Μητσοτάκης: Θέλουμε να «σπρώξουμε» τους πολίτες προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς
Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε συνολικά 900 καινούργια λεωφορεία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
- ΗΠΑ: Κρίσιμο 48ωρο – Ο Τραμπ οδηγεί τη χώρα σε… shutdown
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- Σε 20 χρόνια φυλάκισης καταδικάστηκε ο σύζυγος της Ζιζέλ Πελικό για βιασμούς - Ένοχοι οι 51 κατηγορούμενοι
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
«Η έμφαση στα θέματα της καθημερινότητας είναι συνεχής», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στου Ρέντη, το οποίο επισκέφθηκε κατά την έναρξη της βάρδιας.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ», ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η κυβέρνηση «δεν περίμενε τις ευρωεκλογές για να δρομολογήσει μία κεντρική της δέσμευση που είναι η μεγάλη έμφαση που δίνει στα μέσα μαζικής μεταφοράς και τη γρήγορη αντικατάσταση όλου του στόλου των παλαιών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», ερωτηθείς για το αν λόγω του μηνύματος των ευρωεκλογών, δίνεται έμφαση σε κάποια θέματα που απασχολούν τους πολίτες.
«Αυτό το οποίο βλέπετε αυτή τη στιγμή είναι να υλοποιούνται στην πράξη δεσμεύσεις και προγραμματισμός της κυβέρνησης»
«Σήμερα είμαστε στο 2024 και για πρώτη φορά κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και, όπως είπα και πριν, έπονται πολλά περισσότερα. Άρα, μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε συνολικά 900 καινούργια λεωφορεία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Λεωφορεία τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον και κυρίως είναι προσβάσιμα για όλες και για όλους. Και αναφέρομαι προφανώς στους συμπολίτες μας με αναπηρία», επισήμανε ο πρωθυπουργός.
Είπε ακόμη πως «αυτό το οποίο βλέπετε αυτή τη στιγμή είναι να υλοποιούνται στην πράξη δεσμεύσεις και προγραμματισμός της κυβέρνησης, ο οποίος έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό. Δεν εμφανίζονται ξαφνικά 250 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, αν δεν έχει προηγηθεί μία πολύ συστηματική προεργασία».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε επίσης ότι στόχος είναι να ενθαρρυνθεί ο κόσμος να χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς κι αυτό δεν μπορεί να γίνει με λεωφορεία σαράβαλα χωρίς την απαραίτητη συχνότητα δρομολογίων.
Αναλυτικά όσα ανέφερε ο πρωθυπουργός:
Κυριάκος Μητσοτάκης: Καλημέρα σας.
Άκης Παυλόπουλος: Νωρίς, νωρίς.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Από εδώ, στο αμαξοστάσιο στον Ρέντη.
Δημήτρης Οικονόμου: Για να δείτε πώς είναι το πρωινό ξύπνημα.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Η Ελλάδα που ξυπνάει νωρίς.
Δημήτρης Οικονόμου: Πώς είναι να ξυπνάς τόσο νωρίς, κ. Πρόεδρε. Κι εσείς νωρίς ξυπνάτε, αλλά όχι τόσο όσο εμείς.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Κι εμείς νωρίς ξυπνάμε, κ. Οικονόμου.
Δημήτρης Οικονόμου: Βλέπουμε μια στροφή τις τελευταίες μέρες: μία στα θέματα της υγείας, μία στα θέματα της κίνησης και της μετακίνησης, στα θέματα της ακρίβειας, που επίσης δίνετε μεγάλη έμφαση. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι αυτό είναι λόγω του μηνύματος των ευρωεκλογών;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν νομίζω ότι περιμέναμε, κ. Οικονόμου, τις ευρωεκλογές για να δρομολογήσουμε μία κεντρική δέσμευση της κυβέρνησης, που είναι η μεγάλη έμφαση που δίνουμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς και συγκεκριμένα στη γρήγορη αντικατάσταση όλου του στόλου των παλαιών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Πολλές φορές είχα πει ότι η εικόνα των λεωφορείων μας είναι μια εικόνα που δεν ταιριάζει σε μία σύγχρονη ευημερούσα χώρα, ευρωπαϊκή χώρα, στον 21ο αιώνα. Γιατί θέλω να σας θυμίσω ότι τα τελευταία νέα λεωφορεία είχαν ενταχθεί εδώ, στον στόλο των λεωφορείων της Αθήνας, το 2009. Άρα, ακριβώς την εποχή που ξεσπούσε η μεγάλη οικονομική κρίση.
Σήμερα είμαστε στο 2024 και για πρώτη φορά κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και, όπως είπα και πριν, έπονται πολλά περισσότερα.
Άρα, μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε συνολικά 900 καινούργια λεωφορεία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Λεωφορεία τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον και κυρίως είναι προσβάσιμα για όλες και για όλους. Και αναφέρομαι προφανώς στους συμπολίτες μας με αναπηρία.
Νομίζω ότι αν κάνετε και εσείς ένα ρεπορτάζ και δείτε το πριν και το μετά και την ικανοποίηση των πολιτών -για το αυτονόητο, τονίζω, αλλά μερικές φορές στη χώρα μας το αυτονόητο είναι το ζητούμενο-, αλλά και των οδηγών, γιατί τα λεωφορεία αυτά θέλω να θυμίσω ότι είναι καινούργια, άρα είναι και πολύ πιο ασφαλή.
Ολοκληρώνουμε και τις υποδομές φόρτισης και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να μπορούν τα λεωφορεία αυτά, όταν δεν κινούνται, να φορτίζουν πολύ γρήγορα και να ξαναβγαίνουν στους δρόμους.
Δημήτρης Οικονόμου: Τέλος του 2025, δηλαδή, θα είναι όλα έτοιμα, κ. Πρόεδρε;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Τέλος του 2025 είναι έτοιμη η πρώτη φάση τη ανανέωσης, με 900 καινούργια λεωφορεία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Και έπεται ακόμα ένας μεγάλος διαγωνισμός για 700 πρόσθετα ηλεκτρικά λεωφορεία, ο οποίος πρόθεσή μας είναι να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν.
Όπως βλέπετε όμως η έμφαση…
Άκης Παυλόπουλος: Με συγχωρείτε. Ολοκληρώστε παρακαλώ.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Βλέπετε ότι η έμφαση στα θέματα της καθημερινότητας είναι συνεχής.
Άκης Παυλόπουλος: Αυτό ήθελα να σας ρωτήσω.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Είναι δέσμευση αυτής της κυβέρνησης και σε αυτόν τον στόχο θα επιμείνουμε.
Άκης Παυλόπουλος: Αυτό ήθελα να σας ρωτήσω, αν είστε στο σημείο εκείνο -γιατί είδαμε την αιφνιδιαστική επίσκεψή σας στο Λαϊκό Νοσοκομείο, σήμερα στο αμαξοστάσιο, προφανώς θα ακολουθήσουν και άλλες τέτοιες το επόμενο διάστημα, που θα δίνουν το μήνυμα, θα στέλνουν το μήνυμα ότι η βασική προτεραιότητα πια είναι η καθημερινότητά του πολίτη;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν νομίζω ότι κάνουμε, κ. Παυλόπουλε, κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό το οποίο κάναμε εδώ και πέντε χρόνια. Αυτό το οποίο βλέπετε αυτή τη στιγμή είναι να υλοποιούνται στην πράξη δεσμεύσεις και προγραμματισμός της κυβέρνησης, ο οποίος έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό. Δεν εμφανίζονται ξαφνικά 250 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, αν δεν έχει προηγηθεί μία πολύ συστηματική προεργασία.
Και θέλω επίσης να θυμίσω ότι τα λεωφορεία αυτά τα οποία βλέπετε τώρα χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο, όπως γνωρίζετε, έχει πολύ αυστηρά ορόσημα προκειμένου να πετύχουμε τους στόχους που μας έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να γίνουν οι σχετικές εκταμιεύσεις και να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις τις οποίες το Ταμείο Ανάκαμψης δρομολογεί.
Επομένως, η στροφή στην καθημερινότητα, στα μικρά και στα μεγάλα προβλήματα του πολίτη, είναι η πρώτη υποχρέωση αυτής της κυβέρνησης και θα επαναλάβω την πολύ μεγάλη σημασία την οποία δίνουμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
Πιστεύω ότι πολύ σύντομα σε όλους τους πολίτες που τα χρησιμοποιούν η εικόνα θα είναι ορατή, γιατί θέλουμε να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Άμα δείτε τους απόλυτους αριθμούς, θα διαπιστώσετε ότι τα τελευταία 15 χρόνια υπάρχει μία πτώση στη χρήση και των λεωφορείων και του Μετρό, και αυτή σε έναν βαθμό δικαιολογείται από το γεγονός ότι δυστυχώς οι ποιότητες των υπηρεσιών που παρείχαμε δεν ήταν αυτές που θα περίμεναν οι πολίτες.
Αυτό αλλάζουμε, λοιπόν. Θέλουμε να «σπρώξουμε» τους πολίτες προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά προφανώς δεν μπορούμε να το κάνουμε με λεωφορεία σαράβαλα τα οποία δεν έχουν την απαραίτητη συχνότητα δρομολογίων.
Δημήτρης Οικονόμου: Άρα, θα σας δούμε και άλλα πρωινά, κ. Πρόεδρε, αυτό καταλαβαίνουμε, σε επισκέψεις σας σε άλλους χώρους, φανταζόμαστε. Σας περιμένουμε και ένα πρωινό εδώ, ακόμα και αιφνιδιαστικά, -εμείς εδώ θα είμαστε, δεν φεύγουμε-, για να μιλήσουμε για ευρύτερα πολιτικά.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Να σας έρθω αιφνιδιαστικά και στο στούντιο.
Δημήτρης Οικονόμου: Σας ευχαριστούμε πολύ, κ. Πρόεδρε.
Άκης Παυλόπουλος: Είστε ευπρόσδεκτος.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Σας ευχαριστώ πολύ. Καλημέρα σας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις