RB17: Υπεράνω πραγματικότητας
Με την υπόσχεση μιας εμπειρίας που προσιδιάζει στην F1 αλλά χωρίς να υπόκειται στους αυστηρούς κανονισμούς της διοργάνωσης, το RB17 δείχνει να προσγειώθηκε στο Goodwood από ένα παράλληλο σύμπαν
- «Στην Τριχωνίδα τέτοιοι σεισμοί έχουν συνέχεια - Χρειάζεται επιτήρηση» - Λέκκας για δόνηση στο Αγρίνιο
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
- Μέχρι πότε η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας – Δεν θα δοθεί παράταση, τι ισχύει για τα πρόστιμα
Υπάρχει μια κατηγορία αυτοκινήτων η οποία αφενός απευθύνεται σε δισεκατομμυριούχος αφετέρου αποτελούν εξαιρετικά σπάνιο θέαμα που συναντάται σε διάσημες διοργανώσεις και που κανένας «κοινός θνητός» δεν θα δει ποτέ «live» εφόσον δεν παραβρεθεί σε κάποια εκδήλωση ως επισκέπτης.
Σε αυτή την κατηγορία ανήκει το RB17, hypercar εξ ορισμού και σχεδιασμένο από έναν από τους πλέον φημισμένους μηχανικούς της F1, Andrian Newey δίνει το παρών στο Goodwood συναρπάζοντας με την εμφάνισή του όσο και με την υπόσχεση να μεταφέρει –έστω σε μια ελίτ- την εμπειρία της κορυφαίας διοργάνωσης του μηχανοκίνητου αθλητισμού και εκτός των προκαθορισμένων από την F1 σιρκουί.
Με τις συγκεκριμένες συστάσεις δεν είναι να απορεί κανείς που το δεκακύλινδρο υπεραυτοκίνητο δεν καταδέχεται να πατήσει την ταπεινή άσφαλτο του δημόσιου οδικού δικτύου, όντας αποκλειστικά προορισμένο για συνθήκες πίστας.
Επίκεντρο της κατασκευής αποτελεί ένας κεντρικά τοποθετημένος ατμοσφαιρικός V10 με χωρητικότητα 4,5 λίτρων, επικουρούμενος από ένα ηλεκτρικό μοτέρ, αποδίδοντας συνδυαστικά 1216 ίππους. Το ακόμα εντυπωσιακότερο είναι ότι η παραπάνω ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα με την συνδρομή ενός εξατάχυτου κιβωτίου από ανθρακόνημα και ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού.
Συνεχίζοντας την συστοιχία των εξωπραγματικών χαρακτηριστικών του το RB17 έχει βάρος μόλις 900 κιλά χάρη κυρίως στο ανθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο όπου βασίζεται το οποίο του εξασφαλίζει και την μέγιστη δυνατή ακαμψία.
Οι προδιαγραφές με βάση τις οποίες εμπνεύστηκε ο Andrian Newey είναι αυτές της κατηγορίας υπεραυτοκινήτων του Le Mans και με δεδομένο ότι δεν προορίζεται για χρήση στο δημόσιο οδικό δίκτυο απαλλάσσεται από εκείνα για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα υποχρεωτικά χαρακτηριστικά που έχουν να κάνουμε την ασφάλεια. Για την ακρίβεια, όπως το περιγράφει ο ίδιος ο A.Newey ο στόχος ήταν να εντάξει «την πιο προηγμένη τεχνολογία που είναι διαθέσιμη σε ένα αυτοκίνητο “παραγωγής”».
Για να καταλάβει κανείς καλύτερο το «βαθύτερο» νόημα του RB17, αξίζει να σημειωθεί ότι η σχεδίαση του αεροδυναμικού διαχύτη αλλά και των κατώτερων πλευρικών τμημάτων ανήκουν στο είδος των τεχνολογιών που απαγορεύτηκαν ακόμα και από το μονοθέσια της F1. Σε συνδυασμό και με τα υπόλοιπα αεροδυναμικά βοηθήματα εκ των οποίων ορισμένα ενεργά παράγουν το δυσθεώρητο μέγεθος κάθετης δύναμης των 1,7 τόνων.
Η ενεργή ανάρτηση προέρχεται και αυτή από τις τάξεις της F1 και προσφέροντας δυνατότητες αυξομείωσης καθ΄ύψος, αντιστάθμιση των κλίσεων του αμαξώματος υπό πίεση και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Αυτονόητα την απαιτούμενη ισχύ πέδησης προσφέρουν carbon κεραμικά δισκόφρενα πίσω τους ανθρακονημάτινους 18 ιντσών οι οποίοι «ντύνονται» με ελαστικά της Michelin ειδικά σχεδιασμένα για την περίσταση.
Προς το παρόν η RB δεν έχει δημοσιοποιήσει εικόνες από το εσωτερικό του, επισημαίνοντας ωστόσο ότι παρά τα φαινόμενα, το cockpit είναι γενναιόδωρο σε διαστάσεις. Αυτονόητα για το είδος που εκπροσωπεί το RB17 προσφέρεται η δυνατότητα κατά παραγγελίας καθίσματος καθώς και η τοποθέτηση των πεντάλ στο επιθυμητό από τον οδηγό ύψος. Στον εξοπλισμό ανήκουν κράνη και αγωνιστικές στολές για τις οποίες έχει προβλεφθεί και ο απαιτούμενος χώρος αποθήκευσής τους.
Προκειμένου να διασφαλίσει την κατά κάποιον τρόπο προσιτότητα του RB17 στο ευάριθμο κοινό του, η RB προσφέρει τη δυνατότητα εργοστασιακής, πλήρους υποστήριξης των οδηγών που θα συμμετάσχουν στις ειδικές αγωνιστικές εκδηλώσεις που υπόσχεται να πραγματοποιήσει στις καλύτερες ανά τον κόσμο πίστες. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις συστάσεις της το RB17 μπορεί να υποστηρίξει 24ωρη αγωνιστική δράση χωρίς να χρειαστεί συντήρηση.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς όλα τα παραπάνω έχουν και το ανάλογο τίμημα καθώς το hypercar θα κατασκευαστεί σε 50 αντίτυπα κάθε ένα από τα οποία θα κοστίζει 6,85 εκατομμύρια ευρώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις