Στοχευμένα αντίποινα σε ευρωπαϊκά προϊόντα
Μετά τους δασμούς από την ΕΕ το Πεκίνο βάζει στο στόχαστρο το γαλλικό μπράντι, το ισπανικό χοιρινό, γερμανικά οχήματα αλλά και τα γαλακτοκομικά από Δανία και Ολλανδία
Σε μπράντι, που παράγεται κυρίως στη Γαλλία, σε κρασιά από μεσογειακές χώρες, σε οχήματα όπου κυριαρχεί η Γερμανία, σε προϊόντα χοιρινού όπου έχει μεγάλη παραγωγή η Ισπανία και σε γαλακτοκομικά προϊόντα που παράγονται σε χώρες όπως η Δανία θα μπορούσε να στοχεύσει μεμονωμένα ή συνολικά η Κίνα, ως απάντηση στην επιβολή δασμών σε κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από την Κομισιόν.
Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ με τις οποίες η Κίνα βρίσκεται σε ανοικτό εμπορικό πόλεμο με την επιβολή σαρωτικών δασμών εκατέρωθεν σε προϊόντα πολλών κλάδων, το Πεκίνο θα μπορούσε να ακολουθήσει πιο στοχευμένη τιμωρητική πολιτική απέναντι στην ΕΕ, ανάλογα με το ποιες χώρες θα ήθελε να πλήξει περισσότερο σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg.
Η Κίνα ανακοίνωσε έρευνες ύστερα από καταγγελίες για φερόμενες πρακτικές ντάμπινγκ από παραγωγούς χοιρινού στην Ευρώπη
Σε αντίστοιχη κίνηση με ανταποδοτικούς δασμούς έχει προχωρήσει το Πεκίνο και απέναντι στην Αυστραλία. Η Κίνα εκεί είχε επιβάλει μεταξύ άλλων τιμωρητικούς δασμούς άνω του 200% σε κρασιά από την Αυστραλία προκαλώντας πολλά προβλήματα στους αντίστοιχους εξαγωγείς από τη χώρα αυτή. Η Αυστραλία είχε απαγορεύσει τη χρήση κινεζικού εξοπλισμού σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς.
Έρευνα αντιντάμπινγκ
Ένα από τα πρώτα ευρωπαϊκά προϊόντα που θα μπορούσε να βάλει στο στόχαστρο η Κίνα είναι το μπράντι το οποίο παράγεται κατά κύριο λόγο στη Γαλλία. Το Πεκίνο ανακοίνωσε έρευνα αντιντάμπινγκ τον Ιανουάριο, η οποία μπορεί να διαρκέσει ένα χρόνο ή ακόμη περισσότερο αλλά το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας θα μπορούσε να ανακοινώσει προκαταρκτικούς δασμούς ανά πάσα στιγμή, όπως έκανε κατά τη διάρκεια παρόμοιας έρευνας για το κρασί από την Αυστραλία. Η Γαλλία θα μπορούσε να πληγεί και από τυχόν κινεζικούς δασμούς στο κρασί αφού είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας κρασιού στην Κίνα. Πλήγμα αναμένεται επίσης να δεχτούν από μια τέτοια κίνηση και άλλα μεσογειακά έθνη.
Επίσης μόλις πριν από λίγες ημέρες η Κίνα ανακοίνωσε έρευνες ύστερα από καταγγελίες για φερόμενες πρακτικές ντάμπινγκ από παραγωγούς χοιρινού στην Ευρώπη. Εάν επιβληθούν δασμοί τότε θα μπορούσαν να πληγούν καίρια μεγάλοι εξαγωγείς όπως η Ισπανία, αλλά και χώρες όπως η Δανία και η Ολλανδία. Η Κίνα είναι από τις χώρες με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν κατανάλωση χοιρινού στον κόσμο και έχει μεγάλη δική της παραγωγή. Εναλλακτικά θα μπορούσε να αγοράζει πρόσθετες ποσότητες από άλλες χώρες όπως η Βραζιλία και οι ΗΠΑ, αναφέρουν πηγές του Bloomberg.
Πιθανοί δασμοί θα μπορούσαν να επιβληθούν επίσης σε γαλακτοκομικά προϊόντα από την Ευρώπη. Περίπου το ένα τρίτο των εισαγωγών γαλακτοκομικών προϊόντων της Κίνας προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από χώρες όπως η Δανία, η Ολλανδία, η Γερμανία και η Γαλλία.
Αυτοκίνητα
Εκτός από τρόφιμα η Κίνα θα μπορούσε να επιβάλλει δασμούς σε αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη. Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας στην ΕΕ άφησε να εννοηθεί τον περασμένο μήνα ότι τα εισαγόμενα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού θα μπορούσαν να είναι επιπλέον στόχος για αντίποινα του Πεκίνου. Ήδη κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων ζήτησαν από την κυβέρνηση της Κίνας να αυξήσει τους δασμούς σε ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.
Από μια τέτοια ενδεχόμενη κίνηση του Πεκίνου θα πλήττονταν κυρίως χώρες όπως η Γερμανία και η Σλοβακία που έχουν στο έδαφός τους πολλά εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανιών. Μια τέτοια κίνηση είναι πιθανή επειδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα στην επιβολή δασμών σε ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται σε κινεζικό έδαφος, με τους δασμούς αυτούς να φτάνουν πλέον συνολικά έως και το 48%.
- Ουκρανία: Παρίσι και Λονδίνο υπόσχονται να μην αφήσουν τον Πούτιν να «πετύχει τους σκοπούς του»
- Η βαθμολογία στον όμιλο της Εθνικής μετά την ήττα στο Λονδίνο
- Θα μπουν οι ΗΠΑ στο στόχαστρο των εκδικητών ομολόγων;
- Euroleague: Η βαθμολογία μετά τη νίκη του Ολυμπιακού επί της Μπασκόνια
- Μεγάλη Βρετανία – Ελλάδα 73-72: Μπλακ-άουτ και απότομη προσγείωση για τη «γαλανόλευκη»
- Αυτό είναι το πρόσωπο-κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen