Το ντεμπούτο του Alessandro Michele για τον Valentino ήταν τεχνικά προγραμματισμένο για τον Σεπτέμβριο του 2024, όταν θα παρουσίαζε την ανοιξιάτικη συλλογή του οίκου για το 2025. Όμως, νωρίς το πρωί της Δευτέρας, οι οπαδοί της μόδας ξύπνησαν για να δουν μια συλλογή resort έκπληξη από τον νέο δημιουργικό διευθυντή του οίκου.

Σύμφωνα με το WWD, o Michele «ενστικτωδώς αποφάσισε» ότι η συλλογή για το θέρετρο 2025 χρειαζόταν τη δική της στιγμή να βγει στον ήλιο πριν εισέλθει στα καταστήματα αυτό το φθινόπωρο. «Ήταν ενάντια στη φύση μας να κρατήσουμε τη συλλογή κρυφή», είπε.

Όπως της ταιριάζει, η συλλογή φέρει τον τίτλο «Avant les debuts» ή «Πριν από την αρχή». Είναι ένα ταιριαστό όνομα, δεδομένου ότι η επίδειξη του ντεμπούτου του Michele θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού αυτό το φθινόπωρο, όπως έχει προγραμματιστεί.

Όσοι λαχταρούσαν να ξαναμπούν στον κόσμο του Michele με τα ανάμεικτα μοτίβα, τα στολίδια και τις ιδιοτροπίες, θα ενθουσιαστούν με την πρώτη του προσφορά για τον Valentino

Θυμίζει Gucci ή είναι ιδέα μας;

Η σύνθεση με πάνω από 150 εμφανίσεις προσέφερε μια πανδαισία στους θαυμαστές του Michele, οι οποίοι πεινούσαν για τον μαξιμαλισμό του σχεδιαστή από τότε που άφησε τη θέση του στον οίκο Gucci πριν από δυόμισι χρόνια.

Και όσοι λαχταρούσαν να ξαναμπούν στον κόσμο του Michele με τα ανάμεικτα μοτίβα, τα στολίδια και τις ιδιοτροπίες, θα ενθουσιαστούν με την πρώτη του προσφορά για τον Valentino. Δεν απομακρύνεται πολύ από τη δουλειά του στον Gucci, όχι, αλλά παίζει επίσης με την ιστορία του ίδιου του Valentino και την πιο υπερβολική εποχή του brand τη δεκαετία του ’70, όταν ο ίδιος ο Valentino Garavani πειραματιζόταν με το δυαδικό φύλο της μόδας (αν και υπάρχουν πινελιές από τις δεκαετίες του ’50, του ’60, ακόμα και του ’80).

Ο Michele δήλωσε ότι κατά την άφιξή του στη Ρώμη, χάθηκε στα αρχεία του οίκου και συγκεκριμένα ανάμεσα στα «αντικείμενα». «Τα χαλιά, τα κινέζικα βάζα, τα όμορφα πράγματα με τα οποία περιβαλλόταν ο Garavani, καθόρισαν τα σχέδιά του», δήλωσε ο Michele. «Ενίσχυε την ομορφιά. Μοιράζομαι το ίδιο είδος σχέσης με τη μόδα ως ένα μεγάλο όχημα για την ελευθερία».

Αυτή είναι μια συλλογή του Michele – με ένα μείγμα ρωμαϊκής υπερβολής, σε αντίθεση με τη μιλανέζικη ιδιοτροπία του Gucci. Μια λεπτή γραμμή, ίσως, αλλά σημαντική

Photo: Courtesy of Valentino

Πήραμε μια πρώτη γεύση

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο καλωσόρισμα στον κόσμο του Valentino του Michele, και ένα εντυπωσιακό κατόρθωμα, ποσοτικά, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο σχεδιαστής βρίσκεται στο πόστο αυτό μόλις δυόμισι μήνες. Σχεδόν 200 εικόνες συνθέτουν το lookbook.

Υπάρχουν τουίντ παλτό στολισμένα με γούνα, σουέτ τσάντες που στάζουν κρόσσια, βολάν σε γιακάδες, παπιγιόν και έντονα στριφώματα. Μια κάπα με γούνα συναντά ένα καρό μάλλινο κοστούμι, το οποίο ολοκληρώνεται με ένα πουλόβερ με γεωμετρικό μοτίβο.

Αυτές οι πιο πληθωρικές εμφανίσεις εξισορροπούνται από κάποιες που είναι ντυμένες εξ ολοκλήρου στα λευκά, μια αναφορά στη συλλογή του Garavani το 1968 για τον οίκο Valentino. Η τάση «Ladies Who Lunch» παίρνει την πινελιά του Michele, με ένα κρεμ κοστούμι και ένα πουκάμισο με φιόγκο που εκρήγνυται από τα πέταλα.

Ένα τουίντ, υπόλευκο κοστούμι διακοσμείται με δαντελένιο καλσόν, τουρμπάνι και μια φαρδιά σειρά από μαργαριτάρια. Τα διάφανα, κεντημένα φορέματα και τα περίτεχνα μίνι με χάντρες δίνουν μια μικρή γεύση για το τι μπορούμε να περιμένουμε όταν ο Michele παρουσιάσει την πρώτη του συλλογή υψηλής ραπτικής τον επόμενο χρόνο, και τα σχέδια που πιθανότατα θα αγκαλιαστούν από τους στιλίστες και τον μακρύ κατάλογο των διάσημων πελατών του Michele.

Photo: Courtesy of Valentino

Ένα μείγμα ρωμαϊκής υπερβολής

Όπως ακριβώς και στον οίκο Gucci, ο Michele χρησιμοποιεί τις υπογραφές του οίκου με συνέπεια σε όλη τη συλλογή, με το λογότυπο V του οίκου να κάνει διάφορες εμφανίσεις – ως μοτίβο, στολίδι σε ζώνες, πατημένο σε δέρμα σε τσάντες και άλλα.

Τα πουκάμισα και τα καπέλα «Chez Valentino» προσθέτουν μια casual ατμόσφαιρα στις εμφανίσεις, και ενδεχομένως να είναι το πρώτο μεγάλο πωλητήριο του Valentino του Michele. Και δεν λείπουν τα αξεσουάρ με αυτά τα μαργαριτάρια να διακοσμούν πολλά ρούχα, μαζί με καρφίτσες και σκουλαρίκια κλιπ. Η σουέτ τσάντα έρχεται σε αντίθεση με πιο κλασικές δερμάτινες, καθώς και τα messenger totes και τα κεντημένα clutches.

Ο Michele λέει ότι ο στόχος του με αυτή τη συλλογή ήταν να δημιουργήσει «μια πραγματική γκαρνταρόμπα», συνδέοντας παράλληλα τη θητεία του με το έργο του Garavani και την ιστορία του οίκου. «Βρίσκομαι σε βαθιά συνομιλία με τα ρούχα που δημιούργησε και με τη ζωή του, και συχνά είχα την εντύπωση ότι τον είχα δίπλα μου καθισμένο», είπε. Παρόλα αυτά, αυτή είναι μια συλλογή του Michele – με ένα μείγμα ρωμαϊκής υπερβολής, σε αντίθεση με τη μιλανέζικη ιδιοτροπία του Gucci. Μια λεπτή γραμμή, ίσως, αλλά σημαντική.

Ίσως για αυτό και δεν ενθουσίασε αυτούς που είχαν αγαπήσει το ύφος και το ήθος των συλλογών του προκατόχου του στον οίκο Valentino, Pierpaolo Piccioli. Ίσως για αυτό κυκλοφόρησε τόσο το χάσταγκ #valengucci στα σόσιαλ μίντια.

Photo: Courtesy of Valentino