Οι ξένοι τουρίστες που φτάνουν στην Ελλάδα μπορούν από την Δευτέρα να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με τις διακοπές τους στο mAiGreece, μια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που προέκυψε από συνεργασία των υπουργείων Τουρισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και βασίστηκε σε τεχνολογίες της Microsoft.

Το «mAiGreece», σχεδιασμένο να απαντά ερωτήσεις σε 31 γλώσσες (τις 24 επίσημες γλώσσες της ΕΕ, καθώς και αλβανικά, κινέζικα, ιαπωνικά, τουρκικά, εβραϊκά, αραβικά και kορεάτικα), προσφέρει πληροφορίες για αξιοθέατα, μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, παραλίες με γαλάζια σημαία, νοσοκομεία και κέντρα υγείας, αστυνομικά τμήματα, πρεσβείες και προξενεία ξένων χωρών, καθώς και το περιεχόμενο του visitgreece.gr.

Επιπλέον, προσφέρει λειτουργία έκτακτης ανάγκης μέσω πλήκτρου 112, το οποίο θα στέλνει μήνυμα (SMS) στο κέντρο επιχειρήσεων του yπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με τη γεωγραφική θέση του αποστολέα.

H υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου στην παρουσίαση της εφαρμογής (Eurokinissi)

Με τη χρήση τεχνολογίας γεωεντοπισμού, ο ψηφιακός βοηθός παρέχει επίσης πληροφορίες με βάση την περιοχή στην οποία βρίσκεται ο χρήστης.

Για την υλοποίηση του έργου αξιοποιήθηκαν πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας  για την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Αφορούν σε σύμβαση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για Cloud Services, την οποία παρακολουθεί η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ ΜΑΕ) .

Το «mAiGreece» υλοποιήθηκε σύμφωνα με το Πρότυπο Υπεύθυνης Τεχνητής Νοημοσύνης της Microsoft (Microsoft Responsible AI Standard) για θέματα ιδιωτικότητας και προστασίας προσωπικών δεδομένων,

Η ανάπτυξη της εφαρμογής πραγματοποιήθηκε από τον ΟΤΕ, την Accenture και τη UBITECH, ενώ τεχνολογικός πάροχος είναι η Microsoft με την τεχνολογία Azure Open AI.