Πύλος: Τα βασανιστικά «γιατί» της τραγωδίας
Έναν χρόνο μετά από αυτή τη φρικτή τραγωδία η έρευνα δεν έχει προχωρήσει όσο θα έπρεπε.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Ποια είναι η Κριστίν Καβαλάρι: Τα ριάλιτι, το toy boy και το «πιο καυτό σεξ» με τον Τζέισον Στέιθαμ
- Κουτσουρεμένος ο προϋπολογισμός του «Διατηρώ»
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τη μαύρη μέρα του πολύνεκρου ναυαγίου της Πύλου που οδήγησε στον πνιγμό περισσότερων από 600 ανθρώπων και κρίσιμα ερωτήματα για τις παραλείψεις και τις πράξεις του Λιμενικού Σώματος παραμένουν ακόμα αναπάντητα.
Πώς είναι δυνατόν να χαλάσει και πώς ακριβώς χάλασε το Σύστημα Καταγραφής Δεδομένων Ταξιδιού (Voyage Data Recorder – VDR) στο περιπολικό 920 του Λιμενικού που έχει σχεδιαστεί για να αντέχει στις πιο αντίξοες συνθήκες;
Ένα κρίσιμο ερώτημα που είναι άγνωστο αν θα απαντηθεί αλλά δεν είναι το μοναδικό.
Γιατί, γιατί, γιατί….
Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου έθεσε μερικά ακόμα:
• Γιατί δεν ενεργοποιήθηκε καμία επιχείρηση διάσωσης; Γιατί δεν ενεργοποιήθηκαν όλες οι διαθέσιμες δυνάμεις και μέσα διάσωσης σε κοντινές περιοχές, αλλά στάλθηκε το ακατάλληλο περιπολικό 920 από μακριά, από την Κρήτη, που δεν διαθέτει καν επαρκή μέσα διάσωσης;
• Γιατί οι αρχές δεν απάντησαν σε τρία αιτήματα συνδρομής της Frontex;
• Γιατί κλήθηκαν τα εμπορικά πλοία να αποδεσμευτούν και να απεμπλακούν, όταν πλησίαζε το περιπολικό του Λιμενικού, ενώ θα ήταν πολύτιμη η συνεισφορά τους στη διάσωση;
• Γιατί το αλιευτικό τη στιγμή του ναυαγίου κινούνταν βορειοανατολικά, ενώ μετά την προσέγγισή του από το σκάφος του Λιμενικού άλλαξε ξαφνικά κατεύθυνση προς τα δυτικά;
• Γιατί όλοι οι επιζώντες που καταθέτουν μιλούν για ρυμούλκηση με αποτέλεσμα την ανατροπή;
• Γιατί μετά την ανατροπή δεν ξεκίνησε ούτε τότε άμεσα επιχείρηση διάσωσης αλλά υπήρξε τεράστια καθυστέρηση για να δοθεί αίτημα συνδρομής τυχόν παραπλεόντων πλοίων;
Στον υγρό τάφο της Μεσογείου
Τα βασανιστικά ερωτήματα καλείται να απαντήσει το ίδιο το Λιμενικό ή οι αρχές που διερευνούν την υπόθεση με τη διερεύνηση, ένα χρόνο μετά, να συνεχίζεται σε προανακριτικό στάδιο από την Εισαγγελία του Ναυτοδικείου Πειραιά.
750 άτομα, κυρίως από τη Συρία, το Πακιστάν και την Αίγυπτο. Μόνο 104 άνθρωποι επέζησαν, 82 πτώματα ανασύρθηκαν. Περισσότεροι από 500 άνθρωποι χάθηκαν στα νερά της Μεσογείου
Όπως έγινε γνωστό στην προανάκριση έχουν καταθέσει μέχρι στιγμής 23 επιζώντες, ενώ βρίσκεται υπό διερεύνηση το κινητό τηλέφωνο του πλοιάρχου του περιπολικού 920.
Το σκάφος μετέφερε περίπου 750 άτομα, κυρίως από τη Συρία, το Πακιστάν και την Αίγυπτο. Μόνο 104 άνθρωποι επέζησαν, 82 πτώματα ανασύρθηκαν, ενώ μόνο 58 εξ αυτών ταυτοποιήθηκαν. Περισσότεροι από 500 άνθρωποι χάθηκαν στον υγρό τάφο της Μεσογείου.
Στην πρώτη επέτειο της τραγωδίας, η Judith Sunderland, διευθύντρια Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας στην Human Rights Watch, δήλωσε: «Είναι αδιανόητο ότι έναν χρόνο μετά από αυτή τη φρικτή τραγωδία, η έρευνα για την πιθανή ευθύνη του Λιμενικού Σώματος δεν έχει προχωρήσει. Πρέπει να δούμε μια αξιόπιστη διαδικασία λογοδοσίας και ένα τέλος στον κύκλο βίας και ατιμωρησίας στα σύνορα της Ελλάδας».
Πρέπει να αποδοθεί δικαιοσύνη. Το έγκλημα αυτό πρέπει να βρει τους ενόχους.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις