Το 2009 ο πρόεδρος της Ρεάλ, Φλορεντίνο Πέρεθ, υπέγραψε τον Κριστιάνο Ρονάλντο για 94 εκατομμύρια ευρώ.

Εννέα σεζόν αργότερα και αφού έγινε ο πρώτος σκόρερ στην ιστορία της «Βασίλισσας», έχοντας κερδίσει τέσσερα Champions League, μεταξύ πολλών άλλων τίτλων, και έχοντας απολαύσει τα καλύτερα χρόνια της καριέρας του, τον πούλησε στη Γιουβέντους για 120 εκατομμύρια. Δεν ήταν το μοναδικό κομμάτι της απόσβεσης. Στα εννέα χρόνια που φόρεσε τα λευκά, ο Ρονάλντο απέφερε στην ομάδα της Μαδρίτη συνολικά έσοδα 200 εκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων τα 100 προήλθαν από την πώληση φανελών και από το merchandising.

Με τον Εμπαπέ η εκτίμηση είναι ότι αυτή η απόδοση θα υπερπολλαπλασιαστεί με ένα εύρος x3/x6.

«Η υπογραφή του Κριστιάνο στη Ρεάλ ήταν μια από τις πιο κερδοφόρες στην ιστορία του αθλητισμού. Σύμφωνα με την πρόβλεψη της Τεχνητής Νοημοσύνης, αυτή του Εμπαπέ, όσο παραμένει υγιής και δεν υποφέρει από σχετικούς τραυματισμούς, θα ξεπεράσει την απόδοση του Πορτογάλου από τρεις έως έξι φορές, πράγμα που θα σήμαινε ότι η Ρεάλ θα μπορούσε να συγκεντρώσει μεταξύ 600 και 1.200 εκατομμύρια ευρώ από τον Γάλλο κατά τη διάρκεια του πενταετούς συμβολαίου του», ανέφερε ο Πάκο Γονθάλεθ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Moneyball Data, μιας πρωτοποριακής εταιρείας στα Big Data και AI που εφαρμόζεται στο ποδόσφαιρο.

Μια πολύ σημαντική πληροφορία που έχει άμεσο αντίκτυπο σε όλα τα παραπάνω είναι η χρηματιστηριακή αξία του ποδοσφαιριστή. Η αξία των ποδοσφαιριστών της Ρεάλ Μαδρίτης τείνει να μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, ειδικά όσο μεγαλώνουν. Στην περίπτωση του Κιλιάν, η ανατροπή αυτής της κατάστασης είναι ολοκληρωτική. «Η πρόβλεψη της AI σχετικά με αυτό το θέμα είναι ότι ο Εμπαπέ μπορεί να αποκτήσει μια αξία που δεν έχει δει ποτέ στο ποδόσφαιρο. Μπορεί να φτάσει έως και 203,5 εκατομμύρια ευρώ!.

«Είναι η ένωση δύο μεγάλων εμπορικών σημάτων. Σίγουρα αυτό του καλύτερου αθλητικού συλλόγου και του καλύτερου ποδοσφαιριστή. Πάντως εκείνος που κερδίζει τα περισσότερα σε επίπεδο επωνυμίας είναι ο Γάλλος. Τα δεδομένα στα κοινωνικά τους δίκτυα είναι το πρώτο παράδειγμα πολλών που θα ακολουθήσουν», εξηγεί ο Πάκο Γιορέντε, καθηγητής συμπεριφοράς καταναλωτή στο ESIC Business School. Έχει δημιουργηθεί μια τεράστια προσδοκία για αυτή τη μεταγραφή και ήδη δεκάδες χορηγοί κάνουν πυρά για να διαφημιστούν είτε μέσω της Ρεάλ είτε μέσω του Εμπαπέ.

Από την περασμένη Δευτέρα, η φανέλα της Ρεάλ Μαδρίτης αξίζει περισσότερο από ποτέ. Θα είναι η καλύτερη σε πωλήσεις σε ολόκληρη την ιστορία της και τα τηλεοπτικά της δικαιώματα θα είναι τα πιο ακριβά με τον Εμπαπέ στο ρόστερ της…