Οι δύο κορυφαίοι αξιωματούχοι της Ομοσπονδιακής Εκλογικής Επιτροπής των ΗΠΑ διαφωνούν σχετικά με το αν οι ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές πολιτικές διαφημίσεις θα πρέπει να υποχρεούνται να γνωστοποιούν αν το περιεχόμενο παράγεται από τεχνητή νοημοσύνη (AI).

Η αντιπρόεδρος της FEC Ellen Weintraub υποστήριξε την Πέμπτη την πρόταση του Μαΐου της προέδρου της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών των ΗΠΑ (FCC) Jessica Rosenworcel, η οποία ζήτησε από την Επιτροπή να προωθήσει έναν προτεινόμενο κανόνα που θα απαιτούσε τη γνωστοποίηση του περιεχομένου τεχνητής νοημοσύνης τόσο στις διαφημίσεις υποψηφίων όσο και στις διαφημίσεις θεμάτων.

Στον αντίποδα ο πρόεδρος της FEC Sean Cooksey επέκρινε το σχέδιο. Η πρόταση δεν θα απαγόρευε το περιεχόμενο που δημιουργείται από ΑΙ εντός των πολιτικών διαφημίσεων.

Υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία στην Ουάσινγκτον ότι το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να παραπλανήσει τους ψηφοφόρους στις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου και στις εκλογές του Κογκρέσου. Η FCC δήλωσε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα διαδραματίσει πιθανότατα σημαντικό ρόλο στις πολιτικές διαφημίσεις του 2024.

Η Rosenworcel ξεχώρισε το ενδεχόμενο παραπλανητικών «βαθιών απομιμήσεων» (deep fakes) ή «αλλοιωμένων εικόνων, βίντεο ή ηχογραφήσεων που απεικονίζουν ανθρώπους να κάνουν ή να λένε πράγματα που δεν έκαναν ή δεν είπαν στην πραγματικότητα».

Ποιά είναι η θέση της Ομοσπονδιακής Εκλογικής Επιτροπής και της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών

«Πρόκειται για γνωστοποίηση», δήλωσε την Πέμπτη η Rosenworcel, λέγοντας ότι η FCC από τη δεκαετία του 1930 απαιτεί γνωστοποίηση και έχει άφθονη νομική εξουσία. «Έχουμε δεκαετίες εμπειρίας σε αυτό το θέμα». H Weintraub ανέφερε σε επιστολή του προς την Rosenworcel ότι «το κοινό θα ωφεληθεί από τη μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς το πότε το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται σε πολιτικές διαφημίσεις».

Είπε ότι θα ήταν επωφελές τόσο για το FEC όσο και για την FCC να το ρυθμίσουν κανονιστικά. «Ήρθε η ώρα να δράσουμε», δήλωσε ο Weintraub.

Αλλά η Cooksey δήλωσε ότι οι υποχρεωτικές γνωστοποιήσεις θα «συγκρούονταν άμεσα με την ισχύουσα νομοθεσία και τους κανονισμούς και θα έσπερναν το χάος μεταξύ των πολιτικών εκστρατειών για τις επερχόμενες εκλογές». Ο κανόνας θα απαιτούσε γνωστοποιήσεις στον αέρα και γραπτές γνωστοποιήσεις και θα κάλυπτε τους παρόχους καλωδιακής, δορυφορικής και ραδιοφωνικής τηλεόρασης.

Ρύθμιση των διαφημίσεων με χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην ραδιοτηλεόραση ή σε όλα τα μέσα;

Η FCC δεν έχει αρμοδιότητα να ρυθμίζει τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τις υπηρεσίες streaming. Ο οργανισμός έχει ήδη λάβει μέτρα για την καταπολέμηση της παραπλανητικής χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στις πολιτικές ρομποτικές κλήσεις.

Ο Ρεπουμπλικανός Επίτροπος της FCC Μπρένταν Καρ επέκρινε την πρόταση λέγοντας ότι «η FCC μπορεί μόνο να θολώσει τα νερά. Οι πολιτικές διαφημίσεις που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη και προβάλλονται στην τηλεόραση θα συνοδεύονται από μια κυβερνητικά επιβεβλημένη αποποίηση ευθυνών, αλλά η ίδια ακριβώς ή παρόμοια διαφήμιση που προβάλλεται σε μια υπηρεσία streaming ή σε έναν ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης δεν θα συνοδεύεται;» αναρωτήθηκε.

Το εκλογικό περιεχόμενο AI τράβηξε την προσοχή τον Ιανουάριο μετά από ένα ψεύτικο ρομποτικό τηλεφώνημα που μιμούνταν τον πρόεδρο Joe Biden και προσπαθούσε να αποτρέψει τους ανθρώπους από το να τον ψηφίσουν στις προκριματικές εκλογές των Δημοκρατικών στο New Hampshire, με αποτέλεσμα η πολιτεία να καταθέσει μήνυση εναντίον ενός Δημοκρατικού πολιτικού συμβούλου που βρισκόταν πίσω από τις κλήσεις.