Κυριακή 30 Ιουνίου 2024
weather-icon 21o
Αντιμέτωποι μέχρι και με AI chatbot όσοι αναζητούν εργασία

Αντιμέτωποι μέχρι και με AI chatbot όσοι αναζητούν εργασία

Καθώς ο αριθμός των κενών θέσεων εργασίας συρρικνώνεται, οι αιτήσεις έχουν διογκωθεί

Οι εργοδότες στρέφονται σε όλο και πιο παράξενες τακτικές προσλήψεων σε μια αγορά εργασίας όπου η ισορροπία δυνάμεων έχει μετατοπιστεί μακριά από τους εργαζόμενους.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Μαρίσα Μάρλοου, την οποία επικαλείται το Bloomberg, η οποία προσκλήθηκε σε ένα μπαρ κατά τη διάρκεια ενός happy hour από μία τεχνολογική startup της Νέας Υόρκης. Εκεί, υπέθετε ότι θα συναντούσε μελλοντικούς συναδέλφους. Αντ’ αυτού, όταν έφτασε στο μπαρ, ήταν γεμάτο με άλλους υποψήφιους που ανταγωνίζονταν για τον ίδιο ακριβώς ρόλο.

Μετά από πολλούς γύρους συνεντεύξεων, αποδείχθηκε ότι επρόκειτο για ένα ακόμη τεστ. «Είναι κάπως σαν να είσαι σε μια πραγματική εκδοχή του The Bachelor», αστειεύτηκε η Μάρλοου στο TikTok για την εμπειρία, η οποία ήρθε μετά από τέσσερις μήνες αναζήτησης εργασίας. Τελικώς, όπως μας ενημερώνει το Bloomberg, δεν κατόρθωσε να κερδίσει τη θέση εργασίας.

Το τέλος της μεγάλης παραίτησης

Η παραπάνω είναι μόνο μία από τις περιπτώσεις που αποδεικνύουν ότι οι ημέρες της μεγάλης παραίτησης τελείωσαν. Τα σημάδια της νέας περιόδου αρχίζουν να εμφανίζονται στα κύρια νούμερα της αγοράς εργασίας. Και καθώς ο αριθμός των κενών θέσεων εργασίας συρρικνώνεται, οι αιτήσεις έχουν διογκωθεί. Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες έχουν γίνει πιο επιλεκτικές, καθυστερώντας συχνά τις αποφάσεις πρόσληψης και περιμένοντας το «τέλειο» ταίρι.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε τομείς όπως η τεχνολογία και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όπου οι απολύσεις έχουν πλημμυρίσει την αγορά με πλεονάζοντα ταλέντα, καθιστώντας τη διαδικασία ακόμη πιο ανταγωνιστική. Ο μέσος αριθμός των αιτήσεων ανά ανοιχτή θέση εργασίας έχει αυξηθεί κατά 14% στις ΗΠΑ σε σύγκριση με το περασμένο φθινόπωρο, σύμφωνα με έρευνα του LinkedIn.

«Μέρος αυτού είναι η προκατάληψη του πόσο καλή ήταν η αγορά το ’21 και το ’22», δήλωσε η Νέλα Ρίτσαρντσον, επικεφαλής οικονομολόγος της εταιρείας επεξεργασίας μισθοδοσίας Automatic Data Processing. Ενώ η σημερινή αγορά εργασίας μπορεί να μην είναι δραματικά διαφορετική από εκείνη που βίωναν οι εργαζόμενοι πριν από το Covid-19, σε σχέση με τα τελευταία χρόνια, είπε, «τα πράγματα έχουν αλλάξει εντυπωσιακά».

Λιγότερες θέσεις, περισσότεροι υποψήφιοι

Ένα άλλο πράγμα που επιβαρύνει τις εμπειρίες των υποψηφίων είναι η συρρίκνωση των ίδιων των ομάδων ταλέντων, δήλωσε στο Bloomberg η Μπόνι Ντίλμπερ, υπεύθυνη προσλήψεων στην εταιρεία λογισμικού Zapier. Ενώ ένας υπεύθυνος προσλήψεων θα μπορούσε να χειριστεί 20 θέσεις ταυτόχρονα πριν από τρία χρόνια, σήμερα ο όγκος είναι συχνά πολύ μεγαλύτερος – μπορεί να έχει να αντιμετωπίσει 300 αιτήσεις για κάθε μία από αυτές τις θέσεις αντί, ας πούμε, 50.

Εμπνευσμένη από τη σύνοψη του Spotify για το τέλος του έτους σχετικά με το ποια μουσική άκουσαν οι χρήστες περισσότερο μέσα στο χρόνο, μια υποψήφια για εργασία δημοσίευσε ένα βίντεο που ονόμασε «περιτύλιγμα ανεργίας».

Στο βίντεο περιγράφει λεπτομερώς το ταξίδι της στην αναζήτηση εργασίας – έξι μήνες, 114 αιτήσεις εργασίας, 22 συνοδευτικές επιστολές, 39 απαντήσεις, 9 συνεντεύξεις και μία (αποδεκτή) προσφορά, και στη συνέχεια καταλήγει: «Να θυμάστε ότι δεν είστε άχρηστοι μόνο και μόνο επειδή είστε άνεργοι. Η αγορά είναι χάλια. Λυπάμαι».

Ένας άλλος υποψήφιος για εργασία που έκανε αίτηση για μια θέση στο κέντρο υγείας NYU Langone κατήγγειλε τον ατελείωτο αριθμό τεστ προσωπικότητας και αξιολογήσεων δεξιοτήτων που φαίνεται να έχουν γίνει όλο και πιο συνηθισμένα. Το άτομο, που ζήτησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, δήλωσε ότι βρήκε τις ερωτήσεις συγκεχυμένες και απογοητεύτηκε από τη διαδικασία.

Τα… περίεργα

Ένα άλλο τεστ προσωπικότητας έκανε το γύρο του διαδικτύου επειδή χρησιμοποιούσε ένα μπλε avatar με το όνομα Ash για να κάνει τις ερωτήσεις, το οποίο οι παρατηρητές βρήκαν τόσο κωμικό όσο και παράξενο. Η Paradox.ai, η οποία δημιούργησε το τεστ, δήλωσε ότι η αξιολόγηση είναι επιστημονικά επικυρωμένη και ότι το άβαταρ επιλέχθηκε για να συμπεριλάβει όλες τις δημογραφικές ομάδες. Η εταιρεία πρόσθεσε πρόσφατα περισσότερες εξηγήσεις στον ιστότοπό της σχετικά με το τι υποτίθεται ότι μετράει το τεστ και γιατί.

Για να αντιμετωπίσουν τον υψηλότερο όγκο αιτήσεων, ορισμένοι εργοδότες προσπαθούν να περάσουν πιο γρήγορα τις πρώτες συνεντεύξεις αποφεύγοντας εντελώς τις συνομιλίες στην πραγματική ζωή. Αντ’ αυτού, ζητούν από τους υποψηφίους να καταγράψουν απλώς τις απαντήσεις τους σε μια σειρά από ερωτήματα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης ελέγχουν πρώτα τα βίντεο προτού τα προωθήσουν στους υπεύθυνους προσλήψεων.

«Ήταν πολύ ενοχλητικό», δήλωσε η Μάρλοου, η οποία εξακολουθεί να ψάχνει για δουλειά στον κλάδο της τεχνολογίας, για τις μαγνητοσκοπημένες προτροπές. «Φόρεσα ένα σωρό καπέλα και είπα κάποια ιστορία, όπως “Ω, είμαι θεατρικός συγγραφέας, είμαι ηθοποιός, όλα αυτά είναι καπέλα που μπορώ να φορέσω”». Είπε ότι δεν έλαβε ποτέ απάντηση από την εταιρεία – και δεν έλαβε καν ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα απόρριψης.

Πηγή: ΟΤ

Sports in

Λεπενιώτης για Βεζένκοφ: «Ήταν και παραμένει σημαντικό μέλος του Ολυμπιακού, όμως είναι παίκτης των Ράπτορς»

O Γενικός διευθυντής της ΚΑΕ Ολυμπιακός, Νίκος Λεπενιώτης, αποθέωσε τον Γιώργο Πρίντεζη, ενώ σχολίασε και την κατάσταση με τον Σάσα Βεζένκοφ, στο πλαίσιο του Stoiximan AegeanBall Festival

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 30 Ιουνίου 2024