Πώς κάνουν διακοπές οι Έλληνες Gen Z, Millennials και Baby Boomers – Οι διαφορές
Οι τρεις κυριότεροι παράγοντες που λαμβάνουν υπ' όψιν τους οι Έλληνες καταναλωτές όταν σχεδιάζουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές
Μόνο οι µισοί Έλληνες θα καταφέρουν φέτος το καλοκαίρι να κάνουν διακοπές λόγω ακρίβειας σε εισιτήρια, διαµονή, βενζίνη και φαγητό.
Σύµφωνα µε την τελευταία έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεµπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), περίπου 1 στους 2 καταναλωτές δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές το 2024, ενώ 1 στους 3 δηλώνει ότι θα κάνει µεν διακοπές, αλλά πιο περιορισµένες.
Οι 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους φέτος θα είναι µειωµένες σε σχέση µε πέρυσι, ενώ 4 στους 10 ότι θα είναι µειωµένες άνω του 50%. Οι κύριοι λόγοι είναι τόσο το µειωµένο διαθέσιµο εισόδηµα λόγω ανατιµήσεων όσο και τα αυξηµένα κόστη σε εισιτήρια (50%) και διαµονή (48%).
Η χρηµατική δαπάνη παραµένει το βασικό κριτήριο για τις περικοπές των διακοπών (57%), αλλά και η ποιότητα αποτελεί προαπαιτούµενο για το 27% των καταναλωτών.
Το… χάσμα γενεών ισχύει και στην περίπτωση των διακοπών; Σίγουρα υπάρχουν διαφορές και μεταξύ των εισοδημάτων της κάθε ηλικίας, που αν μη τι άλλο επηρεάζουν τις επιλογές που μπορεί να έχει ο καθένας στο πεδίο των διακοπών.
Ας δούμε, ωστόσο, πώς αποτυπώνονται μερικές από τις επιλογές ή τις προτιμήσεις των Ελλήνων Gen Z, Millennials και Baby Boomers, όπως αποκαλεί τις εν λόγω ηλικιακές ομάδeς τμήμα της νέα γενιάς.
Διακοπές: Πού θα πάνε και πόσα θα ξοδέψουν οι Ελληνες Gen Z, Millennials και Baby Boomers
Τα στοιχεία, που προέρχονται από νέα έρευνα της Klarna, δείχνουν ότι το 29,7% σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των ταξιδιών που πραγματοποιεί και το 25,3% επιλέγει να συντομεύσει τη διάρκεια των διακοπών του. Οι τρεις κυριότεροι παράγοντες που λαμβάνουν υπ’ όψιν τους οι Έλληνες καταναλωτές όταν σχεδιάζουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές είναι ο προϋπολογισμός (67,3%), η ασφάλεια (48,5%) και η μεταφορά (41,5%).
Το 53% αναζητά φθηνότερες επιλογές διαμονής, ενώ το 39,7% επιλέγει πιο προσιτούς τρόπους μεταφοράς. Πάντως, το 73% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να ταξιδέψει εντός της Ελλάδας, με περίπου 6 στους 10 της Gen Z (18-25 ετών) και πάνω από το 70% των Millennials (26-41 ετών), της Gen X (42-57 ετών) και των Baby Boomers (58-78 ετών) να επιλέγουν τον εσωτερικό τουρισμό.
Ο προϋπολογισμός εξόδων των Ελλήνων καταναλωτών για τις επερχόμενες καλοκαιρινές διακοπές φαίνεται μειωμένος φέτος, όμως σύμφωνα με τους αναλυτές της έρευνας ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό. Ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών κρατάει τα έξοδά του χαμηλά, με την πλειονότητα (35,7%) να δαπανά μεταξύ 301€ και 600€ (ανά άτομο και ανά ταξίδι).
Σχετικά με το πού θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα, στο φαγητό απάντησε το 57% και στη διαμονή το 56,8%. Οι Gen Z (59,4%) και οι Millennials (55,8%) είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό, ενώ οι Gen X (60,2%) και οι Baby Boomers (63,4%) στη διαμονή.
- Ινδία: Κατάρρευση τριώροφου κτιρίου στην πολιτεία Παντζάμπ σε πρόσφατα «εξευγενισμένη» περιοχή
- Ρωσία: Ο Πεσκόφ επεξηγεί την πρόκληση Πούτιν στην Δύση για «τεχνολογική μονομαχία» με Ορέσνικ
- ΗΠΑ: Η Αμερικανική Αεροπορία βομβάρδισε θέσεις των Χούθι στην Υεμένη
- Σε επίπεδο ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα
- TikTok: Ενα δισεκατομμύριο χρήστες αλλά και συσσωρευμένες αντιπαραθέσεις
- Γάζα: Πέντε νεκροί από ισραηλινό βομβαρδισμό σε σπίτι στη Νουσεϊράτ – Ανάμεσά τους δύο παιδιά