί λειτουργοί, νοσοκόμοι, ταμίες, καθαρίστριες, οδηγοί δημόσιων μεταφορών κ.λπ. — δεν έχουν πλέον πρόσβαση σε στέγαση στις πόλεις μας».
Περισσότεροι από τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αναγκάστηκαν να συμβιβαστούν μεταξύ της παροχής υψηλής ποιότητας και οικονομικά προσιτής στέγασης, της διασφάλισης των ενεργειακών προτύπων και της αύξησης της ποσότητας στέγασης.
Περίπου οι μισοί θέλουν ο προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διαθέσει χρηματοδότηση για να μετριάσει το ετήσιο επενδυτικό κενό που υπολογίζεται σε 57 δισεκατομμύρια ευρώ σε οικονομικά προσιτή στέγαση.
Αβοήθητες οι ευρωπαϊκές χώρες παρά τις προκλήσεις;
Η έρευνα αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη εξάντληση των δημάρχων με τις πρόσθετες ευθύνες που έχουν αναλάβει μετά από διαδοχικές κρίσεις. Τα τελευταία χρόνια, οι τοπικοί ηγέτες βρίσκονταν στην πρώτη γραμμή της πανδημίας του κορονοϊού, προσλήφθηκαν πρόσφυγες από την κατεστραμμένη από τον πόλεμο Ουκρανία και έπρεπε να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες δαπάνες ενέργειας και κόστους ζωής.
Περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες είπαν ότι δεν είχαν λάβει επιπλέον πόρους για τη διαχείριση αυτών των προκλήσεων. Το 38% παραπονέθηκε ότι οι εθνικές κυβερνήσεις τους είχαν επιβάλει μέτρα λιτότητας, μειώνοντας περαιτέρω τους ήδη περιορισμένους προϋπολογισμούς. Περισσότεροι από τους μισούς παραπονέθηκαν επίσης ότι η έλλειψη κεφαλαίων τους εμπόδισε να προσλάβουν προσωπικό και να αντιμετωπίσουν τις βασικές προκλήσεις τους.
Οι δήμαρχοι ζήτησαν μια βελτιωμένη σχέση με την ΕΕ που θα βλέπουν τις πόλεις να συνεργάζονται στενότερα με τους θεσμούς του μπλοκ. Σχεδόν οι μισοί θέλουν μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για την ενίσχυση αυτής της σχέσης. περισσότερο από το ένα τρίτο επιθυμούν οι Βρυξέλλες να αναγνωρίσουν ρητά τις τοπικές επενδύσεις ως δρόμο για μεγαλύτερη ευρωπαϊκή ολοκλήρωση.
Όπως ήταν φυσικό, οι δήμαρχοι δήλωσαν ότι ήθελαν περισσότερη οικονομική στήριξη από την ΕΕ. Σχεδόν οι μισοί είπαν ότι χρειάζονταν το μπλοκ για να διαθέσει περισσότερα μετρητά για υποδομές βιώσιμης αστικής κινητικότητας, από τραμ μέχρι ποδηλατόδρομους. Και εδώ, το κλίμα καταγράφηκε ως κύρια ανησυχία: Το 105% των δημάρχων θέλουν η ΕΕ να δημιουργήσει ένα «πραγματικό» ταμείο για το κοινωνικό κλίμα που διανέμει πόρους σε τοπικό επίπεδο.
- Πούτιν: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης, θα απαντήσουμε συμμετρικά» – Διάγγελμα του προέδρου της Ρωσίας
- Είναι εφικτή η απαγόρευση των social media στους ανηλίκους – Τι προσπαθεί να κάνει η Αυστραλία;
- World Pass powered by Telekom: Δύο τυχεροί συνδρομητές COSMOTE σε συναυλία του Justin Timberlake στο T-Mobile Center στις ΗΠΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις