Οι 3 καινοτόμες εταιρείες που οραματίζονται την ανάπτυξη και το digital transformation του ελληνικού real estate
Τι συμβαίνει όταν τρεις εταιρείες που κατέχουν ηγετικές θέσεις στον τομέα τους, καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες, τόσο επαγγελματιών όσο και χρηστών που αναζητούν ακίνητο, έρχονται να ενώσουν τις δυνάμεις τους;
Φτάνοντας στα κεντρικά γραφεία του Spitogatos στο Ελληνικό, το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς είναι το ζωντανό κλίμα που επικρατεί, αλλά και το ζωηρό πορτοκαλί, το εταιρικό χρώμα του Spitogatos, το οποίο διακοσμεί τους μοντέρνους χώρους της εταιρείας. Εκεί, λοιπόν, μας υποδέχθηκε ο Δημήτρης Μελαχροινός (CEO, Spitogatos), μαζί με τον Κυριάκο Καμπούρη (Partner, IMS), τον Γιάννη Μαυράκη (Partner, IMS) και τον Θανάση Αθανασόπουλο (CEO, Fortunet Hellas), ώστε να συζητήσουμε για τη σημασία της συνεργασίας τους, αλλά και για το όραμά τους να δημιουργήσουν καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία για αυτούς που αναζητούν ακίνητο, καθώς και για τους επαγγελματίες του χώρου. Όλα αυτά με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου αλλά και της αγοράς της στεγαστικής πίστης.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα για τη συνεργασία μεταξύ Spitogatos, IMS-FC και Fortunet;
Δημήτρης Μελαχροινός, CEO, Spitogatos (ΔΜ): Τόσο το Spitogatos όσο και η Fortunet βγήκαμε live τον Μάιο του 2006, με ελάχιστες μέρες διαφορά. Δεν γνωριζόμασταν τότε. Και πρόσφατα κλείσαμε και οι δύο τα 18 χρόνια λειτουργίας… ενηλικιωθήκαμε! Η απόφαση να έχουμε μία πρώτη συνεργασία από νωρίς δημιουργώντας την πρώτη «γέφυρα» διασύνδεσης Real Estate Marketing με CRM στην Ελλάδα και μία από τις τρεις πρώτες με web service στην Ευρώπη, ήδη από το 2009 εξελίχθηκε σε μια υγιή και μακρόχρονη συνεργασία. Σήμερα, λοιπόν, περνάμε σε ένα πιο στρατηγικό επίπεδο συνεργασίας και πλέον έχουμε και μετοχική σχέση. Ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε ακόμη περισσότερα οφέλη στους επαγγελματίες του Real Estate.
Θανάσης Αθανασόπουλος, CEO, Fortunet Hellas (ΘΑ): Με το Spitogatos ξεκινήσαμε την ίδια περίοδο και ήμασταν οι πρώτες εταιρείες που αποφάσισαν να συνδέσουν τις εφαρμογές τους. Και αυτό έγινε το 2009, όταν δεν υπήρχε κάτι τέτοιο εκείνη την εποχή. Ποιος ήταν ο σκοπός; Να προσφέρουμε στους κοινούς μας πελάτες μεγαλύτερη προβολή των ακινήτων τους, γλιτώνοντας κόπο και χρόνο στην καθημερινότητά τους.
ΔΜ, Spitogatos: O χώρος της διαμεσολάβησης στεγαστικών δανείων ήταν ένας χώρος στον οποίο θέλαμε, ως όμιλος, να δραστηριοποιηθούμε και στην Ελλάδα, έχοντας ως παράδειγμα τα επιτυχημένα cases του εξωτερικού αλλά και της Immobiliare.it (Νο1 Real Estate Marketplace στην Ιταλία, μέλος του Ομίλου μας). Γνωριζόμασταν με τον Κυριάκο και τον Γιάννη για αρκετά χρόνια και είχαμε συζητήσει σχετικά για εμπορική συνεργασία στο παρελθόν, ενώ στα τέλη του 2022 ξεκινήσαμε να συζητάμε για στρατηγική και μετοχική συνεργασία. Μας πήρε λίγο χρόνο, εξάλλου, για να ολοκληρώσουμε τη συζήτηση και τα σχετικά διαδικαστικά, όπως και με τη Fortunet. Η καλή «χημεία» είναι απαραίτητη προϋπόθεση σε μία συνεργασία για να αισθανθούμε άνετα εκατέρωθεν για ένα τόσο σημαντικό βήμα, κι αυτό υπήρχε από την αρχή. Χρειάστηκε χρόνος, όμως, για καλλιεργηθεί ολοένα και περισσότερη εμπιστοσύνη μεταξύ μας και να είμαστε σίγουρες και οι δύο πλευρές πριν ξεκινήσουμε την κοινή μας πορεία.
Κυριάκος Καμπούρης, Partner, IMS (ΚΚ): Η πρόταση συνεργασίας μας ήταν αρχικά εμπορικής φύσης. Ωστόσο, κατά τη διαδικασία διερεύνησης της συνεργασίας μας, διαπιστώσαμε ότι έχουμε κοινή κουλτούρα και καλή χημεία, γεγονός το οποίο οδήγησε τη συνεργασία σε ένα πιο στρατηγικό επίπεδο. Μολονότι στο παρελθόν είχαμε και άλλες προτάσεις, τις οποίες απορρίψαμε, η γνωριμία μας με τον Δημήτρη (CEO, Spitogatos) άλλαξε ριζικά την αντιμετώπισή μας και ουσιαστικά δεν νιώσαμε στιγμή ότι διαπραγματευτήκαμε, αλλά ότι οραματιζόμαστε το μέλλον από κοινού.
Γιάννης Μαυράκης, Partner, IMS (ΓΜ): Για εμάς, η συνεργασία με ένα Real Estate Marketplace ήταν το επόμενο στρατηγικό βήμα. Και ενώ το Spitogatos εξ ορισμού σήμαινε τεράστια προβολή και άμεση επικοινωνία με τον αγοραστή πολύ σύντομα στη διαδικασία ανεύρεσης ακινήτου, αν δεν ήταν ο Δημήτρης και η εμπιστοσύνη που «χτίστηκε» μεταξύ μας από νωρίς, δεν θα προχωρούσαμε.
Ποιο είναι το κοινό στοιχείο μεταξύ Spitogatos, IMS και Fortunet? Τι σας καθιστά ιδανικούς συνεργάτες;
ΔΜ, Spitogatos: Κάθε μία εταιρεία με τις υπηρεσίες της καλύπτει διαφορετικές ανάγκες των επαγγελματιών και των χρηστών στη διαδικασία ανεύρεσης ακινήτου. Ένα σημαντικό κοινό στοιχείο των τριών εταιρειών είναι η εστίασή τους στην άριστη εξυπηρέτηση. Τόσο η IMS όσο και η Fortunet δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες και τους μεσίτες να εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο, προσφέροντας αποτελεσματικές, καινοτόμες λύσεις. Επιπλέον, και οι τρεις εταιρείες στοχεύουν να αυξήσουν την διαφάνεια, την αίσθηση ασφάλειας αλλά και την ενημέρωση τόσο του χρήστη όσο και του επαγγελματία του Real Estate.
ΘΑ, Fortunet: Για εμένα προσωπικά, το πιο σημαντικό είναι το πάθος κάποιου για τη δουλειά του και αυτό είναι ένα βασικό κοινό μας σημείο και με το Spitogatos αλλά και την IMS.
ΓΜ, IMS: Στη συνεργασία μας, το corporate στοιχείο υπάρχει στο ακριβώς κατάλληλο επίπεδο, «τόσο-όσο», που δημιουργεί μια καλή ισορροπία. Και αυτό είναι κάτι που έχουμε κοινό. Και οι τρεις εταιρείες έχουμε χτίσει κάτι από το μηδέν και είμαστε πολύ involved σε αυτό. Η αγάπη και η δέσμευση σε αυτό που κάνουμε μας ενώνει και δημιουργεί πολλές ευκαιρίες. Επίσης, να αναφέρω πως ενώ δεν είχαμε κάποια δέσμευση με το Spitogatos, μιας και ακόμα δεν είχαμε υπογράψει, από πολύ νωρίς σε σημαντικές αποφάσεις της IMS συζητήσαμε με τον Δημήτρη και θέλαμε να ακούσουμε τη γνώμη του.
Η ανεύρεση ακινήτου είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία. Οι χρήστες που αναζητούν ακίνητο βρίσκονται αντιμέτωποι με αρκετές προκλήσεις συμπεριλαμβανομένων της αυξημένης ζήτησης για ακίνητα, αλλά και των συνεχών αυξήσεων τιμών. Τι ρόλο θα παίξει η συνεργασία σας, στην διευκόλυνση του κοινού στην προσπάθειά του να βρει ακίνητο; Ποια νέα προϊόντα ή υπηρεσίες θα προκύψουν;
ΔΜ, Spitogatos: Με αυτή τη συνεργασία, με όχημα τη δημοτικότητα εντός και εκτός συνόρων και την αγάπη του κόσμου για το Spitogatos, μπορούμε να παρέχουμε ακόμα περισσότερες υπηρεσίες σε όλους τους χρήστες που αναζητούν ακίνητο στην Ελλάδα. Ο σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες για τους χρήστες μας, τα οποία θα αναβαθμίσουν και θα διευκολύνουν τη διαδικασία ανεύρεσης ακινήτου, θα εξοικονομήσουν χρόνο και θα ξεκλειδώσουν δυνατότητες και χρηματοδοτικές επιλογές.
ΚΚ, IMS: Μετά την τραπεζική κρίση, δημιουργήθηκε ένα αίσθημα φόβου στον κόσμο για οποιοδήποτε χρηματοδοτικό προϊόν με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει επιφυλακτικά και τα στεγαστικά δάνεια. Στόχος μας είναι να γίνει πιο οικείο και προσιτό το στεγαστικό δάνειο στους εν δυνάμει αγοραστές, τόσο μέσω της άμεσης και σωστής ενημέρωσης των χαρακτηριστικών του προϊόντος, όσο και της υποστήριξης του δανειολήπτη, αναλαμβάνοντας συμβουλευτικό ρόλο καθ’ όλη τη διαδικασία. Είναι ενδεικτικό ότι ένα μεγάλο ποσοστό του κοινού που επιθυμεί να καλύψει τις στεγαστικές του ανάγκες, στρέφεται στη λύση της ενοικίασης ακινήτου, καθώς δεν γνωρίζει ότι πλέον απαιτείται ιδία συμμετοχή μόλις 10% με 20% και ότι η μηνιαία δόση στεγαστικού δάνειου πλησιάζει το μίσθωμα ενός αντίστοιχου ακινήτου.
ΓΜ, IMS: Με τη συνεργασία μας, ερχόμαστε να «εκπαιδεύσουμε», κατά μία έννοια, το κοινό γύρω από το κομμάτι των στεγαστικών δανείων τα οποία αφορούν την αγορά ακινήτου, καθώς και να προβάλουμε σε ευρεία κλίμακα, μέσω του Spitogatos, το πώς μπορεί κάποιος να φτάσει πιο κοντά στο ακίνητο των ονείρων του.
ΔM, Spitogatos: Ένα από τα βασικά σχόλια που λαμβάνουμε από τον κόσμο που αναζητά ακίνητo είναι η ποιότητα των αγγελιών. Μέσα από αυτό το «οικοσύστημα» συνεργασιών, δημιουργούνται νέες δυνατότητες για τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου, αλλά και την αντιμετώπιση άλλων προκλήσεων και παθογενειών του χώρου μας.
Ο κλάδος του Real Estate βρίσκεται σε σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια λόγω του τουρισμού, της Golden Visa, αλλά και του έντονου ενδιαφέροντος για ακίνητα από το εξωτερικό. Τι εργαλεία-υπηρεσίες έχουν πλέον οι επαγγελματίες του χώρου για να αναπτυχθούν με τον ίδιο ρυθμό; Ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος της τεχνολογίας σε αυτή την ανοδική τροχιά του Real Estate στην Ελλάδα;
ΔΜ, Spitogatos: Αν και σχεδόν όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου χρησιμοποιούν κάποια ψηφιακά εργαλεία, τόσο το εύρος χρήσης αυτών όσο και οι δυνατότητες των ίδιων των διαθέσιμων ψηφιακών εργαλείων σήμερα υστερεί αρκετά, σε σχέση με αυτό που θα μπορούσε να είναι και που παρατηρούμε σε άλλες αγορές. Υπάρχει πολλή αξία να ξεκλειδωθεί. Επομένως, η συνεργασία του Spitogatos με την IMS και τη Fortunet στοχεύει αρχικά να καταγράψει τις νέες προκλήσεις και ανάγκες των επαγγελματιών αλλά και να τους ενημερώσει ή ακόμη και να τους «εκπαιδεύσει» πάνω στα εργαλεία και τις υπηρεσίες που έχουν στα χέρια τους. Επίσης, το ΑΙ και άλλες ψηφιακές καινοτομίες ανοίγουν νέους ορίζοντες στα εργαλεία που θα έχουν διαθέσιμα οι μεσίτες στο μέλλον – χωρίς φυσικά να γίνεται αυτοσκοπός.
ΘΑ, Fortunet: Όλοι μιλάμε για ψηφιακό μετασχηματισμό και ψηφιακά εργαλεία, όμως ο κοινός παρονομαστής είναι η έλλειψη χρόνου του επαγγελματία του Real Estate. Με αυτό το σκεπτικό, η Fortunet αναπτύσσει διάφορες υπηρεσίες που έχουν να κάνουν με την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση πελατών, καθώς και διάφορες εφαρμογές για τη διαχείριση ακινήτων. Θέλουμε να ενημερώσουμε τους μεσίτες για τις δυνατότητες που έχουν ώστε να γλιτώσουν χρόνο, να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών τους και να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί.
Τι σηματοδοτεί για την αγορά του Real Estate η συνεργασία Spitogatos x IMS x Fortunet;
ΓΜ, IMS: Στο εξωτερικό, οι μεσίτες πιστώσεων έχουν μερίδιο αγοράς 50% σε ώριμες οικονομίες, ενώ στην Ελλάδα αντίστοιχα αυτό το ποσοστό είναι χαμηλό. Οπότε, οι δυνατότητες για growth μέσω της ολοένα και αυξανόμενης σύνδεσης της IMS με το Spitogatos αλλά και με τη Fortunet είναι τεράστιες. Στόχος μας είναι να ενημερώσουμε τον χρήστη για τις επιλογές του, αλλά και να δώσουμε τη δυνατότητα στον επαγγελματία μεσίτη να παρέχει τις υπηρεσίες του πιο στοχευμένα. Θέλουμε να μεγαλώσουμε την «πίτα».
ΚΚ, IMS: Ο Spitogatos, καταγραφεί πολύ υψηλή επισκεψιμότητα από κάτοικους του εξωτερικού (15% της συνολικής του επισκεψιμότητας), με σκοπό την απόκτηση κατοικίας στην Ελλάδα. Στην ΙΜS είχαμε αναγνωρίσει αυτή την τάση από το 2017 προσεγγίζοντας αυτό το κοινό και συμβάλλοντας παράλληλα, σε συνεργασία με τις τράπεζες, στην δημιουργία προϊόντος για την κάλυψη αναγκών του συγκεκριμένου target group. Πλέον, με τη συνεργασία μας, μπορούμε αποτελεσματικά να επικοινωνήσουμε το προϊόν σε ένα σημαντικά μεγαλύτερο κοινό στο εξωτερικό.
ΘΑ, Fortunet: Πέρα από τα προφανή που αναφέρθηκαν νωρίτερα, είμαστε όλοι πολλά χρόνια σε αυτή την αγορά, έχουμε κοινούς πελάτες, χρήστες και παραστάσεις. Μόνο και μόνο η ανταλλαγή απόψεων και know-how, τόσο μεταξύ μας όσο και με άλλες εταιρείες του ομίλου του Spitogatos από το εξωτερικό, στον οποίο πλέον ανήκουμε, μας ανοίγει νέους ορίζοντες και μας δίνει μεγαλύτερη σιγουριά για τα επόμενά μας βήματα.
ΔΜ, Spitogatos: Και οι τρεις εταιρείες είμαστε οι «νούμερο ένα» στην Ελλάδα, η καθεμία στο κομμάτι της αλυσίδας του Real Estate που καλύπτει μέχρι σήμερα. Η μεταξύ μας συνεργασία θεωρώ ότι σηματοδοτεί μία νέα εποχή για την αγορά του Real Estate συνολικά. Διατηρώντας την αυτονομία μας ως ξεχωριστές οντότητες και ομάδες, θα αναζητούμε συνεχώς συνέργειες μεταξύ μας. Έχουμε δημιουργήσει και θα εξελίσσουμε συνεχώς ένα οικοσύστημα το οποίο καλύπτει πιο καθετοποιημένα πολύ περισσότερες από τις ανάγκες όσων αναζητούν ακίνητο, αλλά και των επαγγελματιών του χώρου, από όσο τις καλύπτει η κάθε εταιρεία ξεχωριστά. Η ισχύς εν τη ενώσει!
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις