Θερινές εκπτώσεις: Έναρξη από τη Δευτέρα 8 Ιούλιου – Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα;
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος οι θερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τη 31η Αυγούστου
Ξεκινούν τη Δευτέρα 8 Ιουλίου οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως και το Σάββατο, 31 Αυγούστου.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή μετά την έναρξη των εκπτώσεων, δηλαδή στις 14 Ιουλίου.
Το πλαίσιο ωραρίου για την συγκεκριμένη Κυριακή είναι από 11π.μ. έως 8μ.μ. και ο Εμπορικός Σύλλογος προτείνει τη λειτουργία των καταστημάτων από είναι από τις 11π.μ. έως τις 6μ.μ.
Θερινές εκπτώσεις: Τι πρέπει να προσέξει ο έμπορος
Ο Σύλλογος υπενθυμίζει ότι σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Συμπληρωματικά να χρησιμοποιείται ποσοστό π.χ. «20% έκπτωση».
Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Θερινές εκπτώσεις: Πότε επιβάλλεται πρόστιμο
Πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ.
Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.
Θερινές εκπτώσεις: Τι πρέπει να προσέξει ο καταναλωτής
Όπως και σε κάθε περίοδο εκπτώσεων, έτσι και στην θερινή, οι καταναλωτές πρέπει να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή.
Πιο συγκεκριμένα, είναι σημαντικό να έχετε κατά νου τα ακόλουθα:
- Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
- Στην περίπτωση που παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% των πωλούμενων ειδών, επιβάλλεται η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης.
- Εάν υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού.
- Ο τρόπος υπολογισμού και προβολής της μειωμένης τιμής θα πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
Μην ξεχνάτε την απόδειξη
- Ως καταναλωτές θα πρέπει να ζητάτε απόδειξη. Εκτός της φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι κρίσιμη για την επιστροφή των χρημάτων ή την αλλαγή και την αντικατάσταση του προϊόντος.
- Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δείξετε και στον διαχωρισμό των προσφορών από τις εκπτώσεις. Πιο συγκεκριμένα, οι καταστηματάρχες υποχρεούνται να έχουν αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι πραγματοποιούνται προσφορές και στα προϊόντα θα πρέπει να αναγράφεται ξεκάθαρα η αρχική τιμή και η τελική τιμή προσφοράς.
- Πρόστιμα σε ΑΕΚ, Άρη και Μαρούσι από τον Αθλητικό Δικαστή του ΕΣΑΚΕ
- Γιατί οι νέεοι άνδρες «κουβάλησαν» τον Τραμπ
- Grammy 2025: Ανακοινώθηκαν οι φετινές υποψηφιότητες – Έσπασε κάθε ρεκόρ η Μπιγιονσέ
- Megasports: Θα μιλήσει η τεχνολογία
- Μελόνι στην ΕΕ: Δεν μπορούμε να βασιστούμε στις ΗΠΑ – Φόβοι για χτύπημα Τραμπ στην οικονομία των «27»
- Super League: Με «σφραγίδα» Μαρινάκη, κεντρική τηλεοπτική διαχείριση και νέα χορηγία με ποσό ρεκόρ!