Απογειώνεται ο τομέας του LNG – Ποια πλοία εκτοξεύουν τη ζήτηση
Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων έχει υπερδιπλασιαστεί και αφορά τον τομέα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Ποια είναι η Κριστίν Καβαλάρι: Τα ριάλιτι, το toy boy και το «πιο καυτό σεξ» με τον Τζέισον Στέιθαμ
- Κουτσουρεμένος ο προϋπολογισμός του «Διατηρώ»
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Ιδιαίτερα υψηλό παραμένει το ενδιαφέρον για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers), καθώς εκτιμάται ότι η μελλοντική κατανάλωση παγκοσμίως του ενεργειακού αυτού προϊόντος θα αυξηθεί.
Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG έχει υπερδιπλασιαστεί μέχρι τέλη Μαΐου φέτος όταν σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, είχαν τοποθετηθεί 34 παραγγελίες. Το πρώτο πεντάμηνο του 2024 έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 78 LNG carriers, σημειώνοντας αύξηση κατά 129% περίπου. Παράλληλα οι αξίες των νεότευκτων πλοίων ειδικά στην κατηγορία των μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας των 174.000 κυβικών μέτρων βρίσκονται σήμερα σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, στα 269 εκατ. δολ., αυξημένες κατά περίπου 6,1% σε σύγκριση με ένα περίπου χρόνο πριν, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Rebecca Galanopoulos Jones, Senior Content Analyst, Veson Nautical.
Οι αξίες των πλοίων LNG έχουν αυξηθεί σε όλους τους επιμέρους τομείς και τις ηλικιακές κατηγορίες από την αρχή του έτους, με τα πλοία ηλικίας 20 ετών και μεταφορικής ικανότητας 140.000 κυβικών μέτρων να έχουν αυξηθεί κατά περίπου 10 εκατ. δολ. από 62,85 εκατ. δολ. σε 72,40 εκατ. δολ. που ισοδυναμεί με αύξηση περίπου 15% από την 1η Ιανουαρίου 2024.
To βιβλίο παραγγελιών
Επί του παρόντος, το βιβλίο παραγγελιών για τον τομέα των μεγάλων LNG carriers ειδικά, ανέρχεται σε ποσοστό 64% περίπου σε σύγκριση με τον ενεργό στόλο. Η πλειονότητα των παραγγελιών που έχουν γίνει μέχρι στιγμής φέτος αφορά τον τομέα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, που αντιπροσωπεύει το 74% του συνόλου και ακολουθεί η κατηγορία QMAX (μεγάλα πλοία που έχει επιλέξει το Κατάρ) με 23%. Ιστορικά, οι μόνες άλλες παραγγελίες που έγιναν για τον τομέα QMAX ήταν τη δεκαετία του 2000, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι πρόσφατες παραγγελίες θα μπορούσαν να αποτελούν μέρος ενός προγράμματος ανανέωσης του στόλου, από το Κατάρ το οποίο κατέχει την πρώτη θέση στις παραγγελίες για το 2024 με μερίδιο περίπου 44%, με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα να ακολουθούν με 13% και στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με περίπου 9%.
Η πορεία των ναύλων
Οσον αφορά την πορεία των ναύλων και των κερδών για τα LNG carriers η αναλύτρια της Veson σημειώνει ότι επί του παρόντος είναι σταθερά αλλά σε χαμηλά επίπεδα, κάτι που είναι σύνηθες για αυτή την εποχή του έτους. Αν και οι τιμές spot του LNG είναι αυξημένες κατά περίπου 12% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, όμως σε ετήσια βάση είναι ελαφρώς μειωμένα κατά περίπου 1%. Ωστόσο, το κλίμα για τον τομέα παραμένει θετικό, εκτίμηση που απορρέει από τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες και την αυξημένη ποσότητα υγροποιημένου φυσικού αερίου που παραδίδεται στα λιμάνια της ΕΕ για να αντικαταστήσει το ρωσικό φυσικό αέριο που παλαιότερα μεταφερόταν με αγωγούς, σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση για νεότερα, πιο οικολογικά πλοία.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις