Ξεχάστε τα φθηνά αυτοκίνητα
Τα μικρά αυτοκίνητα αποτελούν πλέον είδος προς εξαφάνιση, θύματα των νέων τεχνολογιών και προδιαγραφών που εκτοξεύουν το κόστος κατασκευής τους
Είναι πλέον εμφανής η εικόνα στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, αλλά και στην γκάμα τους, ότι χρόνο με τον χρόνο εκλείπουν τα μικρά αυτοκίνητα, τα αυτοκίνητα πόλης, τα οποία ιδίως στη χώρα μας αποτελούσαν λόγω των προσιτών τιμών τους ανάρπαστες προτάσεις προς τους υποψήφιους αγοραστές, κυρίως τους νέους οδηγούς ή όσους ήθελαν μια σφήνα πόλης.
Σήμερα τα μικρά αυτοκίνητα δείχνουν να είναι τα πρώτα… θύματα των νέων αυστηρών κανονισμών στις προδιαγραφές ρύπων αλλά και ασφαλείας, οι οποίοι επιτάσσουν στάνταρ συστήματα υποβοήθησης και νέες τεχνολογίες, που αναγκαστικά εκτοξεύουν το κόστος κατασκευής.
Το τελευταίο φαίνεται ότι πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες αδυνατούν να το καλύψουν, ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν τα μικρά μοντέλα τους σε προσιτές τιμές. Αποτέλεσμα οι περισσότερες φίρμες να τα βγάζουν από την γκάμα τους και πλέον η ηλεκτροκίνηση δείχνει να είναι το επόμενο βήμα, που ίσως να αντικαταστήσει αυτά τα μοντέλα. Σημαντικά μοντέλα όπως είναι το VW UP, το Toyota Aygo, το Peugeot 108, το Citroen C1 και άλλα μοντέλα, μεγάλων κατασκευαστών, πλέον έχουν «εξαφανιστεί» από τον χάρτη των εταιρειών, με τους αγοραστές να ζουν με το όνειρο των τελευταίων προτάσεων που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Παράδειγμα των μοντέλων που βγαίνουν σε συνταξιοδότηση είναι αυτό που συνέβη πέρυσι, όπου την περίοδο που γιόρταζε τα 50 χρόνια του θρυλικού της Fiesta η Ford ανακοίνωσε με αθόρυβο τρόπο το τέλος της παραγωγής του. Η είδηση αποτελεί άλλο ένα τρανταχτό παράδειγμα ότι το δημοφιλές σουπερμίνι δεν θα μπορούσε πλέον να σταθεί απέναντι στον ισχυρό ηλεκτρικό ανταγωνισμό που έρχεται να τα αντικαταστήσει. «Θα παρουσιάσουμε τρία νέα συναρπαστικά ηλεκτρικά επιβατικά μέχρι το 2024» είχε αναφέρει η Ford πέρυσι.
Αν μάλιστα γυρίσουμε 15 χρόνια πίσω, στις βιτρίνες των ελληνικών αντιπροσωπειών υπήρχαν μοντέλα πόλης με πρακτικούς χώρους, όπως το Chevrolet Spark που κόστιζε 8.500 ευρώ, ενώ το Citroen C1 ξεκινούσε από 9.000 ευρώ. Συνολικά, την περίοδο 2008-2009 τα μικρά μοντέλα κόστιζαν από 8.000 έως και 10.000 ευρώ στις βασικές τους εκδόσεις. Πλέον οι αγοραστές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια διαπιστώνουν μήνα με τον μήνα μια ορατή τιμολογιακή αύξηση στους καταλόγους των αντιπροσωπειών που τους αναγκάζουν να βγάζουν το κομπιουτεράκι από την τσέπη τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον δεν υπάρχει, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ούτε ένα μοντέλο της λεγόμενης κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων που κόστιζαν στο όριο των 10.000 ευρώ. Πλέον τα πιο προσιτά νέα μοντέλα, που είναι μετρημένα στα δάχτυλα, κοστίζουν πάνω από 15.000 ευρώ, για προτάσεις που προέρχονται από 4-5 φίρμες. Και όλα αυτά τη στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες πασχίζουν να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τη δημιουργία μικρότερων και πιο προσιτών.
Οι τιμές των ΙΧ θα συνεχίσουν να αυξάνονται
Και όπως φαίνεται, η αύξηση στις τιμές των αυτοκινήτων θα συνεχίσει να κυριαρχεί, με τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές να διαπιστώνουν ότι η απόκτηση αυτοκινήτου γίνεται και πάλι όνειρο θερινής νυκτός. Είναι χαρακτηριστικό ότι από την περίοδο της πανδημίας, αλλά και τον πόλεμο στην Ουκρανία, η αύξηση των πρώτων υλών έχει επιφέρει σημαντική αύξηση σε όλα τα αυτοκίνητα από 20% έως 30%. Ενώ οι νέες προδιαγραφές ασφαλείας, ελέω των πέντε αστέρων που θέλουν να αποκτήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τα μοντέλα τους στα crash tests, προσθέτουν μερικές χιλιάδες ευρώ στα νέα μοντέλα, με τη… νύφη να την πληρώνουν οι μικρές προτάσεις που πλέον φλερτάρουν με τα 20.000 ευρώ!
Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ