Τεχνολογία και δεδομένα στην υπηρεσία της μόδας – Data But Make Ιt fashion για τις… πραγματικές τάσεις
Δημιουργός μία 26χρονη - Οι τάσεις της μόδας ως αντανάκλαση κοινωνικών και οικονομικών φαινομένων και οι χρόνοι φόρτωσης ιστοσελίδων μεγάλων luxury brands
Σε μια εποχή όπου τα runway shows, οι νέες συλλογές και οι συνεργασίες πολυτελών brands κυριαρχούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η πρόβλεψη των τάσεων μόδας αλλά και ομορφιάς γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκη. Η Madé Lapuerta, δημιουργός του λογαριασμού Data But Make It Fashion, προσπαθεί να προσφέρει μια διαφορετική προσέγγιση στον χώρο της μόδας. Με πάνω από 336k ακολούθους στο Instagram και σχεδόν 200.000 στο TikTok, χρησιμοποιεί δεδομένα και στατιστικές για να αναλύσει και να προβλέψει τις τάσεις.
Η Lapuerta ξεκίνησε το εγχείρημά της το 2019, εμπνευσμένη από το ντοκιμαντέρ για τη ζωή του Alexander McQueen. Ως επιστήμονας δεδομένων, αποφάσισε να συνδυάσει τις γνώσεις της στην επιστήμη των υπολογιστών με το πάθος της για τη μόδα. Χρησιμοποιώντας μοντέλα αναγνώρισης εικόνων, άρχισε να αναλύει φωτογραφίες από τις πασαρέλες για να εντοπίσει επαναλαμβανόμενες σιλουέτες, χρώματα και μοτίβα.
Σήμερα, η 26χρονη δημιουργός διεξάγει μελέτες για διάφορα θέματα της μόδας, όπως οι εμφανίσεις της Taylor Swift, οι τάσεις της μόδας ως αντανάκλαση κοινωνικών και οικονομικών φαινομένων και οι χρόνοι φόρτωσης ιστοσελίδων μεγάλων luxury brands. Τα ευρήματά της παρουσιάζονται με τον πιο έξυπνο και fun τρόπο που θα μπορούσαν, με τη μορφή memes, γραφημάτων και βίντεο, που καθιστούν τις τάσεις ξεκάθαρες και κατανοητές για το κοινό της.
Η μέθοδος ανάλυσής της περιλαμβάνει την αναγνώριση εικόνων και τη χειροκίνητη προσθήκη ετικετών σε κώδικα, με τη βοήθεια μοντέλων AI που ανέπτυξε η ίδια. Η Lapuerta, απόφοιτη της σχολής μηχανικών του Χάρβαρντ, έχει καταφέρει να φέρει μια αντικειμενική και επιστημονική προσέγγιση στον κόσμο της μόδας. Πολλά είναι πλέον τα media που εμπιστεύονται απόλυτα τα εκάστοτε ευρήματα της δημοσιεύοντας τα στους ιστοτόπους και τις πλατφόρμες τους και αναλύοντας τα περαιτέρω. Την ίδια στιγμή η Lapuerta έχει ήδη μερικές σημαντικές συνργασίες με fashion brands όπως το Asos.
Σε έναν χώρο όπου οι υποκειμενικές αντιλήψεις και οι διαφορετικές φωνές επικρατούν, το Data But Make It Fashion προσφέρει μια αντικειμενική ματιά στις τάσεις, βοηθώντας να ξεκαθαριστεί το τοπίο της μόδας. Αντί να βασίζεται αποκλειστικά σε εικόνες και εντυπώσεις, η Lapuerta χρησιμοποιεί δεδομένα για να αναδείξει τις πραγματικές τάσεις, δημιουργώντας ένα νέο πρότυπο για την ανάλυση της μόδας. Με τη δουλειά της, αποδεικνύει ότι η μόδα μπορεί να είναι τόσο καλλιτεχνική όσο και επιστημονική, γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ στυλ και στατιστικής.
Πηγή: Grace
- ΣΥΡΙΖΑ: Να παραμείνει αρραγής και μετά τις κάλπες
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής
- Ενημερώσεις για τη διαβίβαση προσωπικών δεδομένων στο πλαίσιο μεταβίβασης απαιτήσεων
- O Γιάννης κάνει «όργια» και… ρεκόρ δεκαετίας (vid)
- COP29: Με ανάμεικτα συναισθήματα υποδέχτηκε ο γγ του ΟΗΕ τη συμφωνία
- Ενδοοικογενειακή βία: Πάνω από 15.000 γυναίκες έχουν πέσει θύματα το πρώτο δεκάμηνο του 2024