Η επιστήμη «μίλησε»: Τόσες ώρες πρέπει να μελετήσετε για να περάσετε τις εισαγωγικές εξετάσεις
Όσες περισσότερες ώρες μελέτης, η απόδοση δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι καλύτερη
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις πλησιάζουν και χιλιάδες μαθητές «τα δίνουν όλα» για την προετοιμασία τους, αφιερώνοντας πολλές ώρες μπροστά από τα βιβλία.
Πόσες ώρες μελέτης όμως χρειάζονται; Η νευροεπιστήμη έχει την απάντηση, αφού σε αντίθεση με ότι μπορεί να πιστεύουμε, τονίζει πως το πολύωρο διάβασμα δεν ισοδυναμεί πάντα με καλύτερα αποτελέσματα.
Όπως εξηγεί στην EFE η Jùlia Ballester, καθηγήτρια νευροψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Abat Oliva CEU, στον εγκέφαλο δεν αρέσουν οι εκπλήξεις και, επομένως, είναι καλύτερο να τον εκπαιδεύσουμε ώστε να γνωρίζει είδη εξετάσεων που θα πρέπει να περάσουμε.
Κατά τη διάρκεια αυτών των ωρών οι μαθητές πρέπει να αποσυνδεθούν από «όλους τους περισπασμούς, χωρίς συσκευές, χωρίς μουσική, οικογένεια ή φίλους»
Προειδοποιεί ότι η νευροεπιστήμη έχει δείξει ότι «όσες περισσότερες ώρες μελέτης, η απόδοση δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι καλύτερη» και τονίζει ότι, με καλή οργάνωση, «το βέλτιστο θα ήταν μεταξύ τριών και τεσσάρων ωρών την ημέρα», χωρίς να παραλείπονται μικρές παύσεις.
Φυσικά, κατά τη διάρκεια αυτών των ωρών οι μαθητές πρέπει να αποσυνδεθούν από «όλους τους περισπασμούς, χωρίς συσκευές, χωρίς μουσική, οικογένεια ή φίλους. Τότε μπορεί να έρθουν μικρές ανταμοιβές, όπως να κάνετε μια βόλτα, να συναντήσετε έναν φίλο ή να ετοιμάσετε το αγαπημένο σας πιάτο στο σπίτι».
«Η καμπύλη λήθης και η καμπύλη συγκέντρωσης είναι γνωστικές διαδικασίες που μας λένε το ίδιο πράγμα: μόλις μελετηθούν οι πληροφορίες, θα τις ξεχάσουμε. Υπάρχει μια πολύ σημαντική πτώση στην αρχή και μετά επιβραδύνεται. Αυτό που κάνουμε μερικές φορές με την υπερβολική μελέτη είναι κακό γιατί είναι μια γνωστική υπερφόρτωση και στρεσάρει τον εγκέφαλο», εξηγεί η ίδια.
Πώς θα καταπολεμήσουν το άγχος;
Επίσης, η Ballester προτείνει οι μαθητές να κάνουν αυτό που τους βοηθάει να μην έχουν άγχος και νευρικότητα. «Μπορεί να μην σας βοηθάει να μιλάτε με άλλους συμμαθητές σας επειδή καταπονείστε, οπότε βάλτε την αγαπημένη σας μουσική και προσπαθήστε να χαλαρώσετε», προτείνει.
Και προσθέτει: «Μέχρι ένα ορισμένο επίπεδο το άγχος βοηθά γιατί μας κάνει λίγο σε εγρήγορση, συγκεντρωμένους και δραστήριους, αλλά αν μας κυριεύει καταλήγει να μας μπλοκάρει».
Όσο αφορά τον χρονότυπο, τη φυσική προδιάθεση του ατόμου να βιώνει ενέργεια σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, εξηγεί ότι πρόκειται για την προσαρμογή του προγράμματος εργασίας ώστε να αξιοποιούνται στο έπακρο οι περίοδοι της μεγαλύτερης παραγωγικότητας με βάση το βιολογικό ρολόι του ατόμου. Συγκεκριμένα:
Κορυδαλλοί: Είναι οι άνθρωποι που νιώθουν πιο δραστήριοι το πρωί. Ξυπνούν νωρίς χωρίς δυσκολία, είναι παραγωγικοί το πρωί και τείνουν να κοιμούνται νωρίς το βράδυ.
Κουκουβάγιες: Νιώθουν πιο δραστήρια το απόγευμα ή το βράδυ. Δυσκολεύονται να ξυπνήσουν νωρίς και είναι πιο παραγωγικοί τις τελευταίες ώρες της ημέρας. Έχουν την τάση να πάνε για ύπνο και να ξυπνούν πιο αργά από τους κορυδαλλούς.
Ενδιάμεσοι: Βρίσκονται κάπου ανάμεσα σε κορυδαλλούς και κουκουβάγιες. Δεν αισθάνονται ιδιαίτερα ενεργητικοί το πρωί ή το βράδυ και μπορούν να είναι παραγωγικοί όλη την ημέρα.
Πηγή: EFE
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις