Η λαμπρή πορεία της Δέσποινας Στυλιανοπούλου
Η πορεία της Δέσποινας Στυλιανοπούλου από το Ελληνικό Ωδείο και τη Δραματική Σχολή Δημήτρη Ροντήρη, στη χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου.
- Συγκλονίζει ο 95χρονος γιατρός του Πολυτεχνείου: Καμιά αμφιβολία για τους νεκρούς – Πολλοί τραυματίστηκαν από σφαίρες
- Πώς υποδέχτηκαν την επικοινωνία Σολτς - Πούτιν σε Λονδίνο και Παρίσι - Κινήσεις τακτικής στην σκακιέρα
- «Δεν θα καλύπτω εγώ τους πάντες, θα πω τα πράγματα με το όνομά τους» λέει η Ειρήνη
- Παρέλαση μασκοφόρων ενόπλων νεοναζί στο Οχάιο
Ο θάνατος της Δέσποινας Στυλιανοπούλου στα 92 της χρόνια βύθισε στη θλίψη την οικογένειά της και τον καλλιτεχνικό κόσμο.
Η Δέσποινα Στυλιανοπούλου γεννήθηκε το 1932 και η καταγωγή της ήταν από τη Μεσσήνη.
Μπορεί να μην ήταν συχνά πρωταγωνίστρια, κατάφερνε όμως πάντα μέσα από τους ρόλους της να ξεχωρίζει. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που την έκαναν περιζήτητη στον χώρο του θεάματος. Οι περισσότεροι μάλιστα την έχουμε ταυτίσει με τον αξεπέραστο ρόλο της επαρχιώτισσας υπηρέτριας.
Η αγαπημένη ηθοποιός το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν σε ιδιωτική κλινική αποκατάστασης, με την οικογένειά της να έχει εκδώσει σχετική ανακοίνωση για την εύθραυστη υγεία της.
Η Δέσποινα Στυλιανοπούλου σπούδασε φωνητική στο Ελληνικό Ωδείο και θέατρο στη Δραματική Σχολή Δημήτρη Ροντήρη το 1959.
Η μεγάλη καριέρα
Πρωτοεμφανίστηκε με το Πειραϊκό Θέατρο του Δημήτρη Ροντήνη στην τραγωδία «Ηλέκτρα» το 1959, ενώ παράλληλα φοιτούσε στη Νομική Σχολή Αθηνών.
Το 1960 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στον κινηματογράφο στην ταινία της Έλλης Νεζερίτη «Ο ξένος της νύχτας» και έκτοτε καθιερώθηκε σε κωμικούς ρόλους. Για πολλά χρόνια υπήρξε θιασάρχης στο θέατρο Αυλαία του Πειραιά.
Χαρακτηριστικό είναι πως στην πρώτη της ταινία την προόριζαν για το ρόλο μιας σέξι νεαρής που θα ξελόγιαζε τον άντρα της Χριστίνας Σύλβα. Όμως εκείνη διάβασε το σενάριο και της έκανε…. κλικ ο ρόλος της υπηρέτριας, αν και είχε μόνο τρεις ατάκες.
Έτσι πήγε στον παραγωγό και του ζήτησε να παίξει εκείνον το ρόλο «Δεν θέλω να γίνω πρωταγωνίστρια, δεν θέλω να γίνω σέξι-γούμαν. Εγώ θα κάνω την υπηρέτρια και θα της δώσω και όνομα», έχει πει σε συνέντευξή της.
«Έφτιαξα, λοιπόν, τη Σταυρούλα και ο σεναριογράφος κάθε μέρα μέχρι να τελειώσει η ταινία πρόσθετε ρόλο. Ώσπου στο τέλος η υπηρέτρια έγινε πρωταγωνίστρια! Την επόμενη μέρα είχα απ’ έξω απ’ το σπίτι μου άλλα 17 σενάρια για ρόλους υπηρέτριας!», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.
Το «έτος Στυλιανοπούλου»
Το έτος 1967, σε πολλούς καλλιτεχνικούς κύκλους θεωρήθηκε «Έτος Στυλιανοπούλου», επειδή είχε συμμετάσχει σε 12 διαφορετικές ταινίες μέσα στον ίδιο χρόνο.
Έχει εκδοθεί η αυτοβιογραφία της με τον τίτλο Ηθοποιός Αμέσου Δράσεως από τις εκδόσεις Τετράγωνο.
Οι σπουδαίες συνεργασίες
Στη διάρκεια της καριέρας της είχε συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού κινηματογράφου και κυρίως με την Αλίκη Βουγιουκλάκη.
Ανάμεσα στις ταινίες στις οποίες συνεργάστηκε μαζί της ήταν και οι «Η Αλίκη στο Ναυτικό», «Αχ αυτή η γυναίκα μου», «Το κορίτσι του Λούνα Παρκ», «Το πιο λαμπρό αστέρι» κ.α.
Έπαιξε όμως και σε δεκάδες ακόμη ταινίες στο πλευρό άλλων γνωστών πρωταγωνιστών όπως ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, ο Νίκος Σταυρίδης και φυσικά ο Νίκος Ρίζος με την οποίο αποτελούσαν ένα από τα πλέον αγαπημένα κινηματογραφικά δίδυμα.
Ανάμεσά τους και οι «Κορόιδο γαμπρέ», «Ο εξυπνάκιας», «Ο γεροντοκόρος», «Πατέρα κάτσε φρόνιμα», «Δημήτρη μου Δημήτρη μου», «Η θυρωρίνα», «Καπετάν φάντης μπαστούνι», «Ένας μάγκας στα σαλόνια», «Η ταξιτζού» κ.α.
View this post on Instagram
Η προσωπική ζωή
Η Δέσποινα Στυλιανοπούλου, όπως είχε γίνει γνωστό, έζησε έναν μεγάλο έρωτα με τον παραγωγό και σκηνοθέτη Κώστα Καραγιάννη.
Μάλιστα, πολλοί υποστήριξαν πως το γεγονός ότι συνεργαζόταν αποκλειστικά με την εταιρεία του για πολλούς στάθηκε εμπόδιο για την εξέλιξή της.
Η ιστορία αυτή με τον Κώστα Καραγιάννη έφτασε σε αδιέξοδο όταν εκείνη έμαθε πως εκείνος όχι μόνο ήταν παντρεμένος στη Γαλλία, αλλά είχε και παιδί.
Τελικά έκανε έναν γάμο με τον ηθοποιό και τραγουδιστή Πέτρο Μήλα.
«Ένα πρωί που έφτασα στο μαγαζί “Πρόσωπο” για γύρισμα ένας άντρας –μάλλον ωραίος, με μουστακάκι άσχημο, στριφτό σαν του Νταλί, με γυαλιά μαύρα–, με το που με είδε στην πίστα να χορεύω και να τραγουδάω το τραγούδι από την ταινία Ταξιτζού ρώτησε την Αποστόλου που συμπτωματικά δούλευε εκεί: ‘Ποια είναι αυτή;’. Ύστερα από τη γνωριμία μας η Ρένα Ντάλμα παρακάλεσε τον Κώστα Καραγιάννη που σκηνοθετούσε στο ‘Καλουτά’ το έργο Για μένα, για σένα, για όλους να πάρει την ίδια και τον Πέτρο να λένε ένα τραγούδι στην παράσταση…
Σε αυτή την παράσταση μόλις έφευγε ο Μήλας από τη σκηνή εγώ έμπαινα από την ίδια κουίντα. Κάθε βράδυ μου έλεγε κάπως δειλά: ‘Πότε θα βγούμε μαζί;’». Μετά από καιρό πήγα στο κέντρο όπου τραγουδούσε. Με το που μπήκα εκείνος τραγουδούσε. Μόλις με είδε η κοπέλα του μαγαζιού άρχισε να με ραίνει με λουλούδια και εκείνος έλεγε το ρεφρέν από το τραγούδι του Κόκοτα Δεν το μπορείς όσο κι αν θες να με ξεχάσεις…
Αυτό το ρεφρέν μάς ένωσε με τα δεσμά του γάμου και ίσως να μας δένει ακόμη, και ας ζούμε χώρια… Ο χωρισμός ήταν σκληρός και έγινε οριστικός με την υπογραφή ενός χαρτιού που σήμαινε το τέλος μιας αγάπης. Ο καθένας πήρε το δρόμο του, που άλλες φορές ήταν φωτισμένος και άλλες σκοτεινός. Ευτυχώς ο πατέρας μου, που πάντα με στήριζε, μου έλεγε: ‘Μήπως, παιδί μου, αυτός ο άνθρωπος δεν ήταν τελικά για σένα;’» είχε γράψει χαρακτηριστικά στη βιογραφία της.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις