Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «δυο φορές πιο επικίνδυνα» για τους πεζούς
Λόγω της αθόρυβης λειτουργίας τους, τα ηλεκτρικά οχήματα συχνά δεν γίνονται εγκαίρως αντιληπτά.
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Οι πεζοί αντιμετωπίζουν διπλάσια πιθανότητα να χτυπηθούν από ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή plug-in υβριδικό συγκριτικά με τα οχήματα εσωτερικής καύσης, αποκαλύπτει ανάλυση των δεδομένων για τροχαία ατυχήματα στη Βρετανία.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι πιο επικίνδυνα για τους πεζούς επειδή είναι αθόρυβα και συχνά δεν γίνονται αντιληπτά καθώς πλησιάζουν.
Η ερευνητική ομάδα στη Σχολή Υγιεινής και Τροπικής Ιατρικής στο Λονδίνο εξέτασε δεδομένα για όλα τα τροχαία ατυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν πεζοί στη Βρετανία μεταξύ του 2013 και του 2017.
Από τα 96.2856 ατυχήματα που εξετάστηκαν, το 74% αφορούσαν οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και το 2% ηλεκτρικά οχήματα ή plug-in υβριδικά. Στο υπόλοιπο 24% των περιπτώσεων το είδος του κινητήρα δεν καταγράφηκε.
Οι υπολογισμοί έδειξαν ότι τα ηλεκτρικά και τα plug-in προκαλούν 5,16 θανάτους πεζών ανά 100 εκατομμύρια μίλια (160 εκατ. χιλιόμετρα), συγκριτικά με 2,40 στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, κάτι που σημαίνει ότι η πιθανότητα ατυχήματος είναι περίπου διπλάσια.
Ειδικά σε αστικά περιβάλλοντα, τα οποία είναι συνήθως και πιο θορυβώδη, οι συγκρούσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων με πεζούς είναι 2,5 φορές συχνότερες από ό,τι στα αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ, αναφέρουν οι ερευνητές στο Journal of Epidemiology and Community Health.
«Δεδομένων των επιπτώσεων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχεδόν σίγουρα καλύτερα για την υγεία μας. Η μελέτη μας δείχνει όμως ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να μειωθεί ο κίνδυνος για τους πεζούς, ειδικά σε θορυβώδη αστικά περιβάλλοντα» σχολίασε σε δελτίο Τύπου ο καθηγητής Φιλ Έντουαρντς, επικεφαλής της μελέτης.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτείται ενημέρωση του κοινού αλλά και προώθηση της τεχνολογίας αυτόματου φρεναρίσματος, είπε.
Σε ορισμένες χώρες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει υποχρεωτικά να εκπέμπουν ήχους ώστε να γίνονται αντιληπτά από τους πεζούς.
Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντικαταστήσει τους μηχανικούς θορύβους με μουσική.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις