Πώς επηρεάζει τις αγορές πολυτελών ειδών το luxury shaming
Η παγκόσμια άνοδος στις πωλήσεις ειδών πολυτελείας μπορεί να πλησιάζει στο τέλος της
Τα τελευταία χρόνια είχαμε συνηθίσει ο νέος πλούτος της Κίνας να αποτελεί κύριο συντελεστή στην άνοδο της αγορά ειδών πολυτελείας. Αλλά αυτό ίσως αλλάζει καθώς η παγκόσμια αύξηση των πωλήσεων πολυτελών προϊόντων θα επιβραδυνθεί το 2024, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Bain & Company.
Η άνοδος των παγκόσμιων πωλήσεων πολυτελών ειδών θα μπορούσε να τελειώσει το 2024 και εν μέρει ευθύνεται η κραυγαλέα επίδειξη πολυτέλειας που σκανδαλίζει και προκαλεί το “luxury shaming”, σημειώνει το Business Insider.
Η έκθεση που δημοσιεύθηκε στις 18 Ιουνίου από την Bain & Company προέβλεψε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας, που περιλαμβάνουν ρούχα υψηλής ποιότητας, παπούτσια, τσάντες και προϊόντα ομορφιάς, θα αυξηθούν με τον χαμηλότερο ρυθμό από το 2020, όταν οι πωλήσεις έπεσαν κατακόρυφα λόγω της πανδημίας.
Αυξανόμενη αβεβαιότητα και περισσότερα ταξίδια στο εξωτερικό
Εάν η πρόβλεψη της Bain επιβεβαιωθεί, θα μπορούσε να οφείλεται εν μέρει σε επιβράδυνση στην Κίνα. Η έκθεση ανέφερε συγκεκριμένα δύο παράγοντες που εμποδίζουν τις πωλήσεις στην κινεζική αγορά: «την αναβίωση του εξερχόμενου τουρισμού» και «την αποδυνάμωση της τοπικής ζήτησης που προκαλείται από την αυξανόμενη οικονομική αβεβαιότητα».
Καθώς οι συνθήκες της πανδημίας έχουν χαλαρώσει, περισσότεροι εύποροι Κινέζοι πολίτες έχουν αρχίσει να ταξιδεύουν διεθνώς, διαθέτοντας χρήματα για ταξίδια, που διαφορετικά θα μπορούσαν να ξοδέψουν σε είδη πολυτελείας.
Επιπλέον, η οικονομική αβεβαιότητα στην Κίνα έχει προκαλέσει ένα φαινόμενο που ονομάζεται «ντρόπιασμα πολυτέλειας» ή “luxury shaming”. Καθώς ορισμένοι Κινέζοι πολίτες αντιμετωπίζουν οικονομικές προκλήσεις, ορισμένοι άνθρωποι με υψηλότερο εισόδημα διστάζουν να επιδεικνύουν τον πλούτο τους με είδη πολυτελείας. Η Bain είπε ότι αυτό το φαινόμενο εμφανίστηκε στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης, και τώρα επηρεάζει τις πωλήσεις στην Κίνα.
Τος τέλεχος της Bain, Κλαούντια Ντ’Αρπίτζιο, δήλωσε στο Associated Press ότι εκτός από μακροοικονομικούς παράγοντες, οι εταιρείες ειδών πολυτελείας μπορεί επίσης να ευθύνονται οι ίδιες για την επιβράδυνση των πωλήσεων.
Είπε ότι ορισμένες εταιρείες ειδών πολυτελείας έχουν αυξήσει τις τιμές, αλλά δεν δικαιολογούν αυτές τις αυξήσεις με επαρκή καινοτομία, αφήνοντας ορισμένους καταναλωτές «αναστατωμένους και προβληματισμένους».
Πηγή: ot.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις