ΚΘΒΕ: Ο Πλούτος του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα στην Επίδαυρο
Ο Πλούτος παρουσιάστηκε το 388 π.Χ., σε μια εποχή που η Αθηναϊκή οικονομία είχε υποστεί μεγάλο πλήγμα μετά την ήττα του Πελοποννησιακού Πολέμου.
H κωμωδία «Πλούτος» του Αριστοφάνη, μετά την επιτυχημένη πρεμιέρα, στη Θεσσαλονίκη, ξεκινά την καλοκαιρινή της περιοδεία σε επιλεγμένα φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα και στην Κύπρο.
Η παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, σε μετάφραση- ελεύθερη απόδοση κειμένου & σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου την Παρασκευή 19 & το Σάββατο 20 Ιουλίου 2024, στο πλαίσιο στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024.
Ο Γιάννης Κακλέας επιδιώκει να αναμετρηθεί με την ουτοπία του σατιρικού ποιητή, φέρνοντας επί σκηνής διλήμματα και προβληματισμούς που επιμένουν στον χρόνο.
Μια παράσταση με εξαιρετικές ερμηνείες, μουσική και χορό
Στο ρόλο του Χρεμύλου ο Μάνος Βακούσης που τιμήθηκε πρόσφατα με το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου «Κάρολος Κουν». Στο θίασο συμμετέχει η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου. Στο μουσικό μέρος της παράστασης παίρνουν μέρος οι Χατζηφραγκέτα, η Nalyssa Green και ο Τελευταίος Καλεσμένος.
Μιλήσαμε με τους Μάνο Βακούση, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου και Δημήτρη Διακοσάββα και μας σχολιάσαν τους ρόλους τους.
Μάνος Βακούσης
«Ο Χρεμύλος μας θυμίζει την αγάπη και την πίστη που έχει ο άνθρωπος μέσα του, τόσο προς τον εαυτό του, όσο και προς το κοινωνικό σύνολο. Είναι ένας ήρωας που ταξιδεύει ακόμα μέσα στον χρόνο άθικτος στα πιστεύω του και στα θέλω του.
Ο Γιάννης Κακλέας είναι ένας σκηνοθέτης που ξέρει τι θέλει και αφήνει τον εφηβικό του κόσμο να συναντηθεί με την ματιά του τώρα του.
Η σκηνοθεσία αποδίδει το πνεύμα και τα βαθιά νοήματα του έργου μέσα από άφθονο χιούμορ, συνδυάζοντας την ευρηματικότητα του Αριστοφάνη με την τωρινή αναζήτηση των προβληματισμών.
Ο Γιάννης Κακλέας έχει προσδώσει μια εξαιρετικά νεανική ματιά στο έργο μέσα από την αγάπη του για τους νέους και τον στόχο να αφουγκραστεί τις ανησυχίες τους, τους προβληματισμούς τους και την αγωνία τους για το μέλλον.
Αλεξάνδρα Παλαιολόγου
«Στην παράσταση «Πλούτος» είμαι σε διάφορες σκηνές. Στην αρχή είμαι στη γειτονιά του Χρεμύλου, μετά εμφανίζομαι ως μία από τις κόρες του Ασκληπιού τη στιγμή που γίνεται το μυστήριο και ο Ασκληπιός χαρίζει στον Πλούτο πίσω την όρασή του.
Και στο τέλος, υποδύομαι την Ελπινίκη που είναι αυτή η φτωχή γειτόνισσα που είδαμε στην αρχή, η οποία τώρα είναι πάρα πολύ πλούσια. Από την ένδεια έχει βρεθεί με αμύθητο πλούτο και μη έχοντας αξιακό σύστημα και μέτρο, πραγματικά δεν μπορεί να το διαχειριστεί και έχει τρελαθεί εντελώς.
Ξιπάζεται, αγοράζει πανάκριβα σπίτια με ντιζαϊνάτα έπιπλα, συχνάζει στον οίκο Σόθμπυς (Sotheby’s) απ’όπου και αγοράζει μόνο με οχτώ εκατομμύρια – όπως μας λέει- ένα έργο του Ντέμιαν Χερστ, τον «Καρχαρία» ο οποίος κοσμεί το σαλόνι της και άλλα τέτοια.
Δυστυχώς είναι μια γυναίκα, η οποία όταν ο πλούτος έρχεται να την βρει δεν είναι έτοιμη να τον διαχειριστεί γιατί άμα δεν έχεις μέτρο και δεν υπάρχει αξιακό σύστημα δεν μπορείς να διαχειριστείς σχεδόν τίποτα στη ζωή σου, πόσο μάλλον τον πλούτο.
Η σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα είναι μια σύγχρονη ματιά πάνω στον Αριστοφάνη. Έχει κρατήσει την ραχοκοκαλιά του αριστοφανικού έργου που είναι ο ρόλος του Χρεμύλου και έχει μπολιάσει το έργο με σύγχρονα στοιχεία, τα οποία θεωρώ ότι μόνο έχουν να προσθέσουν στο έργο.
Οπότε θεωρώ ότι μια πολύ ευρηματική, ευφάνταστη και σύγχρονη σκηνοθεσία και ως εκ τούτου και παράσταση.»
Δημήτρης Διακοσάββας
«Ο Κλεώνυμος είναι ένας φτωχός άνθρωπος που, παρά τις δυσκολίες του, κατάφερε να πλουτίσει χάρη στην εμφάνισή του Πλούτου στη πόλη.
Η αναπάντεχη αυτή επιτυχία του άλλαξε τη ζωή και τον έκανε να αποκτήσει ό,τι ήθελε. Ωστόσο, δεν διαχειρίστηκε τον πλούτο του με σύνεση, αλλά τον ξόδεψε αλόγιστα σε πολυτελείς εκδηλώσεις και περιττές απολαύσεις.
Η σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα στην παράσταση «Πλούτος» είναι εξαιρετική και μοντέρνα, καταφέρνοντας να μεταφέρει το αρχαίο έργο με τρόπο που αγγίζει και συναρπάζει το σύγχρονο κοινό.
Έχει δημιουργήσει μια παράσταση γεμάτη ζωντάνια και ένταση, διατηρώντας παράλληλα την ουσία και τα μηνύματα του έργου. Το αποτέλεσμα είναι μια διασκεδαστική και γεμάτη μηνύματα μεταγραφή που αφορά πολλούς και διαφόρων ηλικιών θεατές.
Είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων που είμαι μέρος αυτής της ομάδας, καθώς η συμβολή μου σε ένα τόσο σημαντικό και καλά εκτελεσμένο έργο με γεμίζει περηφάνια και χαρά.»
Συντελεστές
Μαίρη Ανδρέου (Αερόπη), Μάνος Βακούσης (Χρεμύλος), Δημήτρης Διακοσάββας (Κλεώνυμος), Άννα Ευθυμίου (Πενία 3), Αλέξανδρος Ζουριδάκης (Πλούτος), Αναστασία Κελέση (Παρέα του Καρίωνα), Φαίη Κοκκινοπούλου (Αρχιδάμια), Ελένη Μισχοπούλου (Λυσιμάχη), Δημήτρης Μορφακίδης (Ελπίνωρ), Φαμπρίτσιο Μούτσο (Παρέα του Καρίωνα), Χριστίνα Μπακαστάθη (Παρέα του Καρίωνα), Χρυσή Μπαχτσεβάνη (Πενία 2),
Κλειώ Δανάη Οθωναίου (Πενία 4), Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (Ελπινίκη), Πολυξένη Σπυροπούλου (Πενία 1), Γιάννης Σύριος (Καρίων), Φωτεινή Τιμοθέου (Λευκοθέα), Γιάννης Τομάζος (Παρέα του Καρίωνα) , Χρήστος Τσάβος (Παρέα του Καρίωνα) Γιάννης Τσεμπερλίδης (Αρτεμίδωρος), Θάνος Φερετζέλης (Φιλοποίμην), Γιάννης Χαρίσης (Θρασύμαχος/ Αρχιερέας)
Χορευτές, χορεύτριες:
Αναστασία Κελέση, Στεφανία Σωτηροπούλου, Μάριος Χατζηαντώνης, Νικόλας Χατζηβασιλειάδης
Προπώληση εισιτηριών
MORE.COM |NOVA |PUBLIC |ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ|ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ |ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ
Ηλεκτρονική αγορά: aefestival.gr |Τηλεφωνικά: 2118008181 | Πλατεία Συντάγματος (info point Δήμου Αθηναίων)
https://www.more.com/walk/metakinisi-theaton-epidauros-2024/
- Παράταση στη συνταξιοδότηση γιατρών του ΕΣΥ και μέτρα για το φάρμακο
- Φωτιά σε εργοστάσιο ανακύκλωσης στο Μαρκόπουλο
- «Straight White Men»: Μια ιδιόρρυθμη κωμωδία με ειρωνικό χιούμορ στο Θέατρο Μικρό Χορν
- Ευρωπαϊκή οικονομία: Πώς επηρεάζεται από το δημογραφικό και πού πρέπει να προσαρμοστεί
- «Tρέχει» το κόμμα (του) μέσα στο κόμμα ο Κασσελάκης – Xαμηλή πτήση στο Περιστέρι – Tο φλερτ του Π. Παππά με τον Ανδρουλάκη
- Καιρός: Τοπικές βροχές και μικρή πτώση της θερμοκρασίας