Ηλεκτρικά οχήματα: Διαμάχη διά της διπλωματικής οδού ΕΕ – Κίνας
Οι δασμοί που επέβαλε η ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα, η απάντηση του Πεκίνου και οι διαφορές με τις ΗΠΑ
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Για πολλούς η ανακοίνωση του Πεκίνου ότι ξεκινά έρευνα αντιτάμπινγκ για τις ευρωπαϊκές εισαγωγές χοιρινού και υποπροϊόντων χοιρινού κρέατος είναι η απάντηση για την επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα. Το γεγονός αυτό για πολλούς θεωρείται η κλιμάκωση ενός εμπορικού πολέμου.
Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η ένταση στις εμπορικές σχέσεις δεν έχει τα χαρακτηριστικά σύγκρουσης αλλά μιας νομικής οδού για τη διπλωματική προσέγγιση των δύο πλευρών.
Οι δασμοί στα ηλεκτρικά οχήματα
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού οι υψηλοί δασμοί Μπάιντεν στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως προβλέπονται στις διατάξεις του Τμήματος 301 της αμερικανικής νομοθεσίας, έχουν ως στόχο να αποκλειστούν σχεδόν εντελώς τα ηλεκτρικά κινεζικά αυτοκίνητα από την αγορά των ΗΠΑ.
Οι Βρυξέλλες ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 2023, πριν από τους δασμούς της αμερικανικής κυβέρνησης, την έρευνα κατά των κρατικών επιδοτήσεων για τα φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ανακοίνωση δεν αποτέλεσε τεράστιο σοκ. Στις 12 Ιουνίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως θα επιβληθούν επιπρόσθετοι δασμοί, που θα κυμαίνονται από 17,4% ως 38,1%, στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον Ιούλιο.
Το Πεκίνο αντέτεινε πως θα λάβει μέτρα για να υπερασπίσει τα συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχανιών της.
Λαμβάνοντας υπόψη «την οικονομική δομή και τα μεγέθη τους, η Κίνα και η ΕΕ το καλύτερο θα ήταν να συνεργαστούν σε μείζονα οικονομικά και εμπορικά ζητήματα», τονίζεται στο άρθρο που μετέδωσε το Νέα Κίνα.
«Θα ήταν πιο οικονομικά αποδοτικό για την ΕΕ να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της Κίνας προκειμένου να αναπτύξει τη δική της βιομηχανία παραγωγής Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων», προστίθεται.
Σήμερα, η Κίνα κατέστησε γρήγορα σαφές το διακύβευμα της διπλωματικής αποτυχίας, ανακοινώνοντας τη δική της έρευνα αντιντάμπινγκ σε προϊόντα χοιρινού κρέατος της ΕΕ.
Οι ΗΠΑ με όπλα, οι Ευρωπαίοι με χαρτί και μολύβι
Όπως επεσήμανε ο Sam Lowe της Flint Global σε ανάρτησή του στο Alphaville των FT, οι δασμοί έχουν βαθμονομηθεί για να επιβραδύνουν παρά να σταματήσουν τις κινεζικές πωλήσεις στην ΕΕ. Θα μπορούσαν επίσης να δώσουν κίνητρο στις κινεζικές εταιρείες να επενδύσουν ή να δημιουργήσουν κοινοπραξίες με ευρωπαϊκές εταιρείες αντί να κηρύξουν την αγορά της ΕΕ εκτός ορίων, ανάλογα με το αν οι κινεζικές εταιρείες αισθάνονται ότι απειλούνται από τον κανονισμό για τις ξένες επιδοτήσεις, και στις ευρωπαϊκές εταιρείες να μεταφέρουν την παραγωγή από την Κίνα στην ΕΕ.
Οι δασμοί δεν θα επιβληθούν πριν από τις 4 Ιουλίου, οπότε υπάρχει χρόνος για διαπραγματεύσεις μετά την αντίδραση της κινεζικής κυβέρνησης ή των εταιρείων της. Υπάρχει δηλαδή ο χρόνος για τη Γερμανία να ασκήσει πιέσεις στο εσωτερικό της για να αποδυναμώσει τη δράση για να βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της. Πρόσφατα ο Γερμανός καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, τάχθηκε κατά των περιορισμών στο εμπόριο αυτοκινήτων.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας επωφελείται από τις δραστηριότητές της στην Κίνα και θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ασιατικής χώρας εάν το εμπόριο παραμείνει «δίκαιο και ελεύθερο» είπε χαρακτηριστικά ο Σολτς.
Ουσιαστικά η ΕΕ χρησιμοποιεί νομικά εργαλεία για να δομήσει μια διαπραγμάτευση. Μια παρόμοια διαμάχη όπως αυτή ανάμεσα σε ΕΕ και ΗΠΑ ήτοι Airbus-Boeing. Όπως και με την Airbus-Boeing, η προσφυγή στον ΠΟΕ παραμένει μια πιθανότητα και η Κίνα έχει σχεδόν σίγουρα έτοιμη μια τέτοια υπόθεση, αν χρειαστεί. Η προσφυγή ωστόσο θα ενημερώσει και όχι θα αντικαταστήσει τη διπλωματική εμπλοκή.
Οι Αμερικανοί μπορεί να έχουν απόλυτο δίκιο, εξηγεί ο αρθρογράφος των FT, ότι οι Ευρωπαίοι έχουν φέρει στυλό και χαρτί σε μια μάχη με μαχαίρια, και δεν υπάρχει κανένας τρόπος να επιβραδυνθεί η επέλαση των κινεζικών EVs πλην μιας Ευρώπης φρούριο. Θα φανεί στο μέλλον. Η διαχείριση της ολοκλήρωσης σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου για ένα από τα σημαντικότερα προϊόντα του κόσμου αποτελεί μια τεράστια δοκιμασία για την προσέγγιση του εμπορίου που βασίζεται σε κανόνες.
Στις Βρυξέλλες υψηλόβαθμος Κινέζος αξιωματούχος
Το Πεκίνο έχει ήδη ανακοινώσει ότι κορυφαίος Κινέζος αξιωματούχος και ανώτερος σύμβουλος του προέδρου Σι Τζινπίνγκ θα επισκεφθεί τις Βρυξέλλες την επόμενη εβδομάδα, εν μέσω κλιμακούμενων εμπορικών εντάσεων μεταξύ του Πεκίνου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο πρώτος αντιπρόεδρος Ding Xuexiang θα συμπροεδρεύσει στον διάλογο υψηλού επιπέδου ΕΕ-Κίνας για το περιβάλλον και το κλίμα, σύμφωνα με το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών, σηματοδοτώντας την πιο υψηλόβαθμη επίσκεψη Κινέζου αξιωματούχου στην πρωτεύουσα της ΕΕ από το 2019. Ο Ding θα επισκεφθεί επίσης το Λουξεμβούργο.
Ο Ντινγκ, πρώην προσωπάρχης του Σι, αναμένεται να θέσει το θέμα της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να πλήξει τις πωλήσεις των κινεζικών ηλεκτρικών οχήματα με επιπλέον δασμούς έως και 38% επιπλέον του 10% που ήδη επιβάλλει η ΕΕ σε όλες τις εισαγωγές αυτοκινήτων.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις