Την απομάκρυνση των παραπηγμάτων ή «δεντρόπιστων» όπως τα λένε οι ίδιοι που διαβιούν σε αυτά σε παραλίες της Γαύδου αποφάσισαν οι Αρχές μετά από σχετικές ενέργειες του Δήμου.

Όπως έγινε γνωστό εδώ και λίγες ημέρες έχουν αποσταλεί τα σχετικά ειδοποιητήρια από την Επιθεώρηση Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής Κρήτης προκειμένου να κατεδαφιστούν και να απομακρυνθούν οι αυτοσχέδιες καλύβες που χαρακτηρίζονται ως «αυθαίρετα παραπήγματα».

Τα «δεντρόσπιτα»

Πρόκειται για τα «δεντρόσπιτα» των «Survivors» που αποφάσισαν να αφήσουν τη ζωή σε αστικό περιβάλλον και ζήσουν μέσα στο φυσικό περιβάλλον.

Ωστόσο η δήμαρχος της Γαύδου, πιστεύοντας ότι η απουσία των Survivors θα συμβάλει στην ανάπτυξη του νησιού, έχει καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να τους απομακρύνει.

Η δράση της αυτή έχει προκαλέσει σημαντικές αντιδράσεις, τόσο από την τοπική κοινότητα όσο και από επισκέπτες.

Πέρυσι, απομακρύνθηκαν  γυμνιστές από τις παραλίες, και έγιναν συλλήψεις για προσβολή της δημόσιας αιδούς.

Οι ενέργειες αυτές προκαλούν αίσθηση καθώς η Γαύδος ήταν γνωστή για την ελευθερία και την ανεκτικότητα που προσέφερε στους επισκέπτες της.

«Υποβαθμίζουν το περιβάλλον»

Το 2022 είχε γίνει και πάλι προσπάθεια απομάκρυνσης των «survivors» με πρωτοβουλία της δημάρχου Γαύδου της Λίλιαν Στεφανάκη. Τότε υποστήριζε ότι «οι πρόχειρες κατασκευές αυτές, που έχουν αναγερθεί στις παραλίες του νησιού, από τη μια μεριά υποβαθμίζουν το περιβάλλον και από την άλλη ελλοχεύουν μεγάλο κίνδυνο πυρκαγιάς».

Όπως έλεγε «αυτές οι κατασκευές των «survivors» και η διαμονή τους στις παραλίες για μένα είναι παρασιτικές συμπεριφορές και δεν πρέπει να γίνονται αποδεκτές. Οπως δεν γίνεται να στήσει κάποιος μια σκηνή στην Κνωσό και να παραμείνει εκεί, έτσι δεν γίνεται να μπορεί να το κάνει στη Γαύδο, επειδή το νησί βρίσκεται μακριά».

Παράλληλα, η κυρία Στεφανάκη είχε κάνει κάλεσμα σε όσους θέλουν να μείνουν μόνιμα στο νησί: «Οποιος θέλει να έρθει στη Γαύδο να δουλέψει, να δημιουργήσει, να χτίσει τη ζωή του είναι ευπρόσδεκτος. Αυτό που δεν είναι αποδεκτό είναι αυτή η συμπεριφορά. Να οικειοποιείσαι, δηλαδή, τους φυσικούς πόρους του τόπου, τα δάση και τους αρχαιολογικούς χώρους προς ίδιον όφελος, να παρασιτείς σε αυτούς τους τόπους και να έχεις παραβατική συμπεριφορά».