«Ημέρες κεραυνού» στην φόρτιση δια χειρός Nyobolt
Η βρετανική εταιρεία τεχνολογιών φόρτισης και μπαταριών EV υπόσχεται φόρτιση για μπαταρία 35 KWh σε χρόνο μικρότερο των πέντε λεπτών
Η βρετανική Nyobolt δημοσιοποίησε περισσότερες λεπτομέρειες για το ηλεκτρικό sportscar που εξελίσσει με στόχο να διαφημίσει την τεχνολογία μπαταριών της, κάνοντας μια αποκάλυψη που φιλοδοξεί να φέρει την επανάσταση στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα EV και κυρίως τους χρόνους φόρτισής τους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις συστάσεις της Nyobolt, το δοκιμαστικό πρωτότυπο ηλεκτρικό sportscar που οι Βρετανοί χρησιμοποιούν ως πειραματικό για την τεχνολογία μπαταριών, θα προσφέρει τη δυνατότητα επαναφόρτισης των συστοιχιών με τις οποίες εφοδιάζεται σε χρόνο μικρότερο των πέντε λεπτών για την αναπλήρωση της ενέργειας από 10 έως 80%.
Για την ακρίβεια, το πρωτότυπο EV των Βρετανών ολοκλήρωσε ένα κύκλο φόρτισης έως το 80% σε μόλις τέσσερα λεπτά και 37 δευτερόλεπτα με την συνδρομή ταχυφορτιστή ισχύος 350 kW.
Παρά τα φαινόμενα, εξίσου θεαματική προδιαγράφεται και η αντοχή της μπαταρίας στον χρόνο καθώς, βάσει έρευνας που πιστοποιείται και από ανεξάρτητη αρχή, η επίμαχη μπαταρία μπορεί να αντεπεξέλθει σε έως και 4.000 κύκλους φόρτισης χωρίς σημαντικές απώλειες στην απόδοσή της καθώς μετά την ολοκλήρωση του παραπάνω αριθμού φορτίσεων-εκφορτίσεων η μπαταρία εκτιμάται ότι διατηρεί το 80% της απόδοσής της. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι για όλους τους προφανείς λόγους η μέγιστη ισχύς φόρτισης (500Α) εφαρμόζεται για ένα μικρό χρονικό διάστημα τεσσάρων λεπτών.
«Ο προγραμματισμός του συστήματος φόρτισης μπορεί να διατηρήσει αυτά τα επίπεδα ροής ενέργειας για ένα μικρό ποσοστό του χρόνου φόρτισης. Οι συστοιχίες μειωμένης αντίστασης μπορούν να διασφαλίσουν την βιωσιμότητα και να επεκτείνουν την διάρκεια ζωής της μπαταρίας για σχεδόν ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα» δήλωσε χαρακτηριστικά ένας εκ των ιδρυτών της Nyobolt, Dr. Sai Shivareddy.
Για όσους ήδη αναρωτιούνται «πού βρίσκεται η παγίδα», εν μέρει η παραπάνω ταχύτητα αποδίδεται στην μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας καθώς πρόκειται για συστοιχίες μόλις 35 kWh, έναν αριθμό που σπανίως στις ημέρες μας συναντάμε ακόμα και σε ηλεκτρικό city car. Στην περίπτωση πάντως του πρωτότυπο sportscar της Nyobolt, αυτή υπόσχεται αυτονομία 250 χλμ.
Όπως και να έχει ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για sportscar με την βρετανική φίρμα να προκρίνει το χαμηλό βάρος έναντι μιας μεγάλης μπαταρίας και μεγαλύτερης αυτονομίας καθώς το ουσιώδες για τους Βρετανούς είναι ένα ευέλικτο και δυναμικό σύνολο που να δημιουργεί μια έντονη αίσθηση συμμετοχικότητας στον οδηγό.
«Επιθυμία μας είναι να επαναφέρουμε τον παράγοντα διασκέδαση στην κατηγορία μιας και αυτή φαίνεται να έχει παραγκωνιστεί από την τεχνολογία των μπαταριών» δήλωσε ο Shane Daniels επικεφαλής του τομέα εξέλιξης μπαταριών της Nyobolt. Για του λόγου το ακριβές, το βάρος του EV της Nyobolt διαμορφώνεται σε μόλις 1.246 κιλά.
Σε ό,τι αφορά την παραγωγή των επίμαχων μπαταριών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο στόχος της Nyobolt είναι να ξεκινήσει να κατασκευάζει 1.000 μπαταρίες ετησίως από το 2025. Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό sportscar που βασίζεται σε ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο της Lotus Elise, προς το παρόν δεν υπάρχει πρόβλεψη για την ευρεία παραγωγή του αν και αυτή δεν θα πρέπει να αποκλειστεί εντελώς αν και οι αριθμοί προδιαγράφονται εξαιρετικά περιορισμένη.
- Πολάκης: Πρέπει να προχωρήσουμε ενωμένοι
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ
- «Τρελάθηκε» με τον Ελ Κααμπί ο Μπαρτζώκας – Αποθέωσε τον Μαροκινό (vid)
- Απογοητευμένος ο Ηλιόπουλος: «Το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του»
- Ελ Κααμπί: «Ευχαριστώ τον κόσμο – Είμαστε μια οικογένεια»
- Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Θέλω να συγχαρώ τον Σωκράτη Φάμελλο, θα είμαι δίπλα του, λέει ο Νίκος Φαραντούρης