Becoming Karl Lagerfeld – Mια απόλυτη πανδαισία για τα μάτια
Υπέροχα φορέματα, εξωφρενικά κάστρα, όμορφο στυλ εποχής: αυτή η βιογραφία ενός από τα πιο ξεχωριστά είδωλα της μόδας είναι μια οπτική πανδαισία. Ακόμα κι αν πρόκειται για ένα αρκετά ελαφρύ πορτρέτο.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Η συνήθης κριτική σε όσους παρευρίσκονται στο Met Gala είναι η μη τήρηση του θέματος. Το διαδίκτυο αναστατώθηκε από τις τόσες πολλές ερμηνείες του θέματος «camp» του 2019 χωρίς τελικά να καταλάβει κανείς τι εννοούσε ο ποιητής και φέτος η Anna Wintour ζήτησε συγγνώμη που το έκανε τόσο πολύ μπερδεμένο με το «Sleeping Beauties»: Reawakening Fashion».
Ωστόσο, το θέμα του 2023 του Karl Lagerfeld τηρήθηκε με άψογο τρόπο. Ο Lagerfeld ήταν μια τόσο χαρακτηριστική φιγούρα -από τα γάντια με κομμένα δάχτυλα, τις πέρλες, τα γυαλιά ηλίου και την ασπρόμαυρη ραπτική μέχρι την αγαπημένη του γάτα Birman Choupette-, που εξέπεμπε άφθονη έμπνευση.
Και ενώ ο Daniel Brühl, ο πρωταγωνιστής της ταινίας Becoming Karl Lagerfeld του Disney+, δεν έχει μεγάλη ομοιότητα με τον Γερμανό σχεδιαστή, ενσαρκώνει και αυτός με συναρπαστικό τρόπο ένα από τα πιο ξεχωριστά είδωλα της μόδας.
Έχει μια πικρή αντιπαλότητα με τον Yves Saint Laurent, η οποία περιπλέκεται ακόμη περισσότερο από την ανταγωνιστική τους αγάπη για τον τολμηρό νεαρό συγγραφέα Jacques de Bascher
Δείτε το τρέιλερ
Στη «φωλιά των οχιών»
Όπως υποδηλώνει και ο τίτλος, πρόκειται για μια μαγική στιγμή της ζωής του σχεδιαστή, ενώ τα έξι επεισόδιά της καλύπτουν την εποχή πριν γίνει επικεφαλής σχεδιαστής στη Chanel. Ξεκινάει το 1972, όταν ο Karl ήταν μια κοινωνική πεταλούδα και ανεξάρτητος σχεδιαστής στο Παρίσι, παίρνοντας δουλειές για τον Fendi και την Chloé και περιηγείται στη «φωλιά των οχιών» που είναι η βιομηχανία μόδας της δεκαετίας του 1970.
Εκτός από τις μεγάλες φιλοδοξίες που έχει για τον εαυτό του, έχει μια πικρή αντιπαλότητα με τον Yves Saint Laurent (Arnaud Valois), η οποία περιπλέκεται ακόμη περισσότερο από την ανταγωνιστική τους αγάπη για τον τολμηρό νεαρό συγγραφέα Jacques de Bascher (Théodore Pellerin).
Ήταν θρύλος στο μυαλό του
Τότε, ο Karl δεν είχε υιοθετήσει ακόμα τη μονοχρωματική στολή για την οποία είχε γίνει γνωστός. Τον βλέπουμε να φορά μοβ μεταξωτά μαντήλια, κρεμ κοστούμια και μερικά καλαίσθητα κίτρινα. Αλλά ακόμη και σε αυτό το στάδιο, ο Brühl αποτυπώνει την αδιαμφισβήτητη κομψότητα ενός ανθρώπου που, πολύ πριν γίνει παγκόσμιο είδωλο, ήταν θρύλος στο μυαλό του.
Είναι κύριος της εικόνας του, όχι μόνο περιτριγυρισμένος από γυναίκες, τις οποίες έχει ντύσει στην εντέλεια, αλλά και στο ερωτικό τρίγωνο μεταξύ αυτού, του Ιβ και του Ζακ, ο Λάγκερφελντ διατηρεί μια απόμακρη αξιοπρέπεια ακόμα και όταν είναι απελπιστικά ερωτευμένος.
Όπως λέει η μητέρα του, «είναι ένα λιοντάρι και δεν έχεις μαστίγιο». Η πληγή της καρδιάς, μαθαίνουμε, δεν είναι δικαιολογία για να μην είσαι κομψός.
Μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα
Πρόκειται για μια αναμφίβολα κολακευτική ερμηνεία των νεότερων χρόνων μιας αμφιλεγόμενης προσωπικότητας, η οποία έχει καταγράψει κάποια πράγματα που προκαλούν αίσθηση. (Οι όποιες αντιπαραθέσεις συνέβησαν πολύ μετά τη λήξη του χρονολογίου της σειράς).
Εδώ, δεν ξεπερνά ποτέ τα όρια και αντίθετα πετάει σκανδαλώδεις ατάκες που παραπέμπουν στις προβληματικές του τάσεις, όπως π.χ: «Η μόδα δεν έχει καμία σχέση με τις γυναίκες, αλλιώς δεν θα υπήρχαν τόσοι πολλοί γκέι στον χώρο».
Παρόλα αυτά, όπως και στο Met Gala που ήταν φόρος τιμής σε αυτόν, είναι εύκολο να παραβλέψει κανείς τα ελαττώματά του όταν αυτό που παράγει είναι τόσο όμορφο. Αν και δεν είναι τόσο εξαίσιο όσο το σόου του Cristóbal Balenciaga της Disney+, εξακολουθεί να είναι μια απόλυτη πανδαισία για τα μάτια, με τα κοστούμια της δεκαετίας του ’70, το χτένισμα και τις λεπτομέρειες του σκηνικού σε παριζιάνικα νυχτερινά κέντρα, αγροτικά κάστρα και κομψές εκδηλώσεις μόδας στη Ρώμη και το Μονακό.
View this post on Instagram
Στέκεται στην επιφάνεια
Ως story, είναι ένα ελαφρύ πορτρέτο, που ασχολείται περισσότερο με την αισθητική και την επιτήδευση παρά με τους βασανισμένους εσωτερικούς χώρους των couturiers. Αλλά αυτό λειτουργεί τελικά προς όφελός του, επειδή ο Brühl παρουσιάζει τον Lagerfeld ως ένα προσεκτικά επιμελημένο κατασκεύασμα που είχε ως κύριο μέλημα την επιφάνεια.
Στις λίγες στιγμές που βλέπουμε τη μάσκα του να γλιστράει και αναδύεται η βαθύτερη αγωνία του, είναι πάντα στη μοναξιά. Το μεγαλύτερο ελάττωμά του (πέρα από το ότι είναι ανεπαρκής σύντροφος του Jacques) είναι οι υδατάνθρακες, σε αντίθεση με την προτίμηση του Yves σε κάθε παράνομη ουσία ή κοκτέιλ που προσφέρεται.
View this post on Instagram
Τάση για σκληρότητα και χειραγώγηση
Ο Λάγκερφελντ είναι ένα φρικιό του ελέγχου, οπότε το να ζωγραφίσει κανείς μια εικόνα του γεμάτη θεατρικό χάος και συναισθηματική αγωνία θα ήταν ανειλικρινές. Αλλά η σειρά δεν είναι τρανταχτά υπερβολικά εξυγιαντική, και η τάση του για σκληρότητα και χειραγώγηση λειτουργεί στο προσκήνιο, καθώς βλέπουμε τη ζημιά που προκάλεσε στους πιο κοντινούς του ανθρώπους.
Για όσους δεν γνωρίζουν τίποτα γι’ αυτόν τον κόσμο της υψηλής μόδας και της αντιπαλότητας των σχεδιαστών, είναι μια προσιτή εισαγωγή, και δεν χρειάζεται να γνωρίζετε πολλά πέρα από τα ονόματά τους για να απολαύσετε όλα τα υπέροχα φορέματα και να παρακολουθήσετε το πικρό πνεύμα της βιομηναχίας.
*Το Becoming Karl Lagerfeld είναι τώρα στο Disney+.
*Με στοιχεία από theguradian.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις