Αδιαπραγμάτευτη είναι η σημασία των καθρεπτών που βρίσκονται στο εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου μας, δεδομένου ότι δίχως αυτούς θα ήταν αδύνατο να γνωρίζουμε πότε ένα όχημα μας προσεγγίζει είτε από τα δεξιά είτε από τα αριστερά.

Ωστόσο, οι περισσότεροι οδηγοί έχουν ρυθμισμένους τους καθρέπτες του αυτοκινήτου τους στη λάθος θέση, με αποτέλεσμα να μην έχουν καλή ορατότητα του τι συμβαίνει πίσω τους. Επομένως, για να έχουμε τη βέλτιστη δυνατή εικόνα για το τι συμβαίνει πίσω μας, πρέπει να έχουμε τους πλευρικούς καθρέπτες σωστά ρυθμισμένους, κάτι που δεν κάνει η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών.

Το κόλπο για να αποφύγετε τις «παγίδες»

Στην πραγματικότητα δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας μιας και η ρύθμιση των καθρεπτών στην ιδανική θέση αποτελεί υπόθεση μόλις λίγων δευτερολέπτων. Το μόνο πράγμα που έχουμε να κάνουμε είναι να γείρουμε καθέναν από τους δύο καθρέπτες σε εκείνη τη θέση, που όταν τον κοιτάμε, το χερούλι της καθεμίας μπροστινής πόρτας να εμφανίζεται στην εσωτερική κάτω γωνία του καθρέπτη (δείτε την παρακάτω εικόνα).

Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζουμε ότι έχουμε στο μέγιστο βαθμό εικόνα για τα αυτοκίνητα που ακολουθούν από πίσω μας, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλειά μας.

Πρέπει, βέβαια, να διευκρινίσουμε ότι ακόμα και αν ρυθμίσουμε τον καθρέπτη στη θέση που μας χαρίζει τη βέλτιστη ορατότητα, είναι αδύνατον να εξαφανίσουμε τις λεγόμενες νεκρές γωνίες (ή τυφλά σημεία), δηλαδή τις περιοχές γύρω από το όχημα στην οποία ο οδηγός δεν έχει άμεση οπτική επαφή ούτε μέσω των πλαϊνών καθρεπτών, ούτε μέσω του εσωτερικού καθρέπτη.

Εννιά στους 10 οδηγούς δεν το γνωρίζουν

Όσο εφιαλτικό και αν προβάλει το σενάριο οι καθρέπτες του αυτοκινήτου να μην μας δίνουν την παραμικρή εικόνα του τι γίνεται πίσω μας, υπάρχουν τρόποι να μειώσουμε τις πιθανότητες να πέσουμε στην… παγίδα των νεκρών γωνιών.

Αρχικά πρέπει να προσπαθήσουμε να προσδιορίσουμε τις ακριβείς θέσεις των νεκρών γωνιών του αυτοκινήτου μας, κοιτώντας τους καθρέπτες μας. Με το να γνωρίζουμε, λοιπόν, ποιες είναι οι περιοχές που είναι «κρυμμένες» από τους καθρέπτες μας, κάθε φορά που βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι θα μπορούμε να είμαστε συνεχώς υποψιασμένοι ότι στις συγκεκριμένες περιοχές ενδέχεται να υπάρχει αυτοκίνητο.

Όταν τώρα οδηγούμε, προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι δεν διέρχεται κάποιο αυτοκίνητο στα αριστερά ή τα δεξία μας, καλό είναι να ρίχνουμε μια λοξή ματιά πάνω από τον ώμο μας, ενώ πριν εκτελέσουμε μια προσπέραση πρέπει να ενεργοποιούμε τα φλας τουλάχιστον 5-10 δευτερόλεπτα νωρίτερα, ώστε να ενημερωθεί εγκαίρως κάθε κοντινός χρήστης του δρόμου για την πρόθεσή μας να αλλάξουμε λωρίδα.