Στον πρώτο τελικό του ΟΑΚΑ, ο Αλεξάντερ Μπαλτσερόφσκι είδε με πολιτικά τον αγώνα καθώς ο Εργκίν Αταμάν τον άφησε εκτός 12άδας ενώ ο Αϊζάια Κάνααν τελείωσε μόλις με 4 πόντους τον αγώνα. Σε ένα παιχνίδι όπου οι πρωταθλητές είχαν 6 παίκτες με διψήφιο αριθμό πόντων !

Δύο παίκτες που είναι κοινό μυστικό ότι ετοιμάζονται για άλλες πολιτείες και πως διανύουν τις τελευταίες τους μέρες στο ελληνικό πρωτάθλημα με τις φανέλες των «αιωνίων».
Μάλιστα για τον Κάνααν είναι προχωρημένα τα σερβικά δημοσιεύματα που τον θέλουν να έχει ήδη υπογράψει και πάλι σε Ερυθρόλευκους αυτή τη φορά του Βελιγραδίου του Ερυθρού Αστέρα του Γιάννη Σφαιρόπουλου.

Ανέκαθεν σε τέτοιες περιπτώσεις, οι ομάδες που μπορούσαν να πάρουν τον καλύτερό εαυτό από παίκτες που είναι με το ενάμιση πόδι φευγάτοι, άλλαζαν όλα τα δεδομένα και αυτό έγινε χθες βράδυ με τον Αμερικανό γκάρντ.

Εκεί όπου το παιχνίδι ήταν στην κόψη του ξυραφιού ο άποντος (στο πρώτο μέρος) Κάνααν «ντύθηκε» Σλούκας και Νάν μαζί και «εκτέλεσε» τον Παναθηναϊκό αρχικά με 9 μαζεμένους πόντους σε ένα τρίλεπτο και συνολικά με 16 ενώ την ίδια στιγμή ήταν εξαιρετικός και στην άμυνα. Σε εκείνο το σημείο οι γηπεδούχοι ξέφυγαν με 60-46 και έβαλαν τις πιο γερές βάσεις για το 2-0 που τελικά ήρθε δίκαια και ξεκάθαρα.

Την ίδια στιγμή ο κόουτς Αταμάν έβαλε τον Αλεξάντερ Μπαλτσερόφσκι όχι απλά στη 12άσα, αλλά και στο βασικό σχήμα στο ξεκίνημα. Ο Μιλουτίνοφ τον έκανε…μια χαψιά και οι Πρωταθλητές Ευρώπης έμειναν και πάλι με τον Λεσόρ να τρέχει και να παλεύει μόνος του με τα θηρία του Ολυμπιακού (που να έπαιζε και ο Φάλ).

Ο Πολωνός όταν παίζει με την Εθνική του ομάδα είναι άλλος παίκτης αλλά με τους Πράσινους είναι «φάντασμα» και ο Αταμάν δεν έχει καταφέρει να τον κερδίσει και να του φτιάξει την ψυχολογία.

Οι κανονισμοί για το καλάθι του Κάνααν

Ο Κάνααν πέτυχε και ένα καλάθι που δικαίως διαμαρτυρήθηκε ο Παναθηναϊκός ότι ήταν εκτός χρόνου (με «παγωμένη» εικόνα αυτό φαίνεται) με τη διαφορά ότι για μια ακόμα φορά εδώ το μπάσκετ βγάζει τα μάτια του μόνο του.

Όπως οι κανονισμοί διαφέρουν από ΝΒΑ, Ευρωλίγκα, ΦΙΜΠΑ, Κολλεγιακό μπερδεύοντας τον κόσμο (το πέναλτι για παράδειγμα είναι σε όλο τον πλανήτη με τους ίδιους κανονισμούς όπως και το οφσάιντ κλπ) έτσι και εδώ στην Α1 το παιχνίδι παίζεται με βάση τους κανονισμούς της ΦΙΜΠΑ όπως και σε Ευρωμπάσκετ και Μουντομπάσκετ.

Στους αγώνες της FIBA λοιπόν, άρα και του ελληνικού πρωταθλήματος οι διαιτητές μπορούν να τσεκάρουν μία φάση στο instant replay μόνο στο τελευταίο δίλεπτο του αγώνα ή αν ζητήσει challenge κάποιος προπονητής. Στην Basket League οι προπονητές έχουν δικαίωμα για ένα challenge. Αν το κερδίσουν αποκτούν δικαίωμα και για ένα δεύτερο και τελευταίο (ανεξαρτήτως εξέλιξης).

Ο Εργκίν Αταμάν είχε ζητήσει challenge νωρίς στην πρώτη περίοδο σε μία φάση που είχε βγάλει τη μπάλα ο Λεσόρ εκτός γηπέδου. Το είχε χάσει που σημαίνει δεν είχε άλλο στη διάθεσή του. Και από τη στιγμή που απέμεναν περίπου 4:40 για τη λήξη, οι διαιτητές δεν είχαν το δικαίωμα να πάνε να δουν μόνοι τους αν μετρούσε το καλάθι του Κάναν. Αντίθετα εάν ο αγώνας ήταν στα πλαίσια

Της Euroleague τότε οι διαιτητές θα είχαν το δικαίωμα αυτό χωρίς να βρίσκεται το ματς ούτε στο τελευταίο του δίλεπτο και χωρίς να πάρουν challenge οι προπονητές. Γενικά FIBA και Euroleague έχουν ορισμένες διαφορές στους κανονισμούς που μπερδεύουν τον κόσμο.

Όσον αφορά τους τελικούς, έχουν ακόμα πολύ δρόμο και ο πρώτος που το ξέρει είναι ο κόουτς Μπαρτζώκας. Ακόμα όμως και να του διέφευγε αρκούσε ένα τηλεφώνημα στον Λευτέρη Σούμποτιτς, που θα του έλεγε με το νί και με το σίγμα το πάθημα του 2002 όταν ο Ολυμπιακός έχασε το πρωτάθλημα από την ΑΕΚ με 3-2 αν και είχε προηγηθεί με 2-0 !

Υ.Γ. Ο Πάρης Δερμάνης που έφυγε τόσο πρόωρα από τη ζωή ήταν ένας από τους ωραιότερους φιλάθλους που είχαμε γνωρίσει ποτέ στα ελληνικά γήπεδα αρχικά στην ΑΕΚ και μετέπειτα στα περισσότερα χρόνια στον Παναθηναϊκό. Ένας εργάτης του μπάσκετ και του αθλητισμού που θα λείψει τόσο πολύ, κυρίως από την οικογένειά του, αλλά και από όλο το χώρο του αθλητισμού.