Μέχρι τον 16ο αιώνα στο ίδιο σημείο δεν υπήρχε τίποτα που να θυμίζει το σημερινό Τόκιο. Σήμερα είναι μία από τις μεγαλύτερες, πολυπλοκότερες έως και χαοτικές αλλά σίγουρα διασημότερες εμπορικές περιοχές στον κόσμο.
Στην ουσία, κάνουμε λόγο για μια συνοικία γεμάτη με λεωφόρους και πεζόδρομους αλλά και μια συγκεκριμένη περιοχή, μια γειτονιά με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση δυτικών καταστημάτων στο Τόκιο γεμάτη με μπουτίκ αλλά και φαντασμαγορικά mall που λογαριάζονται μάλλον περισσότερο για αξιοθέατα.
Ginza Six
Ένα από τα πιο ξακουστά είναι και το εμπορικό κέντρο Ginza Six που άνοιξε τις πόρτες του το 2017. Εκτείνεται σε ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο, καταλαμβάνει πάνω από 45 χιλιάδες τ.μ. και φιλοξενεί 241 καταστήματα και εστιατόρια. Ο Iάπωνας Υoshio Taniguchi που ανέλαβε την αρχιτεκτονική του είναι ο ίδιος που επανασχεδίασε το ΜοΜΑ. Το εξωτερικό του κτιρίου φιλοξενεί έξι οίκους πολυτελείας – Dior, Céline, Saint Laurent, Van Cleef & Arpels, Valentino και Fendi – ο καθένας εκ των οποίων ανέλαβε και διαμόρφωσε την δική του ατομική πρόσοψη.
Η έμπνευση της συγκεκριμένης λογικής αφορμάται από τα λεγόμενα noren, τα παραδοσιακά ιαπωνικά υφασμάτινα διαχωριστικά χώρου με αποτέλεσμα, η πρόσοψη του κτιρίου να αποτελεί τελικά μια δημιουργική ανασύνθεση των οπτικών και της αισθητικής του κάθε brand για τα noren.
Το εσωτερικό, σχεδιασμένο από τον Gwenael Nicolas, ιδρυτή του Curiosity. Για να δημιουργήσει μια προσιτή και ζεστή αίσθηση, ο Γάλλος σχεδιαστής εμπνεύστηκε την κάτοψη του χώρου από τα παλιά σοκάκια της Γκίνζα και του Κιότο, και σχεδίασε τον φωτισμό έχοντας στο νου του τα χάρτινα φανάρια και τις παραδοσιακές συρόμενες πόρτες από χαρτί shoji.
Επίσης καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας από φημισμένους σύγχρονους καλλιτέχνες όπως οι Υayoi Kusama και Daniel Buren, και το εντυπωσιακό αίθριο με οροφή διακοσμημένη με το παραδοσιακό μοτίβο φύλλων κάνναβης είναι μερικά από τα στοιχεία που μετατρέπουν το mall σε ένα πραγματικό αξιοθέατο.
Πέρα από τα 5 του επίπεδα γεμάτα με διεθνή luxury brands υπάρχει το food hall του υπογείου, επιπλέον εστιατόρια και βιβλιοπωλεία, ενώ η ταράτσα φιλοξενεί έναν κήπο 4.000 τ.μ. – τον μεγαλύτερο της περιοχής.
Για βόλτα και ψώνια στη Γκίνζα
Περίτεχνες, καλαίσθητες ακόμα και φουτουριστικές βιτρίνες στη γειτονιά που βρίθει από flaghip stores. Ο ανταγωνισμός της βιτρίνας είναι κάτι το σχεδόν απτό.
Ένα χαρακτηριστικό τοπόσημο είναι το αρ ντεκό κτίριο με το περίφημο ρολόι στην κορυφή του πολυκαταστήματος Wako που κτίστηκε το 1932, και ο κυματοειδής ουρανοξύστης DeBeers Ginza, εμπνευσμένος από τα σχήματα του aurora borealis ενώ άλλα δημοφιλή αξιοθέατα είναι και η μεγαλύτερη στον κόσμο ψαραγορά η επονομαζόμενη Τsukiji , το θέατρο Kabukiza και το ιστορικό χαρτοπωλείο Ιtoya που λειτουργεί από το 1904.
Για το souvenir
Για τα σουβενίρ με έντονο το χαρακτήρα του τόπου από όπου αγοράστηκαν και ταυτόχρονα για σουβενίρ με πολυπολιτισμικό χαρακτήρα υπάρχει και το πρόσφατα ανακαινισμένο κατάστημα Loft Ginza.
Το Loft Ginza διαθέτει πέντε ορόφους γεμάτους με curiosities, από τις παραδοσιακές κούκλες των ευχών daruma, μέχρι τις υφασμάτινες μολυβοθήκες της Delde και τα power bank της Cheero που απεικονίζουν χαρακτήρες anime ενώ δεν λείπουν φυσικά και τα αγαπημένα της χώρας ρομπότ, αυτ’η τη φορά από χαρτόκουτα Danboard.
Και για το – ακριβό- lunch break
Η Γκίνζα αριθμεί τουλάχιστον έξι εστιατόρια με αστέρι Michelin, με πιάτα που έχουν πρωταγωνιστές τα ωμά sashimi, τα καβούρια και άλλα θαλασσινά με μενού που ορισμένες φορές ξεκινούν από τα 250 ευρώ.
*Πηγή: Diakopes.gr