Οι καταγγελίες της ΠΝΟ για το KNOSSOS PALACE και οι ανησυχίες για την κατάσταση στην ακτοπλοΐα
Υπερωρίες που δεν έχουν καταβληθεί και υποστελέχωση των πλοίων – Τι αναφέρει η ΠΝΟ, τι λένε συνδικαλιστές
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Σοβαρά ερωτήματα και ανησυχίες δημιουργεί η κατάσταση που επικρατεί στα πλοία της MINOAN LINES, «KNOSSOS PALACE» και «FESTOS PALACE».
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε ανοιχτή καταγγελία της με ημερομηνία 19 Ιουνίου 2024 καταγγέλλει τις Μινωικές Γραμμές του Ομίλου Γκριμάλντι, για «όργιο εργοδοτικής παραβατικότητας».
Η καταγγελία της ΠΝΟ
Σύμφωνα με την καταγγελία σε κοινό έλεγχο στο πλοίο «KNOSSOS PALACE» της MINOAN LINES, στον οποίο συμμετείχαν το Ειδικό Τμήμα Ελέγχου της ΠΝΟ, εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΑΘΕΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ και στελέχη της Ναυτολογίας Πειραιά «διαπιστώθηκε ότι το σύνολο των μελών του ξενοδοχειακού προσωπικού και το σύνολο των Αξιωματικών Γέφυρας εργάζονται καθημερινά τουλάχιστον τρεις ώρες υπερωριακά, τις οποίες και δεν αμείβονται».
Εκτός από τα δρομολόγια και εκδηλώσεις
Επισημαίνεται δε ότι «το πραγματικά πρωτοφανές εύρημα του συγκεκριμένου ελέγχου είναι το γεγονός ότι το παραπάνω πλοίο που είναι συνεχώς τακτικά δρομολογημένο λειτουργεί και ως χώρος εκδηλώσεων και δεξιώσεων όταν βρίσκεται στον λιμένα του Πειραιά ενάντια στην ίδια την άδεια λειτουργίας του !!!».
Η ΠΝΟ δε, διαπίστωσε ότι «πέντε μέλη πληρώματος του πλοίου «FESTOS PALACE» της συγκεκριμένης εταιρείας την 1η Ιουνίου 2024 αντί να λάβουν τη δικαιούμενη – και απαραίτητη για την επαρκή ανάπαυση του πληρώματος ειδικά την περίοδο του θέρους με τις αυξημένες δρομολογιακές απαιτήσεις – διανυκτέρευσή τους αναγκάστηκαν να εργαστούν στο πλοίο «KNOSSOS PALACE» σε εκδήλωση που διοργανώθηκε σε αυτό».
Απαίτηση για έρευνα και καταβολή δεδουλευμένων
Απαίτηση της ΠΝΟ είναι « να διερευνηθεί από τα αρμόδια Λιμενικά όργανα ποιος έδωσε τη συγκεκριμένη εντολή από την πλοιοκτήτρια εταιρεία για την ανεπίτρεπτη παραπάνω μεταφορά των μελών του πληρώματος από άλλο πλοίο της ίδιας εταιρείας και μάλιστα κατά τη διάρκεια της δικαιούμενης διανυκτέρευσης τους ενάντια στην MLC και ειδικά στις διατάξεις της που αφορούν τις περιόδους ανάπαυσης των μελών του πληρώματος».
Απαιτεί ακόμα «άμεση καταβολή των δεδουλευμένων υπερωριών για τον μήνα Μάιο και άμεσο τερματισμό των απαράδεκτων πρακτικών της διεξαγωγής εκδηλώσεων και δεξιώσεων στο πλοίο και μάλιστα με μεταφορά ναυτικών από πλοίο σε πλοίο και την απαρέγκλιτη εφαρμογή των ΣΣΕ και του συνόλου της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας».
Ένα πρόβλημα διαρκείας
Την ίδια στιγμή πηγές από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις τονίζουν ότι δεν πρόκειται για ένα νέο πρόβλημα, αλλά μία κατάσταση που χρονίζει και αφορά τόσο το KNOSSOS PALACE όσο και το FESTOS PALACE.
Όπως ανέφεραν πηγές με γνώση των εξελίξεων στο in, υπάρχει καταστρατήγηση των συμβάσεων και παραβάσεις, καθώς και καθυστερήσεις στις πληρωμές των υπερωριών και στα δύο πλοία. Σημειώνουν δε ότι στο δρομολόγιο προς Κρήτη μπήκε ως σταθμός η Μήλος προκειμένου οι Μινωικές Γραμμές να εξαιρεθούν από την υποχρέωση καταβολής τέλους στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών.
Η μεγάλη εικόνα
Για τους συνδικαλιστές ωστόσο η μεγάλη εικόνα δεν περιορίζεται μόνο στις ώρες των υπερωριών που χρωστάει η εταιρεία στους εργαζόμενους.
Όπως λένε υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος τόσο για τους ίδιους τους εργαζόμενους όσο και για τους επιβάτες αφού η νομοθεσία επιτρέπει οι οργανικές θέσεις των πλοίων να είναι μειωμένες και το καράβι είναι επί της ουσίας υποστελεχωμένο, καθώς λιγότεροι εργαζόμενοι επιβαρύνονται με περισσότερες ώρες εργασίας και μειώνονται οι ώρες ξεκούρασης τους. Και αυτό δεν αφορά φυσικά μόνο τις Μινωικές Γραμμές.
Εργαζόμενοι και στα δύο πλοία σημειώνουν δε ότι και ο ενδιάμεσος σταθμός στη Μήλο έχει σαν αποτέλεσμα να μην τηρούνται τα ωράρια ανάπαυσης των ναυτεργατών.
Οι προβλέψεις για το 2024 δε, είναι ότι η πληρότητα στα δρομολόγια θα σπάσει κάθε ρεκόρ.
Αναμένεται η έκθεση του Υπουργείου
Βάσει των αποδεικτικών στοιχείων που βρήκε, το μικτό κλιμάκιο της ΠΝΟ διαπιστώνει τις παραβάσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες την Παρασκευή αναμένεται η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, να έχει τεκμηριώσει έκθεση για τις καταγγελίες που έχει διατυπώσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για μη καταβολή υπερωριών στο πλήρωμα του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Κνωσσός Παλλάς» που εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς, Μήλος, Ηράκλειο.
Παλαιότερες καταγγελίες
Αξίζει να σημειωθεί ότι καταγγελίες υπήρξαν και στο παρελθόν (2023) για τα πλοία που πραγματοποιούν εξπρές δρομολόγια προς την Κρήτη προκειμένου να καταβάλουν την αμοιβή για τα εξπρές δρομολόγια στους εργαζόμενους.
Πέραν του KNOSSOS PALACE, η ΠΕΜΕΝ διαπίστωνε και τον Ιούνιο του 2023 «σοβαρό πρόβλημα στις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών, προκύπτει στα δρομολόγια του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΚΥΔΩΝ ΠΑΛΑΣ» της ναυτιλιακής εταιρείας «ΜΙΝΟΑΝ LINES SHIPPING S.A»».
Τόνιζε δε στην ίδια ανακοίνωση ότι «οι ανωτέρω συνθήκες εργασίας με τα εξαντλητικά δρομολόγια, τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους στην ασφάλεια και προστασία της ζωής των ναυτεργατών, των επιβαινόντων».
Το πρόβλημα δεν περιορίζεται στις Μινωικές Γραμμές
Οι συνδικαλιστές υπογραμμίζουν ωστόσο ότι δεν είναι μόνο ο όμιλος Γκριμάλντι και οι Μινωικες αλλά τα προβλήματα είναι σε όλο τον κλάδο.
Κρούουν δε τον κώδωνα του κινδύνου, όχι μόνο για τις Μινωικές Γραμμές, αλλά για την κατάσταση που επικρατεί γενικότερα στην ακτοπλοΐα ότι θα μπορούσαμε να δούμε ένα δυστύχημα «τύπου Τεμπών».
Τα σωματεία όπως τονίζουν οι συνδικαλιστές καλούνται να αγωνίζονται για τα αυτονόητα αφού δεν τηρούνται ούτε τα ελάχιστα που προβλέπουν οι συμβάσεις εργασίας.
Υπογραμμίζουν ακόμα ότι με δεδομένο ότι οι οργανικές συνθέσεις δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, ενώ από 1 Νοέμβρη μέχρι 30 Απρίλη μειώνουν κατά 60% τα πληρώματα των γενικών υπηρεσιών, δημιουργούνται σοβαρά ζητήματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας.
Για τα σωματεία δε η πολιτική ηγεσία είναι «συνένοχη».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις