Απάτη: Βάφτιζαν τα κινέζικα αυτοκίνητα ως Ιταλικά και δεν είχαν ανταλλακτικά!
Πώς πιάστηκε από τις αρχές – Το πρόστιμο εκατομμυρίων - Και η FIAT στη φάκα
- Βίντεο ντοκουμέντο λίγο μετά τη δολοφονία της Ράνιας στην Κρήτη - «Σκότωσα τον πατέρα μου» έλεγε ο δράστης
- Οι «must» προορισμοί για τα Χριστούγεννα - Ποιες περιοχές μαγνητίζουν το ενδιαφέρον
- «Συνεργαζόταν με Τούρκους για να με σκοτώσουν» - 10 μέρες σχεδίαζε τη δολοφονία του 52χρονου ο δράστης
- Χειμώνιασε για τα καλά: Βροχές και χιόνια στα ορεινά, πτώση της θερμοκρασίας
Οι Ευρωπαίοι δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο τις τεράστιες επιχορηγήσεις του Πεκίνου σε αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών οχημάτων, που στέκονται εμπόδιο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και ευρωπαίους απατεώνες από τον χώρο της κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Όπως αναφέρει το BBC, η ιταλική κυβέρνηση επέβαλε πρόστιμο 6,4 εκατομμυρίων ευρώ σε μια εταιρεία αυτοκινήτων που φέρεται να «βαφτίζει» οχήματα που κατασκευάζονταν στην Κίνα ως ιταλικής κατασκευής.
Η DR Automobiles παραπλανεί καταναλωτές ισχυριζόμενη ότι τα αυτοκίνητα παράγονται στην Ιταλία, παρόλο που κατασκευάζονταν κυρίως στην Κίνα, σύμφωνα με τη ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού της χώρας.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα ασκήσει έφεση κατά του προστίμου, καθώς, όπως υποστηρίζει, δεν είχε ποτέ ισχυριστεί ότι τα οχήματά της ήταν εξ ολοκλήρου ιταλικής κατασκευής.
Απλά συναρμολογεί
Η DR Automobiles με έδρα τη Νότια Ιταλία συναρμολογεί οχήματα χαμηλού κόστους, χρησιμοποιώντας εξαρτήματα που παράγονται από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες Chery, BAIC και JAC.
Η ρυθμιστική αρχή είπε ότι τα αυτοκίνητα με τις μάρκες DR και EVO της εταιρείας πωλούνταν ως ιταλικής κατασκευής, αλλά ως επί το πλείστον είχαν τις ρίζες τους στην Κίνα.
Μόνο μικρές εργασίες συναρμολόγησης και φινιρίσματος πραγματοποιήθηκαν στην Ιταλία, τονίζεται.
«Αυτή η πρακτική συνέπεσε με μια περίοδο κατά την οποία η εταιρεία κατέγραψε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις οχημάτων DR και EVO στην ιταλική αγορά», πρόσθεσε η αρμόδια αρχή.
Έλλειψη ανταλλακτικών
Η ρυθμιστική αρχή ανέφερε επίσης ότι η μονάδα DR Service & Parts της εταιρείας δεν πρόσφερε επαρκή προμήθεια ανταλλακτικών και εξυπηρέτηση μετά την πώληση, παραβιάζοντας δυνητικά τα δικαιώματα των καταναλωτών. Το πρόστιμο κάλυψε και αυτή την έλλειψη, έγραψε η ιστοσελίδα Automotive News Europe.
Η εταιρεία και η μονάδα ανταλλακτικών της έλαβαν προθεσμία 60 ημερών για να κοινοποιήσουν τα μέτρα που ελήφθησαν για την αποκατάσταση των προβλημάτων που εντόπισε η αρχή.
Η DR ισχυρίστηκε ότι είχε επηρεαστεί από διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά την περίοδο μετά την πανδημία, αλλά η κατάσταση έχει πλέον βελτιωθεί, με μέσους χρόνους παράδοσης για ανταλλακτικά λίγο περισσότερο από δύο ημέρες.
Η απόφαση αυτή της ιταλικής ρυθμιστικής αρχής λαμβάνεται στη σκιά της γενικευμένης πρόσπάθειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό που υφίσταται η ευρωπαϊκή βιομηχανία από αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σε τρίτες χώρες.
Παρόμοια κόλπα από τη Fiat
Τον περασμένο μήνα, δεκάδες Fiat Topolino, κατασκευής Μαρόκου, κατασχέθηκαν στο ιταλικό λιμάνι του Λιβόρνο, επειδή είχαν διακριτικά ιταλικής κατασκευής, δηλαδή ιταλικές σημαίες.
Η μητρική εταιρεία της Fiat Stellantis υποστήριξε ότι είχε ακολουθήσει τους κανονισμούς, αλλά έκτοτε έχει αφαιρέσει τα συγκεκριμένα διακριτικά από τα οχήματα.
Την περασμένη εβδομάδα, η ΕΕ ανακοίνωσε την επιβολή δασμών έως 38% σε κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, αφού οι πολιτικοί τα χαρακτήρισαν απειλή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία λόγω των ανταγωνιστικών τιμών που διαμορφώνουν χάρη στις τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις που απολαμβάνουν στην Κίνα.
Αυτές οι χρεώσεις θα προστεθούν στον τρέχοντα συντελεστή 10% που επιβάλλεται σε όλες τις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Σε απάντηση, κινέζοι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι οι δασμοί παραβιάζουν τους διεθνείς κανόνες εμπορίου και έκαναν λόγο για «προστατευτισμό» από την πλευρά της ΕΕ.
Πηγή: ot.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις