Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Κυβερνοασφάλεια: Τα δόλια email… δήθεν πελατών κάνουν ζημιά στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις

Κυβερνοασφάλεια: Τα δόλια email… δήθεν πελατών κάνουν ζημιά στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις

Χάκερ δημιουργούν και αποστέλλουν fake emails που φαίνονται σαν γνήσια αιτήματα ή παράπονα πελατών

Η Kaspersky ανακάλυψε ένα νέο δόλιο σύστημα επίθεσης που στοχοποιεί ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και το προσωπικό τους, με τους απατεώνες να προσπαθούν να κλέψουν διαπιστευτήρια ή να μολύνουν υπολογιστές με κακόβουλο λογισμικό. Τα δόλια emails, που παρουσιάζονται ως αλληλογραφία από πρώην ή πιθανούς επισκέπτες, εκμεταλλεύονται την έμφαση που δίνει η βιομηχανία φιλοξενίας στην εξυπηρέτηση πελατών για να παγιδεύσουν τα θύματά τους.

Τα παραπλανητικά emails μιμούνται έγκυρες ερωτήσεις ή παράπονα πελατών, που αποστέλλονται στις δημόσιες διευθύνσεις email του ξενοδοχείου ή εμφανίζονται ως επείγοντα αιτήματα από το Booking.com για την αντιμετώπιση ανεπιτήρητων σχολίων χρηστών. Ωστόσο, τα emails προέρχονται στην πραγματικότητα από επιτιθέμενους που στοχεύουν να εξαπατήσουν τους εργαζόμενους του ξενοδοχείου να αποκαλύψουν διαπιστευτήρια ή να κατεβάσουν κακόβουλο λογισμικό.

Οι απατεώνες δημιουργούν emails με πιστευτό περιεχόμενο, κάνοντάς τα να φαίνονται σαν γνήσια αιτήματα ή παράπονα πελατών, ένα συνηθισμένο κομμάτι των καθηκόντων του προσωπικού ενός ξενοδοχείου. Δεδομένης της μεγάλης αξίας που αποδίδεται στη φήμη στον τομέα της φιλοξενίας, το προσωπικό έχει την τάση να ανταποκρίνεται άμεσα σε αυτά τα emails. Αυτή η προθυμία αυξάνει την πιθανότητα να κάνουν κλικ σε κακόβουλους συνδέσμους ή να ανοίξουν επιβλαβή συνημμένα, πέφτοντας έτσι στην παγίδα. Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν δωρεάν υπηρεσίες email όπως το Gmail, οι οποίες χρησιμοποιούνται συνήθως από τους επισκέπτες, για να στείλουν τα δόλια emails τους. Αυτό καθιστά δύσκολο για το προσωπικό του ξενοδοχείου να διακρίνει μεταξύ νόμιμων μηνυμάτων και μηνυμάτων που περιέχουν απειλές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Τα δόλια emails εμπίπτουν γενικά σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη περιλαμβάνει παράπονα από πρώην επισκέπτες. Αυτά τα emails περιγράφουν αρνητικές εμπειρίες, όπως αγενές προσωπικό ή βρώμικα δωμάτια, μερικές φορές συνοδευόμενα από φωτογραφίες ή βίντεο. Ο στόχος είναι να ζητηθεί από το προσωπικό να κάνει κλικ σε συνδέσμους ή να ανοίξει συνημμένα που περιέχουν κακόβουλο λογισμικό. Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει emails που μιμούνται ερωτήσεις από πιθανούς επισκέπτες. Αυτά τα emails ρωτούν σχετικά με τις παροχές, τις τιμές ή τη διαθεσιμότητα ή ζητούν βοήθεια για τον προγραμματισμό του ταξιδιού. Ο στόχος της επίθεσης προφανώς είναι η συλλογή διαπιστευτηρίων προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικά σχέδια επίθεσης ή να πωληθούν σε darknet φόρουμ.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση spam και phishing της Kaspersky, τα phishing email και το κακόβουλο λογισμικό εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική απειλή για τον κυβερνοχώρο. Πέρυσι, το Kaspersky Mail Anti-Virus μπλόκαρε 135.980.457 κακόβουλα συνημμένα email, ενώ το σύστημα Anti-Phishing απέτρεψε 709.590.011 απόπειρες πρόσβασης σε συνδέσμους phishing. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού phishing και τα κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συχνά υποδύονται αξιόπιστες οντότητες και χρησιμοποιούν εξελιγμένες τακτικές κοινωνικής μηχανικής για να εξαπατήσουν τους παραλήπτες να αποκαλύψουν ευαίσθητες πληροφορίες ή να εμπλακούν με κακόβουλους συνδέσμους.

Για να διατηρήσετε τα δεδομένα σας προστατευμένα από επιθέσεις phishing και διαρροές, οι ειδικοί της Kaspersky συνιστούν:

  •  Παρέχετε στο προσωπικό σας βασική εκπαίδευση υγιεινής στον κυβερνοχώρο. Πραγματοποιήστε μια προσομοίωση επίθεσης phishing για να διασφαλίσετε ότι οι εργαζόμενοί σας γνωρίζουν πώς να διακρίνουν τέτοιου είδους email.
  •  Χρησιμοποιήστε λύσεις προστασίας για mail servers με δυνατότητες anti-phishing για να μειώσετε την πιθανότητα μόλυνσης μέσω ενός phishing email.
  •  Χρησιμοποιήστε μια λύση προστασίας για τερματικά σημεία και mail servers με δυνατότητες anti-phishing.
  •  Εάν χρησιμοποιείτε την υπηρεσία cloud Microsoft 365, μην ξεχάσετε να την προστατεύσετε επίσης.
  •  Χρησιμοποιήστε εύκολα διαχειρίσιμες αλλά αποτελεσματικές λύσεις.
  •  Επιλέξτε μία λύση αποκλειστικά για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με απλή διαχείριση και αποδεδειγμένα χαρακτηριστικά προστασίας.

Πηγή: ΟΤ

Must in

Πώς αντέδρασαν τα social media στη διαγραφή Σαμαρά

Ο Αντώνης Σαμαράς τέθηκε εκτός Νέας Δημοκρατίας, γεγονός που δεν θα μπορούσε να μείνει ασχολίαστο από τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με το X να έχει πρωτοκαθεδρία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024