Αεροπορική εταιρεία θα επιστρέψει 775 εκατομμύρια δολάρια σε επιβάτες για τις ακυρώσεις πτήσεων λόγω κορονοϊού
Πέραν της αποζημίωσης, η εταιρεία καλείται να πληρώσει και πρόστιμο
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών εξασφάλισε από τρεις αεροπορικές εταιρίες, κυρίως από τον γερμανικό όμιλο Lufthansa, την επιστροφή ποσού σχεδόν ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων σε επιβάτες για ακυρώσεις ή μεγάλες τροποποιήσεις πτήσεων λόγω της πανδημίας Covid-19.
Το υπουργείο διευκρινίζει την Δευτέρα σε ανακοίνωσή του ότι η Lufthansa δέχθηκε να επιστρέψει 775 εκατομμύρια δολάρια και να πληρώσει πρόστιμο 1,1 εκατομμυρίου, ενώ η ολλανδική KLM συμφώνησε να επιστρέψει 113,3 εκατομμύρια δολάρια και να πληρώσει επίσης πρόστιμο 1,1 εκατομμυρίου δολαρίων.
«Η Lufthansa πραγματοποίησε όλες τις πληρωμές που μας όφειλε. Η καθυστέρηση πληρωμής, η οποία τιμωρείται από το υπουργείο Μεταφορών, οφείλεται αποκλειστικά στο ιστορικά μοναδικό επίπεδο των αποζημιώσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος της εταιρίας, τονίζοντας ότι το ποσό του προστίμου που επιβλήθηκε «δεν διαφέρει από τον κανόνα».
Το ποσοστό ακύρωσης πτήσεων ήταν μικρότερο από 1,2% το 2023 στις Ηνωμένες Πολιτείες, δηλαδή το χαμηλότερο επίπεδο τα τελευταία 10 χρόνια
Επίσης, η South African Airways δέχθηκε να επιστρέψει 15,2 εκατομμύρια και να πληρώσει πρόστιμο 300.000 δολαρίων.
Αυστηρότερος κανονισμός
«Όταν μια πτήση ακυρώνεται ή τροποποιείται σε μεγάλο βαθμό, δεν θα είστε αναγκασμένοι να πρέπει να δώσετε μάχη με την εταιρία για να σας επιστραφούν τα χρήματά σας», δήλωσε ο Πιτ Μπούτιτζετζ, ο υπουργός Μεταφορών, σύμφωνα με την ανακοίνωση. Το ποσοστό ακύρωσης πτήσεων ήταν μικρότερο από 1,2% το 2023 στις Ηνωμένες Πολιτείες, δηλαδή το χαμηλότερο επίπεδο τα τελευταία 10 και πλέον χρόνια παρά τον αριθμό ρεκόρ των προγραμματισμένων πτήσεων.
Το υπουργείο ανακοίνωσε στις 24 Απριλίου ότι οι αεροπορικές εταιρίες στις ΗΠΑ, στο εξής υποβάλλονται σε έναν αυστηρότερο κανονισμό σχετικά με την επιστροφή χρημάτων και την αποζημίωση των επιβατών σε περίπτωση ακύρωσης, τροποποίησης ή καθυστέρησης της πτήσης ή απώλειας αποσκευών.
Όχι μόνο αυτές οι επιστροφές χρημάτων πρέπει να γίνονται αυτόματα, αλλά το υπουργείο έχει επίσης ορίσει ακριβώς τι είναι μια «σημαντική αλλαγή»: τροποποίηση της ώρας άφιξης ή αναχώρησης άνω των τριών ωρών για πτήση εσωτερικού και άνω των έξι ωρών για πτήση εξωτερικού, αναχώρηση ή άφιξη σε διαφορετικό αεροδρόμιο, περισσότερες ενδιάμεσες στάσεις, υποβιβασμό σε σχέση με θέση για την οποία έχει γίνει η κράτηση, κ.ά.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις