#CareerTok: Γιατί η Gen Z αναζητά δουλειά μέσω TikTok;
Ο τρόπος με τον οποίο αναζητούν δουλειά είναι διακριτικός καθώς αντί να «ενοχλούν» τον περίγυρό τους επιλέγουν να στραφούν στα... social media και συγκεκριμένα στο TikTok.
Ο τρόπος εύρεσης εργασίας των νέων διαφέρει από εκείνον των μεγαλύτερων.
Οι νέοι θέλουν οι εργοδότες να είναι πιο φιλικοί, πιο επιεικείς και πιο γενναιόδωροι.
Ο τρόπος επίσης με τον οποίο αναζητούν δουλειά είναι διακριτικός καθώς αντί να «ενοχλούν» τον περίγυρό τους επιλέγουν να στραφούν στα… social media και συγκεκριμένα στο TikTok.
Σκρολάροντας στο TikTok, μπορεί να πέσει κανείς σε μια δημιουργό που ονομάζεται Lauren Spearman, σύμφωνα με τον Economist. H συγκεκριμένη influencer ανεβάζει βίντεο σχετικά με «αναρτήσεις εργασίας με red flags» και «παράλογες αιτήσεις εργασίας». Ή μπορεί να βρουν την Kennie Bukky, η οποία μοιράζεται το «ταξίδι της για έναν αξιοπρεπή μισθό» και sos συμβουλές για τις μισθολογικές διαπραγματεύσεις.
Αν σκρολάρετε κι άλλο, είναι πιθανό να πέσετε πάνω στην Brittany Peatsch. Έγινε viral αφού δημοσίευσε ένα βίντεο με τη δική της εμπειρία απόλυσης από την Cloudflare, μια εταιρεία λογισμικού, και τώρα δημιουργεί βίντεο που προσφέρουν συμβουλές σε άλλους που υποφέρουν από παρόμοιες δοκιμασίες.
Βίντεο όπως αυτά, με το hashtag CareerTok, είχαν πάνω από 2 δισ. προβολές στην εφαρμογή. Πολλοί από αυτούς που βλέπουν τα κλιπ ανήκουν στην Gen Z. Δεδομένου ότι αυτή η ομάδα, που γεννήθηκε μεταξύ 1997 και 2012, θα αποτελεί το 27% του εργατικού δυναμικού στο κλαμπ των πλουσιότερων κυρίως χωρών του ΟΟΣΑ μέχρι το 2025, οι συμβουλές καριέρας μέσω των κοινωνικών μέσων είναι πιθανό να αποκτήσουν όλο και μεγαλύτερη σημασία.
Ένα πράγμα που η επιτυχία του περιεχομένου που σχετίζεται με την καριέρα στο TikTok καθιστά ξεκάθαρο το γεγονός ότι οι Gen-Zers επιθυμούν διαφάνεια στον εργασιακό χώρο.
Αναζητώντας διαφάνεια
«Μου αρέσει που οι άνθρωποι καταγράφουν τις απολύσεις τους, επειδή εκθέτουν τους ανθρώπους που κάνουν αδιανόητες απολύσεις», λέει ο Chris Williams, πρώην υπεύθυνος ανθρώπινου δυναμικού στη Microsoft, ο οποίος τώρα είναι σύμβουλος καριέρας – και ο ίδιος δημιουργός περιεχομένου. Η κ. Spearman άρχισε να δημοσιεύει βίντεο στο TikTok για να καταγράψει τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε στην αναζήτηση εργασίας.
«Υπήρχε έλλειψη διαφάνειας στον μισθό, μου είχαν θέσει παράλογα καθήκοντα, δεν έπαιρνα κανένα feedback», θυμάται. «Σε ορισμένες περιπτώσεις, επρόκειτο για πλήρες ghosting».
Το CareerTok δίνει στους δημιουργούς και τους θεατές μια αίσθηση αλληλεγγύης. Το πιο σημαντικό είναι ότι η αλματώδης επιτυχία του και τα δισεκατομμύρια προβολές του τους δίνουν επίσης δύναμη. Η κ. Bukky, μια μαύρη γυναίκα, ελπίζει ότι οι σκέψεις και οι εμπειρίες της σχετικά με τις μισθολογικές διαπραγματεύσεις θα κάνουν τους θεατές της να έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στη δική τους επαγγελματική ζωή.
Οι TikTokers, λέει, αναγκάζουν τους εργοδότες να αναρωτηθούν: «Πληρώνουμε σωστά τους υπαλλήλους μας και τους φερόμαστε δίκαια;». Ο David Harmon, δικηγόρος απασχόλησης, προειδοποιεί τους δημιουργούς να «προσέχουν», καθώς, είναι πολύ εύκολο να δημοσιεύσετε κάτι που προσκρούει σε συμφωνίες μη αποκάλυψης και εμπιστευτικότητας, νόμους περί κινητών αξιών ή εμπορικά μυστικά, λέει – από μόνος του πολύτιμη συμβουλή καριέρας.
Πάντως, ούτε η οργή των κολοσσών, ούτε ο φόβος των νομικών συνεπειών είναι πιθανό να εμποδίσουν χώρους όπως το CareerTok να γίνουν ο τόπος μιας εργασιακής διαμάχης μεταξύ των προσδοκιών των εργαζομένων της γενιάς Ζ και των εργοδοτών τους. Ο αγώνας αυτός δεν πρόκειται να σταματήσει, ακόμη και αν το TikTok απαγορευτεί στην Αμερική. Οι νέοι επαγγελματίες απλώς θα βρουν άλλη διέξοδο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις