Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o

Το σύνδρομο της «τοξικής κάλτσας» – Οι κάλτσες μας προδίδουν την ηλικία μας

Οι Millennials υπερασπίζονται λυσσαλέα τα χαμηλά καλτσάκια, ενώ η Gen Z αγκαλιάζει τις κάλτσες τύπου crew.

Όταν ο Garrett Spence ήταν στο γυμνάσιο, στις αρχές της δεκαετίας του 2000, έκανε την ίδια έκκληση στη μαμά του κάθε χρόνο τα Χριστούγεννα: «θα μπορούσες, σε παρακαλώ, στην ετήσια ανανέωση των αποθεμάτων κάλτσας και εσωρούχων μου, να μου πάρεις τις πολύ κοντές κάλτσες;».

Όχι, όχι αυτές που έχουν μήκος ένα τέταρτο και κόβουν μια καθαρή, ευθεία γραμμή στον αστράγαλό του έναν πόντο πάνω από τα χαμηλά του παπούτσια. Πιο κοντές από αυτές. Το είδος που θα καλύπτεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τα παπούτσια του – και, κυρίως, χωρίς να χρειάζεται να τις κατεβάσει.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Justin Bieber (@justinbieber)

Οι κάλτσες που δεν φαίνονται

Ο Spence, ένας 35χρονος σήμερα διαχειριστής έργων και δημιουργός περιεχομένου με έδρα την Augusta, Ga., φοράει το ίδιο ακριβώς στυλ κάλτσας «no-show» για σχεδόν δύο δεκαετίες. Πριν από λίγες εβδομάδες, όμως, η σύζυγος του Spence, Allison -με την οποία συχνά γυρίζει βίντεο για το TikTok για την οικογένεια και τη ζωή των γονέων- ήρθε στο σπίτι με μια έκπληξη γι’ αυτόν: Του παρέδωσε ένα πακέτο κάλτσες τύπου crew (μέχρι τη μέση της γάμπας).

Ο Spence είναι ένας από τους αμέτρητους millennials που ξυπνούν σε μια νέα ζοφερή πραγματικότητα στις σελίδες τους στο TikTok: Οι κάλτσες τους τούς κάνουν να φαίνονται γέροι.

Η Adidas έχει παρατηρήσει αύξηση της επισκεψιμότητας στη σελίδα της για τις κάλτσες crew τον τελευταίο χρόνο. Η Under Armour δήλωσε ότι οι πωλήσεις κάλτσας μεσαίου μήκους στη διεθνή αγορά αυξήθηκαν από το ένα τρίτο περίπου στο μισό των πωλήσεων κάλτσας από το 2019 έως το 2023, με τη Βόρεια Αμερική να παρουσιάζει παρόμοια άνοδο κατά το τελευταίο έτος.

Δείτε το ανάλογο βίντεο 

Ο πόλεμος της κάλτσας

Η συζήτηση έχει απασχολήσει τα μέσα ενημέρωσης τους τελευταίους μήνες. Διάσημες προσωπικότητες της γενιάς Z, όπως η Kaia Gerber και η Lori Harvey, έχουν βγει και κυκλοφορήσει φορώντας κάλτσες με αθλητικά παπούτσια και -στην περίπτωση της Sabrina Carpenter- τακούνια.

Οι τίτλοι προειδοποιούν για το «σύνδρομο της τοξικής κάλτσας» και έναν «πόλεμο κάλτσας» μεταξύ των γενεών, ενώ οι συγγραφείς μόδας έχουν μοιραστεί συμβουλές για το πώς να ανεβάσετε το παιχνίδι με τις κάλτσες και να επωφεληθείτε από την τάση των crew socks.

Μπορεί στους Gen Zers να αρέσουν οι κάλτσες, αλλά παρέμειναν σχετικά σιωπηλοί με το θέμα στο TikTok. Εν τω μεταξύ, στον πόλεμο των τάσεων τα βίντεο επεξήγησης και οι millennials σε άμυνα. «Αυτή η χώρα βρίσκεται σε κρίση», έγραψε ο συγγραφέας και σχολιαστής ανδρικών ενδυμάτων Derek Guy στο X μετά από δημοσκόπηση της εταιρείας αθλητικών ειδών Bennetts, η οποία αποκάλυψε ότι το 50,3% των ψηφοφόρων της προτιμούσε τις «κανονικές» κάλτσες crew.

Άλλα βίντεο έδειχναν τη γενιά Y να φοράει γενναία κρυφές κάλτσες δημοσίως, να φοράει απρόθυμα ψηλότερες κάλτσες για να παραμείνει στη μόδα ή, όπως ο Spence στην αρχή του κειμένου μας, να δημιουργεί αυτοσχέδια χαμηλές κάλτσες στον αστράγαλο διπλώνοντας μακρύτερες κάλτσες κάτω από τις φτέρνες τους.

Κολλημένοι με τα σοσονάκια

Τώρα, οι millennials βρίσκονται μπροστά σε μια δύσκολη επιλογή: να παραμείνουν προσκολλημένοι στην αγαπημένη εμφάνιση χωρίς κάλτσες, που τώρα φαίνεται σε κάποιους ως γεροντική, ή να τις εγκαταλείψουν για χάρη αυτού που μοιάζει με φόρο στους ίδιους τους γονείς τους. «Θυμάμαι που τις φόρεσα για πρώτη φορά», λέει ο Spence, «και έλεγα: «Δεν ξέρω: Όχι. Μοιάζω με τον πατέρα μου».

Ο Τζάστιν Τζόρνταν, ένας 29χρονος δημιουργός περιεχομένου και παραγωγός βίντεο στο Κολόμπους του Οχάιο, είναι εδώ και καιρό υπέρμαχος των γυμνών αστραγάλων. Όταν η σύζυγός του αποφάσισε να φορέσει crew κάλτσες στο γυμναστήριο νωρίτερα φέτος, επηρεασμένη από τα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που τη συμβούλευαν πώς να μην μοιάζει με millennial, δεν συγκινήθηκε.

«Γιατί να θέλω να μοιάζω με παιδί;» αναφώνησε αργότερα η Τζόρνταν σε ένα TikTok. «Νομίζεις ότι θα πάρω συμβουλές μόδας από ένα άτομο που μόλις ήρθε στη γη;».

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Kaia (@kaiagerber)

«Σοβαρό αμάρτημα»

Η Jenna Barclay, μια 37χρονη δημιουργός περιεχομένου με έδρα το Λος Άντζελες, η οποία φτιάχνει κωμικά βίντεο που αντιπαραβάλλουν τις τρέχουσες τάσεις και τη μόδα του Y2K, θυμάται πώς οι μαθητές γυμνασίου και λυκείου στις αρχές της δεκαετίας του ’80 κορόιδευαν ασταμάτητα τα παιδιά που οι κάλτσες τους κάλυπταν τους αστραγάλους τους.

Και ούτε καν να σκεφτείτε τις κάλτσες μέχρι τη μέση της γάμπας με σανδάλια: Αυτό ήταν ένα «σοβαρό αμάρτημα», είπε.

Ενώ οι κάλτσες που δε φαίνονταν χρησίμευσαν ως αντικουλτούρα της γενιάς Y -ως διαχωρισμός από τους γονείς και τους παππούδες τους- οι άνθρωποι πιθανώς επηρεάστηκαν επίσης από τα αθλητικά ρούχα.

Οι «αόρατες κάλτσες»

Το τένις, για παράδειγμα, έχει συνεισφέρει αρκετά τον τελευταίο αιώνα στην επικρατούσα μόδα – και η Deirdre Clemente, καθηγήτρια ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Νεβάδα στο Λας Βέγκας, η οποία ειδικεύεται στη μόδα, σημειώνει ότι οι «αόρατες κάλτσες» αποτελούν βασικό στοιχείο στο γυναικείο τένις από τα τέλη της δεκαετίας του 1990.

Μια χαμηλή κάλτσα ή no-show σε παίκτριες της εποχής, όπως η Άννα Κουρνίκοβα, θα τόνιζε, πράγματι, τα ελκυστικά χαρακτηριστικά μιας σωματικής διάπλασης του τένις: Εκτός από το ότι πιθανόν να είναι «λιγότερο ιδρωμένη», λέει η Clemente, «θα σας χαρίσει ένα μακρύτερο πόδι» και θα τονίσει το σχήμα των γαμπών σας.

Ο Barclay λέει ότι, παρόλο που αυτές οι συζητήσεις για το στυλ φαίνονται επιπόλαιες, η αμυντικότητα των millennials θα μπορούσε να έχει τις ρίζες της στην προσπάθειά τους να παραμείνουν επίκαιροι καθώς μεγαλώνουν.

Αλλαγή προτεραιοτήτων

«Είναι δύσκολο να μεγαλώνεις και είναι δύσκολο να αποδεχτείς ότι δεν είσαι πλέον το επίκεντρο της κοινωνίας και του πολιτισμού». Η πρώτη αντίδραση του σοκαρίσματος και του τρόμου είναι κατά κάποιο τρόπο ένα πλήγμα στον εγωισμό, επειδή συνειδητοποιείς: «Ω, αυτές οι τάσεις δεν είναι πια φτιαγμένες για μένα. Είναι φτιαγμένες για να απευθύνονται σε ένα εντελώς διαφορετικό κοινό» λέει ο Barclay.

Ο Τζόρνταν αποφάσισε να σταθεί στο ύψος του: «Μου λες ότι οι κάλτσες μου θα βοηθήσουν να γίνω αποδεκτός σε άλλους millennials και μεγαλύτερους ανθρώπους; Θα με διαχωρίσουν από αυτούς; Ωραία», είπε στο TikTok του.

Ο Spence αφού έκανε μια αρχική καλόπιστη προσπάθεια να στραφεί σε κάλτσες crew, τώρα υπολογίζει ότι τις φοράει στο 10% των περιπτώσεων που φοράει αθλητικά παπούτσια. «Νομίζω ότι όταν αποκτάς παιδιά, δε χρειάζεται να ανησυχείς πια για το αν είσαι μοντέρνος», είπε. «Ανησυχώ μόνο για το τι υπάρχει για δείπνο».

*Με στοιχεία από washingtonpost.com

Must in

Μπαρτζώκας: «Πρέπει να επιβάλουμε το παιχνίδι μας, παίζουμε πιο σκληρά από την Άλμπα»

Δείτε όσα είπε ο Γιώργος Μπαρτζώκας στη media day του αγώνα Ολυμπιακός – Άλμπα και το τι πρέπει να κάνουν οι ερυθρόλευκοι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο