Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι μια ανερχόμενη μόδα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Τα ποδήλατα με μπαταρία αποτελούν πλέον την πλειοψηφία των πωλήσεων ποδηλάτων σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Αυστρία, το Βέλγιο, η Γερμανία και η Ολλανδία και κερδίζουν γρήγορα μερίδιο σε άλλες χώρες, όπως η Γαλλία και η Ελβετία, σημειώνει το Bloomberg.

Αυτή η εκρηκτική ανάπτυξη στις πωλήσεις έχει ενθουσιάσει τους Ευρωπαίους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής που επιθυμούν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου αντικαθιστώντας τα ταξίδια με αυτοκίνητο (και ακόμη καλύτερα, να ενισχύσουν τη δημόσια υγεία και να απελευθερώσουν χώρο στους δρόμους).

Χώρες όπως η Ιταλία και η Φινλανδία και πόλεις όπως το Παρίσι και το Λονδίνο έχουν προσφέρει εκπτώσεις στους αγοραστές ηλεκτρονικών ποδηλάτων, μια προσέγγιση που παρατηρείται επίσης σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ (όπως το Κολοράντο και το Κονέκτικατ) και πόλεις (όπως το Ντένβερ και την Περιφέρεια της Κολούμπια).

Παρόλα αυτά, οι ΗΠΑ έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν προτού τα ηλεκτρονικά ποδήλατα γίνουν τόσο διαδεδομένα όσο είναι στην Ευρώπη. Αν και το μερίδιο αγοράς τους στις ΗΠΑ αυξάνεται, πέρυσι τα ηλεκτρικά δίκυκλα αντιπροσώπευαν μόνο το 15% περίπου των συνολικών πωλήσεων ποδηλάτων ενηλίκων.

Δεδομένου ότι η Ευρώπη προηγείται κατά πολύ στην υιοθέτηση των ηλεκτρονικών ποδηλάτων, η εμπειρία της προσφέρει μαθήματα για το πώς η Βόρεια Αμερική θα μπορούσε να προωθήσει καταλυτικά την υιοθέτηση – καθώς και προειδοποίηση για τους πονοκεφάλους που μπορεί να προκύψουν όταν τα οχήματα αυτά γίνουν πανταχού παρόντα.

Ο επικεφαλής έρευνας για τη μικροκινητικότητα στο Διεθνές Φόρουμ Μεταφορών που εδρεύει στο Παρίσι, Φιλίπ Κριστ, δήλωσε στο Bloomberg ότι χώρες όπως το Βέλγιο, η Γερμανία και η Ολλανδία χρησιμοποιούν εδώ και πολύ καιρό και σε μεγάλο βαθμό τα ποδήλατα για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. «Πολλοί κάτοικοι επιθυμούν να αγοράσουν ή να αντικαταστήσουν το ποδήλατο που ήδη χρησιμοποιούν με ένα νέο ηλεκτρονικό ποδήλατο. Το πρόσθετο πλεονέκτημα ενός ηλεκτρονικού ποδηλάτου είναι ότι οι μετακινήσεις γίνονται ευκολότερες και ταχύτερες».

Σχεδόν σε όλες τις χώρες όπου τα ηλεκτρονικά ποδήλατα αποτελούν την πλειοψηφία των πωλήσεων ποδηλάτων, οι κυβερνήσεις έχουν προσφέρει οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων, σημειώνει ο Κριστ. Αυτό ισχύει επίσης για Αυστρία και Βέλγιο.

Στη Γαλλία, προσθέτει, η οποία έχει ελαφρώς χαμηλότερο επίπεδο υιοθέτησης των ηλεκτρονικών ποδηλάτων, έχει προσφέρει εκπτώσεις, αλλά προσπαθεί επίσης να εξοικειώσει τον κόσμο με αυτά. Ορισμένες γαλλικές περιφέρειες, όπως η Ile-de-France, έχουν θέσει σε εφαρμογή προγράμματα μακροχρόνιας μίσθωσης που δίνουν στους ανθρώπους ηλεκτρονικά ποδήλατα για αρκετούς μήνες σε ονομαστική τιμή, όπως 40 ευρώ το μήνα, με την ασφάλιση και τη συντήρηση να περιλαμβάνονται. Όταν λήξει η περίοδος μίσθωσης, το ηλεκτρονικό ποδήλατο πρέπει να επιστραφεί.