PCT: Το σχέδιο για να γίνει ο Πειραιάς «πράσινο» εμπορευματικό λιμάνι
Ο Managing Director Captain Wang Jihang παρουσιάζει στο in το επενδυτικό πρόγραμμα της PCT για τον ενεργειακό και ψηφιακό μετασχηματισμό του λιμανιού του Πειραιά
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Ποια είναι η Κριστίν Καβαλάρι: Τα ριάλιτι, το toy boy και το «πιο καυτό σεξ» με τον Τζέισον Στέιθαμ
- Κουτσουρεμένος ο προϋπολογισμός του «Διατηρώ»
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Σε πλήρη εξέλιξη έχει η PCT, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, ένα εκτεταμένο πρόγραμμα που προωθεί βιώσιμες και με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα επενδύσεις στους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
Ο Managing Director της PCT, Captain Wang Jihang με συνέντευξη του στο in.gr περιγράφει όλες τις δράσεις που αναπτύσσει η εταιρεία επισημαίνοντας τη δέσμευση του για τον ενεργειακό και ψηφιακό μετασχηματισμό του λιμανιού του Πειραιά: «Ο εμπορευματικός λιμένας του Πειραιά εκτός από τους κορυφαίους της Ευρώπης εξελίσσεται και σε ένα από τα πρώτα πράσινα λιμάνια της Γηραιάς Ηπείρου», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά.
Η PCT (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) αναπτύσσει και διαχειρίζεται τις εγκαταστάσεις των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Λιμένα Πειραιά παρέχοντας υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης και αποθήκευσης για εισαγόμενα και εξαγόμενα εμπορευματοκιβώτια, συμπεριλαμβανομένων των φορτίων που χρησιμοποιούν τον Πειραιά μόνον ως ενδιάμεσο σταθμό μεταφοράς (φορτία διαμετακόμισης). «Μέσω ενός εκτεταμένου επενδυτικού προγράμματος το οποίο ξεπερνάει τα 600 εκατομμύρια ευρώ, η PCT κατέταξε τον εμπορευματικό λιμένα του Πειραιά μεταξύ των 4 κορυφαίων της Ευρώπης και 1ο λιμένα στη Μεσόγειο», τονίζει ο Managing Director στο in.gr.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Capt. Wang Jihang:
ΕΡ.: Το 2023 η PCT εκπόνησε την πρώτη έκθεση ESG. Ποιες είναι οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνει για τη βιώσιμη διαχείριση σταθμών εμπορευματοκιβωτίων και λιμενικών υπηρεσιών;
ΑΠ.: Πράγματι, το έτος 2023 η Εταιρεία, προπορευόμενη των υποχρεώσεων που απορρέουν από την κοινοτική νομοθεσία εκπόνησε την πρώτη έκθεση ESG (Περιβάλλον – Κοινωνία – Εταιρική Διακυβέρνηση). Η έκθεση αυτή αποτελεί ορόσημο για την πορεία εξέλιξης του οργανισμού καθώς σηματοδοτεί την πρώτη τεκμηριωμένη δέσμευσή της PCT για τη βιώσιμη διαχείριση σταθμών εμπορευματοκιβωτίων και των λιμενικών υπηρεσιών. Με τη δέσμευση αυτή έμπρακτα πλέον υποστηρίζουμε τη συνολική ενσωμάτωση των πυλώνων ESG στη επιχειρησιακή διαχείριση και γινόμαστε υποστηρικτές της βιώσιμης ανάπτυξης στον κλάδο.
Επενδύσεις για ενεργειακή απόδοση
ΕΡ.: Μιλάμε για τις δράσεις που αφορούν στο περιβάλλον. Υπάρχουν σχέδια για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας ή και για την χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας; Και ποια είναι αυτά;
ΑΠ.: H PCT δίνει μεγάλη έμφαση στη χρήση των ενεργειακών πόρων, επιδεικνύοντας τη δέσμευσή της για περιβαλλοντική ευθύνη και βιωσιμότητα. Η Εταιρεία έχει εφαρμόσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης σε όλο το φάσμα της λειτουργίας της επενδύοντας εκτεταμένα στην ανάπτυξη των υποδομών και του μηχανολογικού εξοπλισμού της με στόχο τη βελτίωση των δεικτών βιωσιμότητας, της παραγωγικής δυνατότητας, την αύξηση της αυτοματοποίησης συγκεκριμένων διαδικασιών και, τελικά, την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Σήμερα η PCT διαθέτει ένα στόλο 30 Quay Cranes (QC) και 22 Rail Mounted Gantry Cranes (RMG), καθώς και 45 Electrified Rubber Tired Gantries (eRTG) όλα πλήρως ηλεκτρικά. Αυτό έχει μειώσει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα του Σταθμού, σηματοδοτώντας τη μετάβαση προς τη φιλοσοφία ενός «πράσινου λιμανιού».
ΕΡ.: Και πώς παρακολουθείτε την κατανάλωση ενέργειας στις δραστηριότητες σας;
ΑΠ.: Στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης το 2022 ολοκληρώθηκε ένα έργο τηλεμετρίας για την παρακολούθηση της κατανάλωσης ενέργειας του εξοπλισμού. Το σύστημα αυτό παρέχει δεδομένα κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας σε πραγματικό χρόνο καθώς και σε μηνιαία βάση για όλο το λιμενικό εξοπλισμό. Η διαθεσιμότητα δεδομένων δίνει στον οργανισμό τη δυνατότητα να καταγράψει την κατανάλωση ενέργειας και να τη συσχετίσει με την παραγωγικότητα των μηχανών. Επιπλέον, η λειτουργική παρακολούθηση συγκεκριμένων εγκαταστάσεων, όπως υποσταθμοί, διευκολύνει τον εντοπισμό δυσλειτουργίας του μηχανήματος και μειώνει τον χρόνο και το κόστος επισκευής. Το 2023, το έργο τηλεμετρίας επεκτάθηκε και ολοκληρώθηκε για την παρακολούθηση κατανάλωσης ενέργειας των κτηριακών εγκαταστάσεων της Εταιρείας συμβάλλοντας έτσι ακόμη περισσότερο στην βελτίωση της ενεργειακής διαχείρισης του οργανισμού.
ΕΡ.: Ο εξηλεκτρισμός των δραστηριοτήτων στο λιμάνι περιλαμβάνεται στα σχέδια σας;
ΑΠ.: Η PCT όλα αυτά τα χρόνια επιδιώκει ενεργά τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του λειτουργικού εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων της, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τη χρήση καυσίμων. Σε επίπεδο εξοπλισμού, η εταιρεία προγραμματίζει εντός του έτους, την προμήθεια 10 πλήρως ηλεκτρικών tractors για την σταδιακή ενδυνάμωση του στόλου με οχήματα φιλικότερα προς το περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα έχει ξεκινήσει και η διαδικασία διαγωνισμού για την προμήθεια τεσσάρων νέων πλήρως ηλεκτρικών eRTGs (Electrified Rubber Tired Gantries) που θα τοποθετηθούν στο αναβαθμισμένο ανατολικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ στο Σταθμό.
Επιπλέον, η εταιρεία έχει ήδη εκπονήσει σχετική μελέτη εγκατάστασης φωτοβολταϊκών πάνελ στις οροφές τεσσάρων μεγάλων κτιρίων της Εταιρείας για την παραγωγή πράσινης ενέργειας από τις εγκαταστάσεις της PCT, και αντίστοιχα μείωση της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας από το δίκτυο. Εξάλλου, το 2022 η Εταιρεία ολοκλήρωσε την εγκατάσταση φωτισμού LED στο κεντρικό κτίριο και στους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, γεγονός που οδήγησε σε μείωση 84% και 73% στην κατανάλωση ενέργειας για φωτισμό αντίστοιχα.
Στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας και της μείωσης του συνολικού ανθρακικού της αποτυπώματος η PCT έχει θέσει άμεση προτεραιότητα τη σύνδεση των εγκαταστάσεών της με το δίκτυο υψηλής τάσης, προγραμματίζοντας επένδυση 9 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή Υποσταθμού Υψηλής Τάσης ο οποίος θα εξυπηρετεί τις ανάγκες που θα προκύπτουν από το πρότυπο ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων (cold ironing). Επιπλέον, το έργο κατασκευής 12 θέσεων για την από ξηράς ηλεκτροδότηση πλοίων στο Σταθμό (Shore Power project), αφορά στο μετασχηματισμό του λιμένα Πειραιά μέσω της κατασκευής και λειτουργίας σύγχρονων ενεργειακών και περιβαλλοντικών υποδομών και ανέρχεται στο ύψος των 39 εκατομμυρίων ευρώ. Το συνολικό αυτό έργο ενισχύει τη δέσμευση του οργανισμού να παρέχει τις καλύτερες και πιο αποδοτικές υπηρεσίες στους πελάτες της, με τρόπο βιώσιμο και υπεύθυνο, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά μας εφόσον εξυπηρετούν την ανάγκη τους για μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Διαχείριση Απορριμμάτων
ΕΡ.: Θα θέλαμε επίσης να μας πείτε για τα σχέδια σας στη διαχείριση των αποβλήτων στο λιμάνι
ΑΠ.: Αναγνωρίζοντας τη σημασία της υπεύθυνης διαχείρισης απορριμμάτων, η PCT έχει εφαρμόσει αυστηρούς ελέγχους στις δραστηριότητές της, με έμφαση στη μείωση, την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση των απορριμμάτων. Η εταιρεία καθοδηγεί επιμελώς τις καθημερινές της δραστηριότητες, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με τις σχετικές κανονιστικές απαιτήσεις για αποτελεσματική διαχείριση απορριμμάτων τα οποία παράγονται τόσο από τον εμπορευματικό σταθμό όσο και από πλοία.
Στο επίκεντρο αυτής της διαδικασίας είναι η κατάλληλη διαλογή στερεών και υγρών αποβλήτων και η ξεχωριστή αποθήκευση επικίνδυνων και μη επικίνδυνων αποβλήτων στις εγκαταστάσεις της PCT, η οποία και διασφαλίζει ότι η ανακύκλωση, η επαναχρησιμοποίηση ή η τελική διάθεση των αποβλήτων πραγματοποιούνται από εταιρείες με πιστοποίηση στη διαχείριση αποβλήτων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.
Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Process Excellence
ΕΡ.: Είναι εφικτός ο ψηφιακός μετασχηματισμός των δραστηριοτήτων ενός λιμανιού; Και ποιες είναι οι δράσεις που έχει αναλάβει η PCT;
ΑΠ.: H διαρκώς επεκτεινόμενη αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας στον εμπορευματικό σταθμό του λιμένα Πειραιά αποτελεί συντελεστή διαρκούς βελτίωσης της λειτουργίας του. Σε συνεργασία με το τμήμα Process Excellence της PCT ενσωματώνονται στο μοντέλο λειτουργίας της Εταιρείας αυτοματοποιημένες και ψηφιοποιημένες εφαρμογές, απλοποιώντας και επιταχύνοντας διαδικασίες, προστατεύοντας τους εργαζομένους, διασφαλίζοντας τις συναλλαγές και μειώνοντας το κόστος και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμένα.
Από το 2010 η PCT ανέπτυξε και αναβαθμίζει διαρκώς την κεντρική εφαρμογή διαχείρισης του Σταθμού (Terminal Operating System – TOS) με κύριους σκοπούς την επιτάχυνση των διαδικασιών, τη μεγιστοποίηση της αξιοποίησης και της απόδοσης των διαθέσιμων πόρων καθώς και την ασφαλή λειτουργία του λιμένα. Στο TOS προστίθενται κατά καιρούς νέες λειτουργίες οι οποίες ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένα επιχειρησιακά ζητούμενα. Τέτοια είναι η μείωση των αποστάσεων που διανύει ένα φορτηγό καθώς και η πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο της κατάστασης των εσωτερικών φορτηγών προκειμένου να προληφθούν ή να αποκατασταθούν τεχνικά ζητήματα, να γίνεται εγκαίρως ο ανεφοδιασμός καυσίμου και να ελέγχεται η ασφαλής κίνηση των οχημάτων στους χώρους εργασίας.
Παράλληλα, τo PCT HPCS είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που σχεδίασε και ανέπτυξε εξ ολοκλήρου το Τμήμα ΙΤ της PCT, και διασυνδέει πολλαπλά μηχανογραφικά συστήματα από πολλούς οργανισμούς που απαρτίζουν τη λιμενική κοινότητα. Με την ψηφιοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών της PCT προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη επιτυγχάνεται αυξημένη ταχύτητα διεκπεραίωσης, άμεση ανταλλαγή πληροφορίας (εξαγωγές, εισαγωγές, μεταφορτώσεις, ενοποιήσεις, επικίνδυνα φορτία και άλλα στατιστικά στοιχεία), ελαχιστοποίηση των σφαλμάτων και ασφάλεια των συναλλαγών. Το PCT HPCS διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην προώθηση βιώσιμων εμπορικών πρακτικών και αποτελεσματικής διακυβέρνησης μέσω βελτιωμένης λειτουργικής διαφάνειας και αποτελεσματικότητας
Το PCT Truck Monitoring System (TMS) είναι μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό, την παρακολούθηση, και τη διαχείριση των εσωτερικών οχημάτων της PCT εντός του σταθμού. Εντός του 2024, η εταιρεία σχεδιάζει να εφαρμόσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα ECO Drive σε ένα καθορισμένο δείγμα φορτηγών εντός του εμπορευματικού σταθμού. Η λειτουργία στοχεύει στην παρακολούθηση της συμπεριφοράς των οδηγών φορτηγών, εντοπίζοντας μη φυσιολογική συμπεριφορά και ειδοποιώντας τον οδηγό για παρέκκλιση από την περιβαλλοντικά υπεύθυνη οδήγηση. Ο απώτερος στόχος είναι η επίτευξη βέλτιστης οδηγικής συμπεριφοράς διασφαλίζοντας παράλληλα τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Ενεργή στήριξη στην τοπική κοινωνία
ΕΡ.: Η βιώσιμη ανάπτυξη συμπεριλαμβάνει και δράσεις για την κοινωνία. Ποιες είναι οι πρωτοβουλίες σας;
ΑΠ.: Με άξονες την Kοινωνική Mέριμνα, την Eκπαίδευση, και το Περιβάλλον, η PCT υλοποιεί από το 2010 ένα πρόγραμμα δράσεων ύψους 600.000 € για την ενίσχυση εκπαιδευτικών και κοινωφελών ιδρυμάτων, μη κερδοσκοπικών οργανώσεων και ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Με την επέκταση των δράσεων τη φετινή χρονιά σε σκοπούς πολιτικής προστασίας, το συνολικό ποσό των δράσεων κοινωνικής υπευθυνότητα αναμένεται να ξεπεράσει τις 775.000€.
Δέσμευση για Βιώσιμη Πρόοδο
ΕΡ.: Ποιες είναι οι κυριότερες επενδύσεις που προγραμματίζετε για να καταστήσετε τον Σ.ΕΜΠΟ σε σταθμό με βιώσιμες δραστηριότητες;
ΑΠ.: Λαμβάνοντας υπόψη το ταχέως μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον καθώς και τα σύνθετα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, η PCT δεσμεύεται να συνεχίσει να αναπτύσσει το μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας. Προς την κατεύθυνση αυτή, στις προτεραιότητες του οργανισμού για το 2024 είναι η δημιουργία ενός αυτοματοποιημένου συστήματος παρακολούθησης και διαχείρισης πληροφοριών βιωσιμότητας που θα βοηθήσει τον οργανισμό να ψηφιοποιήσει τη συλλογή δεδομένων, να αναπτύξει πλήρως προσαρμόσιμους δείκτες για την παρακολούθηση της προόδου της, και να ευθυγραμμιστεί με τα διεθνή πρότυπα βιωσιμότητας. Επιπρόσθετα, ο οργανισμός έχει ήδη ξεκινήσει την εκπόνηση μελέτης μακροπρόθεσμης στρατηγικής απανθρακοποίησης καθώς και την εις βάθος αξιολόγηση της εφοδιαστικής της αλυσίδας. Αμφότερες οι παρεμβάσεις αναμένεται να επιταχύνουν την πρόοδο του οργανισμού στο πεδίο της Βιώσιμης Ανάπτυξης και στην ανάπτυξη του Πειραιά σε κορυφαίο, ανταγωνιστικό εμπορικό κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο.
ΕΡ.: Έχει επηρεάσει το λιμάνι του Πειραιά η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και υπάρχουν ευκαιρίες που μπορεί να αξιοποιήσει η εταιρεία μέσα σε αυτές τις γεωπολιτικές αναταραχές που αντιμετωπίζει η ναυτιλία;
ΑΠ.: Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, δημιουργεί μία συνθήκη που προϋποθέτει τη στενή παρακολούθηση των εξελίξεων αλλά και μία ετοιμότητα επιχειρησιακή ώστε να ανταποκρινόμαστε έγκαιρα και ευέλικτα στις ανάγκες της αγοράς και των πελατών μας. Το επιχειρησιακό μοντέλο του οργανισμού μας, που κυρίως στηρίζεται στις υψηλές επιδόσεις και την αφοσίωση των εργαζομένων μας, έχει αποδείξει και στο παρελθόν πως μπορεί να απορροφήσει τέτοιου είδους κραδασμούς.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις