Ζαλισμένη από το κύμα ακρίβειας η κυβέρνηση δεν μπορεί να αποφύγει τα «φάλτσα» με διορθωτικές κινήσεις να γίνονται εκ των έσω ώστε να ανατραπούν οι αρνητικές εντυπώσεις.

Όλα ξεκίνησαν όταν χθες ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, έφερε ένα ατυχές παράδειγμα για να δικαιολογήσει την ακρίβεια και τις διαφορές στις τιμές που παρατηρούνται στα ίδια προϊόντα μεταξύ της Ελλάδας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

«Καυγάς» για τη φέτα και τους κόκκους της σκόνης πλυντηρίου

Μιλώντας στο One Channel, ο κυβερνητικός αξιωματούχος, ισχυρίστηκε ότι το ίδιο απορρυπαντικό είναι φθηνότερο στη Γερμανία από ό,τι στην Ελλάδα, επειδή έχει υποδεέστερη σύνθεση!

Τα λεγόμενα του Άκη Σκέρτσου πέρασαν σε άλλη διάσταση τη μάχη του… «μισόκιλου» της φέτας με τον καυγά μεταξύ ΝΔ και Στέφανου Κασελάκη να περνά από το βαρέλι στους… κόκκους.

Η ειρωνική ανάρτηση Κασσελάκη

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ πήρε τη σκυτάλη και με μία ειρωνική για τα λεγόμενα Σκέρτσου ανάρτηση στο X, επισήμανε χαρακτηριστικά: «Γιατί είναι γνωστό ότι εμείς εδώ στην Ελλάδα αγοράζουμε μόνο κόκκους που έχουν τα πτυχία τους, το πιάνο τους, τα γαλλικά τους».

Για να προσθέσει: «Πάρτε και bonus! Ελληνικό κρητικό λάδι. Εμείς το εξάγουμε! Οι Έλληνες το πληρώνουμε 18,14 ευρώ το λίτρο. Οι Γάλλοι με τον διπλάσιο μισθό το πληρώνουν 13,5 ευρώ το λίτρο». Και να καταλήξει πως «τόση πολλή κοροϊδία, σε τόσο πολλούς, και για τόσο πολύ χρονικό διάστημα, δεν έχει ξανασυμβεί στον τόπο μας».

Παρέμβαση Πατέλη με νόημα

Με τον κίνδυνο η κατάσταση να ξεφύγει και η κυβέρνηση να βγει τραυματισμένη (εκ νέου) από αυτή την αντιπαράθεση ο επικεφαλής του οικονομικού γραφείου του πρωθυπουργού, ήρθε να φέρει τα πράγματα στη σωστή τους βάση.

Ο Αλέξης Πατέλης αναφέρθηκε στις καταχρηστικές πρακτικές των πολυεθνικών και έδωσε «πόντους» στην αποστολή του Κυριάκου Μητσοτάκη στην πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στην οποία κάνει ιδιαίτερη μνεία στους εδαφικούς περιορισμούς προσφοράς των πολυεθνικών και στα προβλήματα που προκαλούν στις τιμές τις οποίες «φουσκώνουν» σε κάποιες αγορές.

Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Αλέξης Πατέλης, έσβησε τις «ανορθογραφίες» του Άκη Σκέρτσου αναλύοντας τα «κόλπα που σκαρφίζονται» οι επιχειρήσεις αυτές και τους τρόπους αντιμετώπισης.

Η Ελλάδα ανήκει στην ενιαία αγορά της ΕΕ, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι εάν ένα προϊόν πωλείται φθηνά σε μία χώρα και ακριβά σε μία άλλη, ο προμηθευτής έχει τη δυνατότητα να το αγοράσει από τη φθηνή χώρα, για να το μεταπωλήσει σε κάποια άλλη (μια τεχνική που λέγεται arbitrage), εξηγεί ο κ. Πατέλης. Ωστόσο, οι πολυεθνικές από την πλευρά τους, συνεχίζει, εμποδίζουν αυτή τη διαδικασία.

Ως παράδειγμα παραθέτει ένα σαμπουάν: μια πολυεθνική, εξηγεί, μπορεί αλλάξει τη συσκευασία, το όνομα ή ορισμένα συστατικά του, ώστε να δυσκολέψει τη μεταπώληση του προϊόντος σε άλλες χώρες. Επίσης, μπορεί ακόμα και να απαγορεύσει στον προμηθευτή να αγοράσει μεγαλύτερη ποσότητα από αυτήν που του αναλογεί. Τα μέτρα αυτά είναι οι Εδαφικοί Περιορισμοί Προσφοράς, τα οποία αναφέρονται στην επιστολή προς την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Η αξιοπιστία της Ελλάδας και η επιστολή Μητσοτάκη στην πρόεδρο της Κομισιόν

Σύμφωνα με τον κ. Πατέλη, στην επιστολή Μητσοτάκη προτείνεται μεταξύ άλλων ότι προτεραιότητα της νέας Κομισιόν πρέπει να είναι η απαγόρευση τέτοιων πρακτικών.

«Εύλογο ερώτημα: Γιατί τώρα;», σημειώνει ο κ. Πατέλης και απαντά πως τώρα τίθενται οι βάσεις στις Βρυξέλλες για το τι θα κάνει η επόμενη Επιτροπή. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα έχει αποκτήσει αξιοπιστία στις Βρυξέλλες, έχοντας προτείνει μεταξύ άλλων το ενιαίο ψηφιακό πιστοποιητικό εμβολιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, το πλαφόν στις τιμές του φυσικού αερίου, ενώ ήταν και ανάμεσα στις χώρες που πρότειναν το Ταμείο Ανάκαμψης.

Τα λόγια και οι πράξεις

Να θυμίσουμε ότι τον Ιούνιο, στην πρώτη του συνέντευξη, όταν είχε εκλεγεί πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έλεγε με στόμφο ότι δεν θα επιτρέψει η Ελλάδα να γίνει η μπανανία των πολυεθνικών που κερδοσκοπούν στην πλάτη του ελληνικού λαού.

Από τότε μέχρι σήμερα κύλησε αρκετά νερό στο αυλάκι αλλά η κυβέρνηση Μητσοτάκη που έχει ευθύνη των ελέγχων, των προστίμων και της κανονικοποίησης της αγοράς, για να σταματήσει η αισχροκέρδεια των πολυεθνικών, παλεύει το «θηρίο» με επιστολές στην Κομισιόν.