Οικονομία του υδρογόνου: «Μη ρεαλιστικό» το σχέδιο της ΕΕ, έκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο
Οι στόχοι της Κομισιόν για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου πρέπει να «προσγειωθούν στην πραγματικότητα».
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
Οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την παραγωγή του λεγόμενου πράσινου υδρογόνου που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον είναι μη ρεαλιστικοί παρά τα δισεκατομμύρια ευρώ που επενδύονται, αποφάνθηκε την Τετάρτη το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει ως στόχο για το 2030 την παραγωγή 10 εκατομμυρίων τόνων υδρογόνου ανά έτος. Αν και ο στόχος αυτός δεν είναι δεσμευτικός, αποτελεί σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια της ΕΕ να απεξαρτηθεί από τα ρωσικά καύσιμα και να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα.
Το ΕΕΣ όμως έκρινε ότι ο στόχος αυτός βασίζεται περισσότερο στην «πολιτική θέληση» των Βρυξελλών παρά σε αξιόπιστη ανάλυση, και ότι η ΕΕ απέχει πολύ από την επίτευξή του.
Ένας άλλος στόχος που έθεσε η ΕΕ για το 2030, σύμφωνα με τον οποίο πρέπει να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις των 40 gigawatt για την παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης νερού, στην πραγματικότητα προτάθηκε από λόμπι της βιομηχανίας υδρογόνου, διαπίστωσαν οι ελεγκτές στην έκθεσή τους.
Το υδρογόνο θα μπορούσε δυνητικά να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα σε βαριές βιομηχανίες που δεν μπορούν εύκολα να εξηλεκτριστούν, όπως οι βιομηχανίες τσιμέντου και χάλυβα.
Θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο για τρένα και αεροπλάνα μηδενικών εκπομπών, για τα οποία οι μπαταρίες θα είχαν υπερβολικά μεγάλο βάρος.
Υπάρχουν όμως σημαντικά τεχνικά εμπόδια, αφού η οικονομία του υδρογόνου θα χρειαζόταν νέα δίκτυα μεταφοράς. Επιπλέον το υδρογόνο έχει σχετικά χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα, είναι εκρηκτικό και λόγω του μικρού μεγέθους του μορίου του διαρρέει πολύ εύκολα.
Υδρογόνο από ΑΠΕ
Σήμερα, το υδρογόνο παράγεται κυρίως από φυσικό αέριο και άλλα ορυκτά καύσιμα, μια διαδικασία που απελευθερώνει διοξείδιο του άνθρακα.
Για να είναι πραγματικά «πράσινο», το υδρογόνο πρέπει να παράγεται με ηλεκτρόλυση του νερού χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.
Στα τέλη του 2021, όμως, μόνο το 4% της παγκόσμιας παραγωγής ήταν πράσινο υδρογόνο, ένα ποσοστό που θα έπρεπε να αυξηθεί δραστικά για να επιτευχθούν οι ευρωπαϊκοί στόχοι.
Και η ΕΕ δεν βρίσκεται σε καλό δρόμο, σύμφωνα με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Παρά τη διάθεση κονδυλίων 18,8 δισ. ευρώ για έργα πράσινου υδρογόνου, τα σχέδια που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο προσφέρουν ισχύ κάτω από 5 gigawatt.
«Η βιομηχανική πολιτική της ΕΕ για το ανανεώσιμο υδρογόνο πρέπει να προσγειωθεί στην πραγματικότητα» δήλωσε σύμφωνα με το Reuters ο ελεγκτής Στεφ Μπλοκ, επικεφαλής της συντακτικής ομάδας της έκθεσης.
Το Συνέδριο συνέστησε στην Κομισιόν να εφαρμόζει πιο στοχευμένες πολιτικές για τη διάθεση των δυσεύρετων ευρωπαϊκών κονδυλίων και να σχεδιάσει μέτρα παροχής κινήτρων για τα έργα υδρογόνου.
Εκπρόσωπος της Επιτροπής δήλωσε ότι η έκθεση θα ληφθεί υπόψη και αναγνώριζε ότι η αγορά υδρογόνου παίρνει μορφή «σταδιακά».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις