Αυτοκίνητο: Το 2030 ένα στα τρία οχήματα θα είναι Made in China
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας προκαλεί πονοκέφαλο και αυξανόμενη ανησυχία στις παραδοσιακές βιομηχανίες της Δύσης
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας αναμένεται να συνεχίσει να επεκτείνεται με γρήγορους ρυθμούς εκτός της πατρίδας της για να επιτύχει το 33% του παγκόσμιου μεριδίου της αγοράς αυτοκινήτου έως το 2030, σύμφωνα με μια νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από την εταιρεία συμβούλων AlixPartners.
Μεγάλο μέρος της ανάπτυξης, από το προβλεπόμενο μερίδιο αγοράς 21% φέτος, αναμένεται να προέλθει εκτός Κίνας. Οι πωλήσεις εκτός Κίνας αναμένεται να αυξηθούν από 3 εκατομμύρια φέτος σε 9 εκατομμύρια έως το 2030, αύξηση από 3% σε 13% μερίδιο αγοράς μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Η ταχεία επέκταση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών προκαλεί πονοκέφαλο και αυξανόμενη ανησυχία για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και τους πολιτικούς παγκοσμίως. Πολλοί φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποτιμώντας τα μοντέλα εγχώριας παραγωγής, ειδικά τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Η AlixPartners αναμένει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας και οι μάρκες της θα αναπτυχθούν σε όλες τις αγορές παγκοσμίως. Ωστόσο, η εταιρεία αναμένει πολύ μικρότερη επέκταση στην Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, όπου τα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων είναι πιο αυστηρά και έχει ανακοινωθεί δασμός 100% στα εισαγόμενα κινεζικά EV.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχει φέρει τα πάνω – κάτω στην αγορά
«Η Κίνα και η αυτοκινητοβιομηχανία της έχει αναστατώσει τοπν κλάδο – είναι ικανή να δημιουργήσει απαραίτητα οχήματα που είναι πιο γρήγορα στην αγορά, φθηνότερα στην αγορά, προηγμένα στην τεχνολογία και το σχεδιασμό και πιο αποτελεσματικά στην κατασκευή», δήλωσε ο Mark Wakefield, ειδικός αναλυτής στον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας και βιομηχανικής πρακτική στην AlixPartners.
Στη Βόρεια Αμερική, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπεται να επιτύχουν μερίδιο αγοράς μόλις 3%, κυρίως στο Μεξικό, όπου ένα στα πέντε οχήματα αναμένεται να είναι κινεζικής μάρκας έως το 2030. Στις περισσότερες άλλες μεγάλες περιοχές του κόσμου, η AlixPartners αναφέρει ότι το μερίδιο των κινεζικών οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αναπτυχθούν εκθετικά. Αυτές οι περιοχές περιλαμβάνουν την Κεντρική και Νότια Αμερική, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Οι κινεζικές μάρκες οχημάτων που κυκλοφορούν στην Κίνα αναμένεται επίσης να αυξηθούν από το 59% στο 72% όσον φορά στο μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με την AlixPartners. Παλιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors έχουν χάσει σημαντικό έδαφος στην Κίνα τα τελευταία χρόνια εν μέσω της ταχείας ανόδου της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας και εταιρειών όπως η BYD, η Geely και η Nio.
Πλεονεκτήματα χαμηλότερου κόστους, γρηγορότερου σχεδιασμού ηλεκτροκίνητων και εργοστάσια στις πόλεις με τις μεγαλύτερες πωλήσεις
Στην Ευρώπη, όπου οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων αναμένεται να διπλασιαστεί από 6% σε 12% έως το 2030, σύμφωνα με την AlixPartners.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και οι μάρκες της επεκτείνονται επειδή έχουν πλεονεκτήματα κόστους: Τοπικές στρατηγικές παραγωγής που θα ενεργοποιήσουν μια στρατηγική “κατασκευής εκεί όπου πουλάς” σε αγορές εκτός Κίνας· και οχήματα υψηλής τεχνολογίας που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών για σχεδιασμό και φρεσκάδα, σύμφωνα με την έκθεση.
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αναμένουν να συνεχίσουν να λειτουργούν σύμφωνα με τις αρχές «business-as-usual» αντιμετωπίζουν κάτι περισσότερο από ένα άσχημο ξύπνημα – οδεύουν προς την απαξίωση», δήλωσε ο Andrew Bergbaum, κορυφαίο στέλεχος στην AlixPartners.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτροκίνητων οχημάτων δημιουργούν νέα προϊόντα στο μισό χρόνο από τις παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανίες (40 μήνες έναντι 20 μηνών), κυρίως σχεδιάζοντας και τεστάροντας, ώστε να πληρούν επαρκώς τα πρότυπα. Έχουν επίσης πλεονέκτημα κόστους 35% “Made-in-China”.
Ο Wakefield επισήμανε ότι προκειμένου οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταγωνιστούν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, πρέπει να επανεξετάσουν τις διαδικασίες επιχειρηματικής ανάπτυξης και τον ρυθμό ανάπτυξης των οχημάτων τους.
Πηγή: ot.gr
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS;
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου