Διαδίκτυο: Τι αναζήτησαν τα παιδιά τον τελευταίο χρόνο
Τι ισχύει για την Ελλάδα
- Τεχνητή νοημοσύνη και ωδή στο γυμνό: Αυτές ήταν οι πιο τολμηρές φωτογραφίες την χρονιά του 2024
- Πρόστιμα και επιπλέον φόροι για όσους δεν κλείσουν εκκρεμότητες μέχρι το τέλος του χρόνου
- Μαζική επίθεση με drones σε ρωσική πόλη 1.000 χλμ από τα σύνορα - Απομακρύνθηκαν κάτοικοι
- Χιόνια σε ορεινές περιοχές της Θεσσαλονίκης - Πού απαιτούνται αντιολισθητικές αλυσίδες
Η έκθεση της Kaspersky «Raising the smartphone generation» αποκάλυψε ότι το 87% των γονέων παγκοσμίως πιστεύουν ότι είναι κυρίως υπεύθυνοι για τη ρύθμιση της ψηφιακής συμπεριφοράς των παιδιών τους. Για να βοηθήσει τους γονείς στην αποτελεσματική διαχείριση της διαδικτυακής ενασχόλησης των παιδιών τους, η Kaspersky διεξάγει μια ετήσια ανασκόπηση των διαδικτυακών ενδιαφερόντων των παιδιών.
Η ανάλυση βασίζεται σε ανώνυμα ερωτήματα αναζήτησης στοιχείων, τα οποία παρέχονται εθελοντικά από τους χρήστες του Kaspersky Safe Kids. Φέτος αναλύσαμε τα δεδομένα των αιτημάτων τόσο για πλατφόρμες κινητών τηλεφώνων (Android) όσο και desktop (Windows).
Συνολικά, η λίστα με τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές Android περιλαμβάνει το YouTube (28%), το TikTok, το WhatsApp (το καθένα με 15%) και το Instagram (μόνο 9%). Η κατάσταση στις συσκευές με λειτουργικά συστήματα Windows είναι διαφορετική, καθώς εκεί τα παιδιά περνούν τον περισσότερο χρόνο στο Google Chrome (36%), το Microsoft Edge (13%) και το Microsoft Office (10%).
Αντίστοιχη είναι η εικόνα που προκύπτει από τα δεδομένα των Ελλήνων χρηστών, με πιο δημοφιλή εφαρμογή Android να αναδεικνύεται το Youtube (25,67%), ενώ ακολουθούν το Tiktok (18,80%) και το Instagram (18,01%). Παρομοίως, το Google Chrome (35,21%) αποτελεί την πιο δημοφιλή εφαρμογή για λειτουργικό σύστημα Windows, με το Microsoft Edge (11,63%) και το Firefox (10%) να βρίσκονται στη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα.
Ως η πιο δημοφιλής εφαρμογή, το YouTube αντικατοπτρίζει τις βασικές τάσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών σήμερα. Φέτος, οι gaming influencers συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο αιτημάτων αναζήτησης αγγίζοντας το 21%. Οι bloggers με τις περισσότερες αναζητήσεις ήταν οι SSundee, Aphmau και CreekCraft. Όσον αφορά τους influencers που δεν σχετίζονται με το gaming, οι MrBeast, SSSniperWolf και Sidemen παραμένουν οι απόλυτοι ηγέτες.
Ένα άλλο θέμα που ενδιαφέρει τα παιδιά είναι ο αθλητισμός, με το ποδόσφαιρο, το football και το NBA να είναι οι κορυφαίες επιλογές. Το υψηλό επίπεδο ενδιαφέροντος για το θέμα αυτό ήταν εμφανές τόσο στις αναζητήσεις στο YouTube όσο και στο Google.
Τα memes είναι συνήθως ένα σημαντικό μέρος των ενδιαφερόντων των παιδιών παγκοσμίως. Αυτή τη φορά το πιο αξιοσημείωτο ήταν το «Gegagedigedagedago» – το meme του Roblox Male Face με το τραγούδι «Cotton Eye Joe» των Rednex, το οποίο ερμηνεύτηκε με λάθος τρόπο.
Όσον αφορά τις μουσικές προτιμήσεις (17%), αξιοσημείωτες τάσεις μεταξύ των παιδιών αποτελούν τα κομμάτια SHEESH των BABYMONSTER και Karma της JoJo Siwa – καθώς και τα remix από τους Nightcore. Οι καλλιτέχνες με τις περισσότερες αναζητήσεις ήταν το συγκρότημα K-pop BLACKPINK και το ποπ είδωλο Taylor Swift. Το Phonk παραμένει το πιο δημοφιλές είδος μουσικής μεταξύ των παιδιών. Παραδόξως, το BTS παρουσίασε πρόσφατα πτώση της δημοτικότητας και ακολουθεί μετά την Olivia Rodrigo και ακόμη και το βίντεο του Kanye West “¥$, Ye, Ty Dolla $ign – CARNIVAL ft. Playboi Carti & Rich The Kid όσον αφορά τον αριθμό των αναζητήσεων.
Μεταξύ των ταινιών (16%) τα παιδιά αναζητούσαν κυρίως κινούμενα σχέδια, τηλεοπτικές εκπομπές και σειρές. Τα κινούμενα σχέδια με τη μεγαλύτερη ζήτηση ήταν το My Story Animated, ‘1 δευτερόλεπτο από ταινίες κινουμένων σχεδίων και το Harzbin Hotel. Όσον αφορά τις σειρές, τα αιτήματα με τις περισσότερες αναζητήσεις αφορούσαν τα Dhar Mann Studios, Queen of Tears και Avatar the Last Airbender από την εκδοχή του Netflix.
Ένα ενδιαφέρον επερχόμενο παιχνίδι είναι το Subliminal. Βασισμένο στο κόνσεπτ του “the Backrooms”, είναι ένα παιχνίδι τρόμου-παζλ σε πραγματικό χρόνο με ανίχνευση ακτίνας. Αν και δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα, πληροφορίες σχετικά με αυτό έχουν ήδη αναζητηθεί με ανυπομονησία από τα παιδιά.
Για να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά έχουν μια θετική διαδικτυακή εμπειρία, η Kaspersky συνιστά στους γονείς:
- Συμμετέχετε στις διαδικτυακές δραστηριότητες των παιδιών σας από μικρή ηλικία, έτσι ώστε αυτός να είναι ο καθιερωμένος κανόνας και στη συνέχεια μπορείτε να τα καθοδηγήσετε σχετικά με τις μεθόδους ασφάλειας στο διαδίκτυο.
- Εξετάστε το ενδεχόμενο λήψης εφαρμογών για ψηφιακή γονική μέριμνα και συζητήστε αυτό το θέμα με το παιδί σας για να εξηγήσετε πώς λειτουργούν αυτές οι εφαρμογές και γιατί χρειάζονται για να παραμείνουν ασφαλείς στο διαδίκτυο.
- Κάντε τις συζητήσεις σχετικά με την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο πιο ευχάριστες και ενδιαφέρουσες συζητώντας το θέμα με το παιδί σας μέσω παιχνιδιών και άλλων διασκεδαστικών μορφών.
- Αφιερώστε περισσότερο χρόνο στην επικοινωνία με τα παιδιά σας σχετικά με τα μέτρα ασφάλειας στο διαδίκτυο. Προσπαθήστε να δώσετε προσοχή στις δικές σας συνήθειες. Χρησιμοποιείτε το smartphone σας όταν τρώτε ή συνομιλείτε; Δείτε αν υπάρχουν μοτίβα των παιδιών σας που μιμούνται τις συνήθειές σας. Αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο όταν αφήνετε το τηλέφωνό σας μακριά;
- Ζητήστε από το παιδί σας να μην συμφωνήσει με τις ρυθμίσεις απορρήτου από μόνο του και να ζητάει βοήθεια από εσάς. Οι ενήλικες θα πρέπει να αποκτήσουν τη συνήθεια να διαβάζουν όλες τις συμφωνίες ρύθμισης απορρήτου.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις