Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Πύλος: Τα βασανιστικά «γιατί» της τραγωδίας

Πύλος: Τα βασανιστικά «γιατί» της τραγωδίας

Έναν χρόνο μετά από αυτή τη φρικτή τραγωδία η έρευνα δεν έχει προχωρήσει όσο θα έπρεπε.

Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τη μαύρη μέρα του πολύνεκρου ναυαγίου της Πύλου που οδήγησε στον πνιγμό περισσότερων από 600 ανθρώπων και κρίσιμα ερωτήματα για τις παραλείψεις και τις πράξεις του Λιμενικού Σώματος παραμένουν ακόμα αναπάντητα.

Πώς είναι δυνατόν να χαλάσει και πώς ακριβώς χάλασε το Σύστημα Καταγραφής Δεδομένων Ταξιδιού (Voyage Data Recorder – VDR) στο περιπολικό 920 του Λιμενικού που έχει σχεδιαστεί για να αντέχει στις πιο αντίξοες συνθήκες;

Ένα κρίσιμο ερώτημα που είναι άγνωστο αν θα απαντηθεί αλλά δεν είναι το μοναδικό.

Γιατί, γιατί, γιατί….

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου έθεσε μερικά ακόμα:

• Γιατί δεν ενεργοποιήθηκε καμία επιχείρηση διάσωσης; Γιατί δεν ενεργοποιήθηκαν όλες οι διαθέσιμες δυνάμεις και μέσα διάσωσης σε κοντινές περιοχές, αλλά στάλθηκε το ακατάλληλο περιπολικό 920 από μακριά, από την Κρήτη, που δεν διαθέτει καν επαρκή μέσα διάσωσης;

• Γιατί οι αρχές δεν απάντησαν σε τρία αιτήματα συνδρομής της Frontex;

• Γιατί κλήθηκαν τα εμπορικά πλοία να αποδεσμευτούν και να απεμπλακούν, όταν πλησίαζε το περιπολικό του Λιμενικού, ενώ θα ήταν πολύτιμη η συνεισφορά τους στη διάσωση;

• Γιατί το αλιευτικό τη στιγμή του ναυαγίου κινούνταν βορειοανατολικά, ενώ μετά την προσέγγισή του από το σκάφος του Λιμενικού άλλαξε ξαφνικά κατεύθυνση προς τα δυτικά;

• Γιατί όλοι οι επιζώντες που καταθέτουν μιλούν για ρυμούλκηση με αποτέλεσμα την ανατροπή;

• Γιατί μετά την ανατροπή δεν ξεκίνησε ούτε τότε άμεσα επιχείρηση διάσωσης αλλά υπήρξε τεράστια καθυστέρηση για να δοθεί αίτημα συνδρομής τυχόν παραπλεόντων πλοίων;

Στον υγρό τάφο της Μεσογείου

Τα βασανιστικά ερωτήματα καλείται να απαντήσει το ίδιο το Λιμενικό ή οι αρχές που διερευνούν την υπόθεση με τη διερεύνηση, ένα χρόνο μετά, να συνεχίζεται σε προανακριτικό στάδιο από την Εισαγγελία του Ναυτοδικείου Πειραιά.

750 άτομα, κυρίως από τη Συρία, το Πακιστάν και την Αίγυπτο. Μόνο 104 άνθρωποι επέζησαν, 82 πτώματα ανασύρθηκαν. Περισσότεροι από 500 άνθρωποι χάθηκαν στα νερά της Μεσογείου

Όπως έγινε γνωστό στην προανάκριση έχουν καταθέσει μέχρι στιγμής 23 επιζώντες, ενώ βρίσκεται υπό διερεύνηση το κινητό τηλέφωνο του πλοιάρχου του περιπολικού 920.

Το σκάφος μετέφερε περίπου 750 άτομα, κυρίως από τη Συρία, το Πακιστάν και την Αίγυπτο. Μόνο 104 άνθρωποι επέζησαν, 82 πτώματα ανασύρθηκαν, ενώ μόνο 58 εξ αυτών ταυτοποιήθηκαν. Περισσότεροι από 500 άνθρωποι χάθηκαν στον υγρό τάφο της Μεσογείου.

Στην πρώτη επέτειο της τραγωδίας, η Judith Sunderland, διευθύντρια Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας στην Human Rights Watch, δήλωσε: «Είναι αδιανόητο ότι έναν χρόνο μετά από αυτή τη φρικτή τραγωδία, η έρευνα για την πιθανή ευθύνη του Λιμενικού Σώματος δεν έχει προχωρήσει. Πρέπει να δούμε μια αξιόπιστη διαδικασία λογοδοσίας και ένα τέλος στον κύκλο βίας και ατιμωρησίας στα σύνορα της Ελλάδας».

Πρέπει να αποδοθεί δικαιοσύνη. Το έγκλημα αυτό πρέπει να βρει τους ενόχους.

Must in

Το πρώτο μήνυμα της κυβέρνησης στο ΠΑΣΟΚ που πήρε θέση «αξιωματικής αντιπολίτευσης»

Αριθμητικά τουλάχιστον το ΠΑΣΟΚ καταλαμβάνει την θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Βουλή και το Μέγαρο Μαξίμου δείχνει προετοιμασμένο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024