Πανελλαδικές: Αυτά είναι τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας
Με εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία ξεκίνησαν οι μαθητές της Γ' Λυκείου.
Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας έκαναν πρεμιέρα οι μαθητές των Γενικών Λυκείων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Από τους μαθητές ζητήθηκε να απαντήσουν σε θέματα για την αξία των ταξιδιών σε κείμενα της Ηλέκτρας Χατζηδημητρίου, του Νίκου Καζαντζάκη και σε ποίημα του Κωστή Παλαμά.
Δείτε τα θέματα: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Ειδικότερα, στους μαθητές δόθηκαν αποσπάσματα της Ηλέκτρας Χατζηδημητρίου (Η αξία του «ταξιδεύειν») από το Διαδίκτυο, του Νίκου Καζαντζάκη (Άνω Αίγυπτος) και Κωστή Παλαμά (Το ταξίδι) και τους ζητήθηκε να γράψουν ένα άρθρο 350-400 λέξεων, για την ιστοσελίδα του σχολείου τους σχετικά με τους τρόπους που επιλέγουν, για να αναζητήσουν την προσωπική τους ηρεμία και ισορροπία.
Υπενθυμίζεται ότι η γραπτή διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων ξεκινάει στις 08:30 με την παράδοση των θεμάτων και ολοκληρώνεται έως τρεις ώρες αργότερα.
«Θέματα χωρίς δυσκολίες για προετοιμασμένους μαθητές»
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) τα θέματα δεν παρουσιάζουν δυσκολίες για τον μαθητή που έχει προετοιμαστεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και στα τρία χρόνια του Λυκείου και είναι σε θέση να διατυπώνει την προσωπική του άποψη.
Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας κλήθηκαν να απαντήσουν θέματα αναφορικά με το ταξίδι και τους τρόπους που συντελούν στην προσωπική ηρεμία κι ισορροπία, τα οποία αντλούνται από τις θεματικές ενότητες του τουρισμού και της ψυχαγωγίας.
Αναλυτικότερα, δόθηκαν τρία κείμενα. Το πρώτο αντλήθηκε από το διαδίκτυο. Το δεύτερο από το έργο «Ταξιδεύοντας» του Ν. Καζαντζάκη, ενώ το τρίτο είναι το ποίημα «Το ταξίδι» του Κ. Παλαμά.
Τα θέματα Α και Β αποτελούν τυπικά ερωτήματα. Στο θέμα Γ ζητήθηκε, όπως είθισται, η προσωπική ανταπόκριση των μαθητών. Στο θέμα Δ -το οποίο παρουσιάζει ενδιαφέρον- οι υποψήφιοι κλήθηκαν να συντάξουν άρθρο για την ιστοσελίδα του σχολείου τους, στο οποίο αφενός πρέπει να διατυπώσουν τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με τη θέση της συντάκτριας για τα ταξίδια ως «τρόπο ψυχικής εκτόνωσης και αναζωογόνησης του κάθε ανθρώπου» κι αφετέρου να καταγράψουν τρόπους που οι ίδιοι επιλέγουν για την προσωπική τους ηρεμία και ισορροπία.
Συνολικά, τα θέματα δεν παρουσιάζουν δυσκολίες για τον μαθητή που έχει προετοιμαστεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και στα τρία χρόνια του Λυκείου και είναι σε θέση να διατυπώνει την προσωπική του άποψη.
- Παναθηναϊκός: Ολοκληρώθηκε η επέμβαση του Λεσόρ, αναμονή για τα αποτελέσματα
- Πυρά ΣΥΡΙΖΑ για την επάνοδο Αυγενάκη στην κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ
- Σεράγεβο και Σκόπια: Οι πόλεις με τη χειρότερη ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ευρώπη
- Στα Γρεβενά ο Κασσελάκης: Τι συζήτησε με τον δήμαρχο, οι ανησυχίες των κατοίκων
- ΠΑΣΟΚ: Δεν ευθυγραμμίζεται ο ρυθμός ανάπτυξης με την κοινωνική ανάπτυξη, λέει ο Τσουκαλάς
- Ποια είναι η αήττητη Χιρόνα που βρήκε στον δρόμο του ο Ολυμπιακός (pics)