Προστασία σε εμπορικό πλοίο παρείχε η Φρεγάτα Ψαρά. Με το σύστημα antidrone, κατάφερε να απωθήσει την επίθεση πολλών UAVs, κατά τις πρώτες πρωινές ώρες, στο πλαίσιο της επιχείρησης EUNAVFOR ASPIDES.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, την Κυριακή 14 Ιουλίου 2024 κατά τις πρωινές ώρες στον Κόλπο του Άντεν, η Φρεγάτα ΨΑΡΑ στο πλαίσιο της επιχείρησης της EUNAVFOR ASPIDES, παρείχε προστασία σε εμπορικό πλοίο, χρησιμοποιώντας το σύστημα antidrone.

Η φρεγάτα αντιμετώπισε επιτυχώς σμήνος Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων (UAVs), σύμφωνα με τους ισχύοντες Κανόνες Εμπλοκής. Τουλάχιστον ένα κατερρίφθη και τα άλλα απομακρύνθηκαν. Η Φρεγάτα συνεχίζει κανονικά την αποστολή της.

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι στον Κόλπο του Άντεν

Οι θαλάσσιοι κίνδυνοι στον Κόλπο του Άντεν αναγκάζουν τα πλοία να αλλάξουν δρομολόγια. Ως απάντηση σε μία σειρά επιχειρήσεων ενάντια στη εμπορική ναυτιλία, τα φορτηγά πλοία καλούνται να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κοντά στην Υεμένη και τη Σομαλία.

Οι εταιρείες μπορεί να επανεξετάσουν τις διαδρομές είτε για να πλεύσουν γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής – προσθέτοντας 10 ημέρες στα ταξίδια – είτε να ταξιδέψουν μέσω της Διώρυγας του Παναμά και να προσθέσουν 11 ημέρες στο ταξίδι.

Λίγα λόγια για τη Φρεγάτα ΨΑΡΑ

Η Φ/Γ «Ψαρά» είναι τύπου ΜΕΚΟ 200, Γερμανικής σχεδίασης και κατασκευάστηκε από τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Παρελήφθη από το Πολεμικό Ναυτικό τον Απρίλιο του 1998 και είναι του ίδιου τύπου με τις Φ/Γ ΥΔΡΑ, Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ και την Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ. Σύμφωνα με την απόφαση του ΑΝΣ Νο 24//29-03-1990, Φ/Γ ΨΑΡΑ ονομάστηκε από το ελληνικό νησί το οποίο έχει το ίδιο όνομα, για την τιμή και τον ηρωισμό των κατοίκων του νησιού ΨΑΡΑ στις ναυτικές μάχες στη διάρκεια των ναυτικών μαχών για την απελευθέρωση από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο αριθμός αναγνωρίσεως του πλοίου είναι F-454.

Είναι το πέμπτο πλοίο του Π.Ν. που φέρει το όνομα αυτό. Το πρώτο ήταν μία κορβέτα, εκτοπίσματος 494 τόνων, που εντάχθηκε στη δύναμη του Στόλου κατά την πρώτη επίσημη σύστασή του το 1830 και παρέμεινε με το όνομα αυτό μέχρι το Δεκέμβριο του 1833, οπότε και μετονομάσθηκε σε «Πρίγκηψ Μαξιμιλιανός».

Ακολούθησε ένα ατμόπλοιο, βοηθητικό του στόλου, χωρητικότητας 870 τόνων, κατασκευής 1878 που αγοράσθηκε στην Αγγλία το 1880 (πρώην “Gettysbourg”).

Εξοπλίσθηκε και χρησιμοποήθηκε ως αρχηγίδα Τορπιλλικών και τορπιλλοβόλων, παραμένοντας στο Στόλο με το όνομα «Ψαρά» μέχρι την παραγγελία του ομώνυμου θωρηκτού. Τρίτο κατά σειρά ομώνυμο πλοίο, υπήρξε το θωρηκτό «Ψαρά», εκτοπίσματος 4808 τόνων, που ναυπηγήθηκε από τη Γαλλική εταιρεία Forges et Chantiers de la Mediterranée στα ναυπηγεία της Granville στη Χάβρη, μεταξύ 1887 και 1891.