Κυριακή 30 Ιουνίου 2024
weather-icon 21o
Τα μαλλιά ως αξεσουάρ μόδας είναι η τάση που ξεπήδησε κατευθείαν από τη βικτωριανή εποχή

Τα μαλλιά ως αξεσουάρ μόδας είναι η τάση που ξεπήδησε κατευθείαν από τη βικτωριανή εποχή

Τα μαλλιά ως κοσμήματα, τα μαλλιά ως γραβάτα, τα μαλλιά ως φόρεμα - τα ανθρώπινα μαλλιά ως αξεσουάρ οπουδήποτε αλλού εκτός από το κεφάλι σας έχουν γίνει το πιο καυτό κομμάτι.

Αστραφτερές τούφες τυλιγμένες σε σκουλαρίκια ως φιόγκοι, μακριές τούφες που κρέμονται από το πίσω μέρος των παπουτσιών, κομψές πλεξούδες που μετατρέπονται σε γραβάτες: έχουμε φτάσει στο αποκορύφωμα της εμμονής με τα μαλλιά, με οίκους όπως Simone Rocha, Schiaparelli και άλλοι να χρησιμοποιούν τα μαλλιά ως αξεσουάρ.

Οι Jil Sander, Marni και Prada είχαν εμφανίσεις που ακροβατούσαν στα όρια μεταξύ μόδας και μαλλιών. Και αν η πασαρέλα δεν ήταν αρκετή, κοιτάξτε τα καλυμμένα με μαλλιά outfit της Doja Cat και των χορευτών της στο Coachella (τα οποία δημιούργησε ο γεννημένος στην Γαλλία hairstylist, Charlie Le Mindu) για να δείτε το αποτέλεσμα της χρήσης αληθινών ανθρώπινων μαλλιών ως αξεσουάρ που πηγαίνει οπουδήποτε αλλού εκτός από το κεφάλι σας.

View this post on Instagram

A post shared by Doja Cat (@dojacat)

Ζούμε σε όλο και πιο περίεργους καιρούς και ίσως γι’ αυτό τα μαλλιά είναι η τάση της μόδας μεταξύ των fashion lovers. Είναι λίγο μακάβριο, λίγο τρομακτικό και ελαφρώς ανατριχιαστικό.

Statement

Στη συλλογή υψηλής ραπτικής που δημιούργησε η Simone Rocha για τον Jean Paul Gaultier νωρίτερα φέτος, η σχεδιάστρια «έπαιξε» με μαλλιά που έμοιαζαν φυσικά στη θέση όπου κανονικά θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει λαμπερές χάντρες, όμορφες πέρλες ή χαριτωμένες μικρές κορδέλες.

Στην πρόσφατη επίδειξη υψηλής ραπτικής του Margiela, ο John Galliano χρησιμοποίησε τα μαλλιά ως αξεσουάρ με έναν πολύ διαφορετικό τρόπο. Κάτω από όλα αυτά τα διάφανα φορέματα και τους ανάγλυφους κορσέδες υπήρχαν εσώρουχα statement: ανθρώπινα μαλλιά κεντημένα πάνω σε μεταξωτό τούλι.

Η συλλογή του Margiela είχε μια γενικότερη σκοτεινή αίσθηση, που δεν διέφερε από τη βικτωριανή εποχή, όταν τα πένθιμα κοσμήματα από ανθρώπινα μαλλιά ήταν απίστευτα δημοφιλή.

Η Simone Rocha έχει επίσης εξερευνήσει τη βικτωριανή εποχή, με πιο πρόσφατη έμπνευση από το πένθιμο φόρεμα της βασίλισσας Βικτωρίας για τη συλλογή της.

Ακόμη και η Chloë Sevigny φόρεσε βικτοριανά «Mourning Hair» που σχεδίασε ο hair artist Mustafa Yanaz για το Met Gala 2024.

«Τα πένθιμα κοσμήματα»

«Η βικτοριανή εποχή ήταν μια εποχή έντονου συναισθηματισμού», λέει η Rachael Gibson, γνωστή και ως Hair Historian. «Το να φορά κανείς τα μαλλιά ενός πολύτιμου αγαπημένου προσώπου – ζωντανού ή νεκρού – ήταν ένας τρόπος να τα κρατάει κοντά στην καρδιά του και αντιπροσώπευε ένα δημόσιο σημάδι ενός προσωπικού συναισθήματος».

Εκείνη την εποχή, ήταν συνήθως διαθέσιμα μέσω καταλόγων αλληλογραφίας, αλλά ακόμη και οι πιο πλούσιοι άνθρωποι φορούσαν αξεσουάρ από μαλλιά.

«Τα πένθιμα κοσμήματα έγιναν πιο γνωστά από τη βασίλισσα Βικτώρια, η οποία έμεινε χήρα νεαρή και πέρασε το υπόλοιπο της ζωής της σε πένθος», προσθέτει η Gibson. Αυτά τα αυθεντικά κομμάτια έχουν ένα είδος μαγικής ποιότητας – είναι κυριολεκτικά 200 ετών και μπορούν ακόμα να βρεθούν συνήθως ως second hand.

Αλλά ακόμη και πριν από αυτό, τα μαλλιά αποτελούσαν αξεσουάρ μόδας για αιώνες. «Τα μαλλιά χρησιμοποιήθηκαν σε πένθιμες μάσκες, σε πανοπλίες και σε κομμάτια που χρησιμοποιούνταν για να τιμήσουν νίκες σε μάχες, γάμους, γεννήσεις», λέει η Gibson.

Ως αγαπημένο παράδειγμα αναφέρει το lovelock, το οποίο φορέθηκε κατά τον 16ο και 17ο αιώνα ως ένδειξη ερωτικού δεσμού, είτε πάνω από την καρδιά ως κολιέ είτε στο αυτί ως σκουλαρίκι. «Υπάρχουν πολλά παραδείγματα σε διάφορους πολιτισμούς για τη χρήση των ανθρώπινων μαλλιών ως τοτέμ, αξεσουάρ ή ύφασμα, για μυριάδες λόγους», προσθέτει.

«Σε πολιτισμούς όπου τα μαλλιά θεωρούνται ιερά, η αντίληψη ότι μέρος του εαυτού και της ψυχής μπορεί να κατοικεί σε οποιοδήποτε μέρος του σώματος που διαχωρίζεται από αυτά σημαίνει ότι η χρήση τους είναι ακόμη πιο σύνθετη, ιδίως όταν εμπλέκονται σε κομμάτια που δημιουργούνται για να σηματοδοτήσουν συμβολικά στάδια ζωής».

Η αυξανόμενη δημοτικότητα της τάσης έχει πυροδοτήσει ένα DIY effect: πολλοί άνθρωποι στο διαδίκτυο έχουν εμπνευστεί για να δημιουργήσουν τις δικές τους εκδοχές των σκουλαρικιών της Simone Rocha ή της γραβάτας της Schiaparelli.

«Το έχω δει αυτό, στην αρχή βέβαια εξεπλάγην όταν είδα ανθρώπους να το κάνουν στο διαδίκτυο – να κόβουν με ψαλίδι τα μαλλιά τους, αλλά είναι ένα κομπλιμέντο και χαίρομαι που έκανε τους ανθρώπους χαρούμενους και που τους ώθησε να πειραματιστούν», λέει η Rocha στο Dazed.

*Mε πληροφορίες από: Dazed | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Schiaparelli | Twitter

Sports in

Λεπενιώτης για Βεζένκοφ: «Ήταν και παραμένει σημαντικό μέλος του Ολυμπιακού, όμως είναι παίκτης των Ράπτορς»

O Γενικός διευθυντής της ΚΑΕ Ολυμπιακός, Νίκος Λεπενιώτης, αποθέωσε τον Γιώργο Πρίντεζη, ενώ σχολίασε και την κατάσταση με τον Σάσα Βεζένκοφ, στο πλαίσιο του Stoiximan AegeanBall Festival

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 30 Ιουνίου 2024