GenZ: Γιατί γυρίζουν την πλάτη στον Τζο Μπάιντεν
Το χάσμα επιδεινώθηκε από τη στιγμή που ο Λευκός Οίκος επέλεξε να προσεγγίσει influencers που υποστηρίζουν τον πρόεδρο και να αποκλείσει άλλους που ασκούν κριτική στην κυβέρνηση.
Το 2020 κορυφαίοι TikTokers των ΗΠΑ ένωσαν τις δυνάμεις τους για έναν και μόνο στόχο: Να εκλεγεί πρόεδρος ο Τζο Μπάιντεν.
Στους λογαριασμούς τους στη δημοφιλή πλατφόρμα δημοσίευσαν βίντεο, φιλοξένησαν διαδικτυακές εκδηλώσεις και πέρασαν ώρες προσπαθώντας να επηρεάσουν τους ακολούθους τους ώστε να ψηφίσουν υπέρ του Μπάιντεν ώστε να επικρατήσει του Ντόναλντ Τραμπ.
Και τα κατάφεραν. Ωστόσο, τέσσερα χρόνια αργότερα, δεν υποστηρίζουν την επανεκλογή του…
«Ο Μπάιντεν δεν ενστερνίζεται βασικά ζητήματα των νέων», δηλώνει στην Washington Post ο 20χρονος Έινταν Κον Μέρφι, ο οποίος χαρακτηρίζει «την απογοήτευση των νέων προοδευτικών ηγετών δείγμα της ευρείας δυσαρέσκειας μεταξύ των ψηφοφόρων της Γενιάς Z».
Οι influencers σε TikTok, Instagram, YouTube και Twitch «βράζουν» και με κάθε τρόπο εκφράζουν τον θυμό και τη δυσαρέσκειά τους με τις πολιτικές του Δημοκρατικού προέδρου.
Όπως λένε, αισθάνονται απογοητευμένοι και προδομένοι από τις θέσεις του σε μια σειρά θεμάτων, όπως ο πόλεμος στη Γάζα, η κλιματική κρίση και η πιθανή απαγόρευση του TikTok, την οποία ο ίδιος υποστηρίζει.
Βαθαίνει το χάσμα
Το χάσμα άρχισε να επιδεινώνεται από τη στιγμή που ο Λευκός Οίκος επέλεξε να προσεγγίσει influencers που υποστηρίζουν τον Μπάιντεν και να αποκλείσει άλλους που έχουν ασκήσει κριτική στην κυβέρνηση.
Όταν ο Μπάιντεν ανέλαβε τα καθήκοντά του το 2021, η ομάδα του συνεργάστηκε με τους δημιουργούς περιεχομένου της Gen Z για την προώθηση του εμβολίου κατά της Covid-19, αλλά και για άλλα ζητήματα όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία το 2022.
«Έχω παρατηρήσει ότι έχουν γίνει στον Λευκό Οίκο πολύ περισσότερες εκδηλώσεις με influencers, αλλά αυτοί που προσκαλούνται είναι υπέρ του Μπάιντεν και απλώς αναμασούν σημεία συζήτησης ή μοιράζονται φωτογραφίες που τους δείχνουν να χαμογελούν με τον πρόεδρο. Αντιθέτως οι influencers που του έχουν ασκήσει κριτική δεν δίνουν το παρών», επισημαίνει ο Καλίλ Γκριν, δημιουργός περιεχομένου που δεν έχει προσκληθεί στον Λευκό Οίκο από τότε που άσκησε κριτική στην κυβέρνηση για την απαγόρευση του TikTok και τον πόλεμο στη Γάζα.
Σύμφωνα με την CredoIQ, μια εταιρεία ανάλυσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους, σχεδόν το ένα τέταρτο των κορυφαίων αριστερών δημιουργών περιεχομένου στο TikTok έχουν προχωρήσει σε αναρτήσεις κατά του Μπάιντεν. Μάλιστα, τα posts τους έχουν συγκεντρώσει συνολικά περισσότερες από 100 εκατομμύρια προβολές.
Μεγάλο μέρος του περιεχομένου κατά του Μπάιντεν αναρτάται από νέους, μη λευκούς φιλελεύθερους με «κοινή ιδεολογία ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ, και συγκεκριμένα ο Τζο Μπάιντεν, θέλουν να σταματήσουν τη ροή του ελεύθερου λόγου και της πληροφορίας, διαπιστώνει η CredoIQ.
Τι δείχνει πρόσφατη δημοσκόπηση
Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση της Morning Consult, τα δύο τρίτα των ψηφοφόρων της Gen Z (67%) δηλώνουν ότι είναι λιγότερο πιθανό να ψηφίσουν τον Μπάιντεν μετά την απόφασή του να υποστηρίξει νομοθεσία για την απαγόρευση του TikTok, ενώ το 46% αναφέρει ότι δεν θα τον ψήφιζε λόγω των χειρισμών του πολέμου στη Γάζα. Επίσης, το 38% στέκεται εναντίον του επειδή έδωσε το «πράσινο» φως για γεωτρήσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου σε ομοσπονδιακές εκτάσεις.
Οι Δημοκρατικοί αγωνίζονται εδώ και καιρό να ανταγωνιστούν τους συντηρητικούς στο διαδίκτυο
Εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου σχολίασε ότι οι αξιωματούχοι της κυβέρνησης «συνεχίζουν να έχουν ουσιαστικές συναντήσεις και συζητήσεις με influencers που έχουν ποικίλες απόψεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που διαφωνούν μαζί μας σε σημαντικά ζητήματα… Θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε τις φωνές τους και να αξιοποιούμε διάφορες πλατφόρμες για να προσεγγίσουμε τους Αμερικανούς που δεν παρακολουθούν στενά τις παραδοσιακές ειδήσεις».
Πάντως, είναι γεγονός πως οι Δημοκρατικοί αγωνίζονται εδώ και καιρό να ανταγωνιστούν τους συντηρητικούς στο διαδίκτυο. Ενώ ο Τραμπ και άλλοι συντηρητικοί απολαμβάνουν την υποστήριξη μιας τεράστιας ομάδας δημιουργών περιεχομένου, οι Δημοκρατικοί ακόμη προσπαθούν να βρουν τα κατάλληλα άτομα που θα προωθήσουν την εκλογική τους ατζέντα.
«Απλώς δεν υπάρχει μια παραδοσιακή δομή επικοινωνίας για τους influencers. Bρίσκονται σε αυτόν τον παράξενο χώρο όπου καταλαμβάνουν την προσοχή των μέσων ενημέρωσης, αλλά δεν είναι o παραδοσιακός Tύπος», σχολιάζει ο δημιουργός πολιτικού περιεχομένου υπέρ του Μπάιντεν, Κιθ Έντουαρντς.
Για να βοηθήσει στην προσέλκυση νέων διαδικτυακών υποστηρικτών, η ομάδα του προέδρου συνεγάζεται με την Village Marketing, μια εταιρεία μάρκετινγκ, η οποία στέλνει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε δημοφιλείς influencers ώστε να γίνουν «επίσημοι συνεργάτες της προεκλογικής εκστρατείας». Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που διστάζουν να πάρουν θέση υπέρ του Μπάιντεν.
«Το 2020 η Γενιά Z έκανε τον Μπάιντεν πρόεδρο των ΗΠΑ. Τώρα όμως πρέπει να κερδίσει αυτή την ψήφο. Δεν θα του τη δώσουμε απλώς επειδή δεν θέλουμε να κερδίσει ο Τραμπ. Το κάναμε αυτό μια φορά. Δεν θα το κάνουμε και δεύτερη», υποστηρίζει ο Χασάν Χαντάιρ με 6,3 εκατομμύρια ακολούθους στο TikTok και 2,8 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube.
Με τη σειρά της, η Ελίζ Τζόσι, που το 2020 έκανε τη δική της εκστρατεία μέσω των social media υπέρ του Δημοκρατικού προέδρου, τώρα δηλώνει ότι οι νέοι έχουν πολλούς λόγους για να μην ψηφίσουν ξανά Μπάιντεν και τονίζει ότι αυτό που την εξοργίζει είναι η αποτυχία του προέδρου να ασχοληθεί με τις ουσιαστικές ανησυχίες της Gen Z.
«Η αντιμετώπιση της πανδημίας αποτελούσε κεντρικό σημείο της εκστρατείας του Μπάιντεν το 2020. Τώρα δεν φαίνεται να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα», επισημαίνει, ενώ κάνει και αυτή ειδική μνεία στην αποτυχία του να διαπραγματευτεί τον τερματισμό της ισραηλινής στρατιωτικής εκστρατείας στον παλαιστινιακό θύλακα.
- Σεισμός ανοιχτά της Κρήτης
- Παναχαϊκή – Καλαμάτα 0-1: Βρήκε τη λύση με Παμλίδη
- Pegasus: Σε δίκη το χακάρισμα του WhatsApp από την ισραηλινή NSO
- Πώς θα αποφύγουμε τα προβλήματα από τη διατροφική κραιπάλη των γιορτών
- Μητσοτάκης: Έρχεται το parco.gov.gr για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στα social
- Χεσούς Νάβας: «Το ποδόσφαιρο είναι η ζωή μου – Υπήρχαν μέρες που δεν μπορούσα να περπατήσω»